Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ontmoeting met Abbas constructief

LZN
02-07-2003, 07:53

http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.ontmoeting.constructief.html Israël: Ontmoeting met Abbas constructief JERUZALEM - De topontmoeting die de Israëlische premier Ariel Sharon dinsdagmiddag in Jeruzalem had met zijn Palestijnse collega Mahmoud Abbas was constructief en bemoedigend. Dat heeft Sharons woordvoerder na afloop van het overleg gezegd. http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/fotos/nws.artikel.tlg_nwp_330054.000.jpg De Israëlische premier Ariel Sharon (r) met zijn Palestijnse collega Mahmoud Abbas. (Foto: AFP) "Het bemoedigende van de ontmoeting was dat constructief over de lopende kwesties werd gesproken en dat zinloze discussies werden vermeden", zei Raanan Gissin. Hij zei ervan overtuigd te zijn dat binnenkort een vervolg komt op de ontmoeting. De Palestijnse minister van Informatie Nabil Amr zei na afloop dat de ontmoeting vooral nuttig was geweest, omdat was besloten tot de vorming van gezamenlijke werkgroepen voor de kwesties die aan de orde zijn. Zo komen er commissies voor veiligheid, economie en financiën en voor de vrijlating van Palestijnse gevangenen. Volgens Amr hebben Sharon en Abbas afgesproken elkaar volgende week weer te treffen. Het overleg in Jeruzalem was de derde ontmoeting tussen de twee regeringsleiders sinds Abbas twee maanden geleden werd benoemd tot premier..

grendel
02-07-2003, 15:46
Origineel gepost door vikker http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.ontmoeting.constructief.html Israël: Ontmoeting met Abbas constructief JERUZALEM - De topontmoeting die de Israëlische premier Ariel Sharon dinsdagmiddag in Jeruzalem had met zijn Palestijnse collega Mahmoud Abbas was constructief en bemoedigend. Dat heeft Sharons woordvoerder na afloop van het overleg gezegd. http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/fotos/nws.artikel.tlg_nwp_330054.000.jpg De Israëlische premier Ariel Sharon (r) met zijn Palestijnse collega Mahmoud Abbas. (Foto: AFP) "Het bemoedigende van de ontmoeting was dat constructief over de lopende kwesties werd gesproken en dat zinloze discussies werden vermeden", zei Raanan Gissin. Hij zei ervan overtuigd te zijn dat binnenkort een vervolg komt op de ontmoeting. De Palestijnse minister van Informatie Nabil Amr zei na afloop dat de ontmoeting vooral nuttig was geweest, omdat was besloten tot de vorming van gezamenlijke werkgroepen voor de kwesties die aan de orde zijn. Zo komen er commissies voor veiligheid, economie en financiën en voor de vrijlating van Palestijnse gevangenen. Volgens Amr hebben Sharon en Abbas afgesproken elkaar volgende week weer te treffen. Het overleg in Jeruzalem was de derde ontmoeting tussen de twee regeringsleiders sinds Abbas twee maanden geleden werd benoemd tot premier. Goed nieuws. Hoop dat IEDEREEN daar (Israeli''s en Palestijnen) nu doorzet. ;)

grendel
02-07-2003, 15:58
Origineel gepost door vikker Het lijkt de goede weg op te gaan..cross your fingers... De ellende is reeds zo lang bezig dat het iets onwezelijks moet lijken als er op een dag echt vrede komt... Als het ontwaken uit een lange nachtmerrie..die helaas pure realiteit is voor vele mensen. Maar, hoop doet leven. Ik weet het niet, maar Abbas straalt wel uit dat hij voor het uiterste zal gaan om de vrede te bereiken. Ik denk dat Sharon nu kan bewijzen of er zaken met hem te doen zijn en daarvoor zal hij alle partijen aan zijn rechterkant in bedwang moeten houden net zoals Abbas het met de radicale Palestijen zal moeten doen.

hicham2004
02-07-2003, 16:11
Dit heeft niet direct te maken met deze topic, alleen zijdelings. Vinden jullie het niet vreemd dat god met het aanbieden van het beloofde land aan de Joden, hij wel heel erg karig was. Wat is nou een stukje land, waar het bijna niet regent en de woestijn steeds dichterbij komt en waar ze alleen maar omringt zijn door hun vijanden. Hij had ze veel beter de grasige weiden van Iowa of de sunshinestate Florida of voor mij part de Malediven kunnen aanbieden. Zelfs Nederland was een beter alternatief geweest. Nee hoor, hij laat Mozes halsbrekende toeren uitvoeren om hen een stukje verderop weer aan hun lot over te laten. Mozes had gewoon de Atlantische Oceaan moet splitsen en op een paar verbaasde indianen na, zou niemand bezwaar hebben gemaakt. Als ik Abbas was zou ik gaan kijken of er nog wat vriendelijke olie-sjeiks zijn en een stuk grond in Brazilië ontginnen. Voor wat harde dollars/euro's staan de Brazilianen heus wel een stuk grond af van hun oneerlijk grote land af.

rnaj
02-07-2003, 16:15

Als ik Abbas was zou ik gaan kijken of er nog wat vriendelijke olie-sjeiks zijn en een stuk grond in Brazilië ontginnen. Voor wat harde dollars/euro's staan de Brazilianen heus wel een stuk grond af van hun oneerlijk grote land af. En wie moet daar dan gaan wonen?

hicham2004
02-07-2003, 16:24
Origineel gepost door rnaj En wie moet daar dan gaan wonen? De palestijnen natuurlijk. Ze hebben dan opeens alles wat ze nu moeten missen: alles is groen, geen israeli's in de buurt, veel regen, een eigen postzegel, voetballen tegen Ronaldo, met zijn allen liftend naar de carnaval in Rio en even lekker beesten.

Danielle2
02-07-2003, 17:48
hahahaha! Bizar hoor, Abbas en Sharon op de foto, glimlachend alsof ze net van hun eerste date afkomen. Goed nieuws!