Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : hoeveel Sadak/bruidsschat???

Pagina's : [1] 2

Najat1982
01-07-2003, 20:46

Salam, ik heb een hele intressante vraag.Wat is het gemiddelde aan sadak wat een vrouw meestal krijgt.En dit bedoel ik wat zij alleen krijgt voor haar goud enzo.Dus zonder de kosten van de bruiloft? Kunnen Jullie mij een indicatie geven inschallah. Barak allah oe fiekoem inschallah.. M3a salama.

gooja
02-07-2003, 00:34
Ik denk gemiddeld 2000 euro (en dat vind ik persoonlijk nog veel)....

wadiplayer
02-07-2003, 02:20
Origineel gepost door gooja Ik denk gemiddeld 2000 euro (en dat vind ik persoonlijk nog veel).... Nee Zit Denk Ik Wat Hoger...... Damzzz Ik Moet Gaan Sparen... :eek: :hihi:

azina17
02-07-2003, 12:08
Sorry maar bij ons ligt dat toch hoger bij ons moet een man rond de 4 a 5 duizend euro betalen.... wel veel hé en dat is dan voor het goud maar ook een mooie kaftan ofzo... Liefs, MOI ';)

moumna
02-07-2003, 14:18

Ik denk dat je dat het beste met je aanstaande kan bepraten. Als je weet dat hij een goede baan heeft en hij kan het zich veroorloven om jouw een grote bruidschat te geven dan kan hij dat doen. Kan hij zich dat niet veroorloven dan mag jij hem ook geen eisen stellen. Een bruidschat is gebaseerd op de rijkdom van je aanstaande man en er bestaat niet zoiets van een gemiddelde hoeveelheid je moet vragen dat ik afhankelijk van de inkomste. P.S. Het is haram om een hoge bruidschat te vragen als die persoon het niet heeft.

Najat1982
02-07-2003, 17:40
salam Moumna daar gen ik het nou ook helemaal mee eens.shokran voor jullie reacties.Barak allah ofiekoem inschallah.Men moet gewoon bismillah zeggen en met NIA het leven aangaan.Dan komt alles goed inschallah. M3a salama

shining_diamand
05-07-2003, 00:43
Nou zal ik jullie ff shokeren? Mijn ma vraagt minstens 15.000 euro!!!! Anders mag die gene niet met mij trouwen. Medelijden... Maar voor mijzelf vind ik die dingen onzin. Voor mij hoeft hetniet. Trouw met mij uit liefde en dan ben ik happy!!

moroccan_angel
05-07-2003, 13:15
Origineel gepost door Amal_poppetje Nou zal ik jullie ff shokeren? Mijn ma vraagt minstens 15.000 euro!!!! Anders mag die gene niet met mij trouwen. Medelijden... Maar voor mijzelf vind ik die dingen onzin. Voor mij hoeft hetniet. Trouw met mij uit liefde en dan ben ik happy!! Dat ben ik helemaal met je eens.. trouw met mij uit liefde!

fawzia
05-07-2003, 21:05
shining diamand dan kan je ma lang wachtn voordat je weg bent denk ik !!!

shining_diamand
07-07-2003, 14:03
Precies!!! Goed gezegd!!

Georgia
07-07-2003, 16:20
Origineel gepost door wadiplayer Damzzz Ik Moet Gaan Sparen... :eek: :hihi: :haha: Bruidschat... Let me think about that... :rolleyes: ...... ...... ...... Ik vind het eigenlijk overbodig. Al genoeg is het wanneer hij langs komt met een aantal kg suiker, (niet op de moderne manier, dus geen suikerklontjes;)), een aantal kippen en wat vlees. Dat omdat het anders zo onbeleefd zou zijn om met lege handen te komen. Ik denk dat mijn vader sowieso geen geld zal aannemen. Ps: Echt een schande dat er meisjes zijn die op geld uit zijn en zoveel nog eisen te ontvangen. Ga je eigen geld verdienen, stelletje luilakken! :jammer:

sorayaatje
07-07-2003, 16:34
je hebt gelijk Georgia

Arabian_Pearl
07-07-2003, 21:21
ik vind een bruidschat vragen op zich al haram. Da's gelijk een boer die arabische volbloeden (paarden) fokt om ze daarna voor grof geld te verkopen. Kinderen zijn geen eigendom. Je kan ze alleen maar begeleiden naar volwassenheid. Wat de christenen doen vind ik veel mooier. De vader geeft z'n dochter weg ipv haar te verkopen als een stuk vee. Hij laat haar als het ware vrij om gelukkig te zijn met haar man. Het komt ook meer respectvol over.

Safia21
08-07-2003, 12:34
mijn vader had helemaal niets te zeggen ik zei: ik wil zo laag mogelijk anders hoeft het niet Toen heeft de Imaam een bedrag genoemd, zo'n €1600 en ik zei: zet maar op pappier ik vind als je iets wil aanschaffen dan doe je dat samen in overleg met je man deze zomer in Marokko, koop ik een simpel setje sieraden en that's it Liefs Safia

Safia21
08-07-2003, 13:35

Ben blij dat ik gewoon uit liefde getrouwd ben en niet uit hebzucht

Pagina's : [1] 2