Bekijk originele versie : verdriet na vreugde
tetouani79
23-06-2002, 20:28
ja ik weet niet wat het is, of het nou bewust gebeurd of het toeval is??
het gebeurd altijd na dat ik het leuk heb gehad, na dat ik veel gelachen heb, echt uit mij hart dan. waarom eigenlijk. ik durf soms niet te lachen, maar als je met mensen bent en je bent aan he ouweho*eren dan kan je je lach niet inhouden of zeggen tegen die genne dat ie moet ophouden met lol maken.
mensen denken nu waar heb jij het nou over. dat zal ik even zeggen.
ik maak het altijd mee, wanneer ik gelachen heb moet er iets gebeuren, iets ergs. de enne keer is erger dan de andere. ik heb het vaak meegemaakt, bijna altijd. als ik alch denk ik allah ik hoop dat er niks gebeurd, echt waar, ik lach en hou er rekening mee dat er iets gaat gebeuren en ja hoe anders, er gebeurd wat.
de laatste twee keer die ik nog goed weet zijn:
een keer ging ik met vrienden naar de stad, we wouden ergens uitgaan maar was nergens leuk, dus zijn we gewoon buiten gaan staan en daar hadden de lol van ons leven. echt gelachen met elkaar. toen ik naar huis wou rijden reed ik tegen een paal aan, mijn gevoel zei dat er meschien een paal daar staan maar ik dacht nee ik ben net langs gelopen en heb geen paal gezien, dit is niet het ergste.
vorige week had ik ook zoveel lol met vrienden en ja de volgende dag schrik ik wakker door mijn moeders der stem. ik ga kijken en vragen wat er aan de hand is en ze zegt dat mijn oom in marokko gestorven is, het is haar oudste broer. echt ik kreeg een klap gewoon.
ik durf niet meer te lachen om eerlijk te zijn, het is heel raar.
maakt iemand dit weleens mee of heeft iemand het weleens meegamaakt?????? ik wil graag jullie menningen hierover. en wel serieus.
de engel vraagt jullie menning :engel: :engel:
alhouceimacity
23-06-2002, 20:32
je hebt helemaal gelijk dat heb ik ook heel vaak
dan heb ik een hele leuke dag veel gelachen en zo
en dan gebeurt er iets dat ik moet gaan huilen echt erg
ik weet precies wat je bedoelt. ;)
weet je wat je altijd moet zeggen als je veel gelachen hebt.
ik schrijf het hieronder in het berber ik hoop dat je begrijpt wat ik hieronder schrijf..
''ja rabi atawil tadagaita 3alagir'' ;)
liefs anissa
tangia19
23-06-2002, 20:40
nou jongen bij mij gebeurd het ook maar ja ik had je het al verteld>>>>of ik vertel je het eigenlijk nu op msn...ciao
Salaam
Nou ik heb het ook zo vaak. Daarom zeg ik ook gelijk daarna ja rabi garez had dahek bigir. maar ze zeggen na regen komt zonneschijn.
Koulshi mektoub denk ik. Als je alles zou wijten aan het feit dat je lol hebt en lacht zou ik het haast bijgeloof noemen, wat dus niet goed is. Sta sterk in je schoenen en onthoudt dat het niet jouw schuld kan zijn. Of er zou zoiets als shour in het spel moeten zijn of zo...
Don't blame urself!
Ik begrijp wel wat je bedoelt.
Maar bij mij is het juist anders.
Als ik b.v veel lol heb gemaakt en gelachen..Dan maak ik zeg maar grapjes over iemand..niet te erg of zo.MAar gewoon kleine grapjes samen met iemand.Maar dan aan het einde als ik eraan terug denk dan voel ik me schuldig omdat ik dat deed.En dan heb ik pas dat gevoel dat er iets gaat gebeuren omdat ik dat deed !
Daarom maak ik nu ook minder grappen over mensen..of recht voor de raap ! Want dat wazz in een Crazyyyy tijd toen ik wat jonger wazz
Ciao Baby ;)
smiley21
24-06-2002, 00:15
Ahlan
Bij mij is het juist heeel anders.
Ik krijg juist een rotgevoel rond mijn hart.
Bijvoorbeeld.
5 maanden geleden, had ik af gesproken met mijn vriendin om wat te gaandoen. En het was toevallig op een donderdag. Nou oke bij mijn vriendin thuis aangekomen. Zat ik daarzo, kreeg ik een vreeemd gevoel rond mijn hart en mijn humeur was ook meteen verpest daardoor. Ik zei tegen mijn vriendin van Karima er gaat iets gebeuren ik ga naar huis. Mijn vriendin keek me aan van ben je gek geworden ofzo. Die vond het raar klinken, maar ik wou gewoon naar huis gaan. Thuis aangekomen ben ik gaan bidden enz. Oke week ging voorbij. Volgende donderdag smorgens kregen we een telefoontje. Mijn lieve neef is aan een auto ongeluk overleden la rahmo meskien. Het was een harde klap in mijn gezicht en dat verklaarde mijn gevoel. En dat heb ik altijd zo als er iets gaan gebeuren krijg ik een gevoel rond mijn hart en het is nooit goed. Het hoeft niet met de dood te maken ook met kleine ongelukjes. Mijn nichtje bijvoorbeeld wou gaan zwemmen ik zei nog van ga daarzo niet duiken niet doen ik kreeg die gevoel weer en ja hoor zo eigenwijs als ze is neemt een duik en knalt met haar gezicht tegen de muur en breekt een tand van haar. Domme kip dat ze was, maar zulke dingen dus ook. Is heeel vreemd en meestal bid ik dan of ga de koran lezen en dan vergeet ik het.
gr
smiley
Lieve Tetouanie79,
Een mogelijke verklaring voor jouw verhaal is : In onze traditionele marokkaanse cultuur wordt het in veel gezinnen niet gewaardeerd als je 'te veel'lol maakt. Zeker als vrouw niet. Je moet bescheiden blijven, daarom sluipt er na een leuke tijd (na café, uitgaan, met vrienden etc) stiekem een soort schuldgevoel naar binnen. Je moet weer naar huis naar misschien je 'strenge'ouders, waar je het plezier dat je die avond hebt meegemaakt niet kunt delen. Je bent weer alleen. Hierdoor kun je een rotgevoel krijgen en zoals je weet kunnen er dan dingen misgaan (door negatieve gevoelens)
Kortom: het is , denk ik, een logische reactie en niet een geheimzinnige speling van het lot dat je na het lachen toch weer een mindere tijd hebt. En dat van je oom: dat is puur toeval, denk ik.
Don't worry, het leven heeft zo z'n verassingen!
Liefs,
LouLou
tetouani79
25-06-2002, 00:10
ik wol iedereen bedanken voor zijn bijdrage en zijn reacties. het is echt een steun voor me. ik geef mezelf daar niet de schuld van, nee daar ben ik te nuchter voor. dit zijn dingen die je niet kunt verklaren en dat weet ik, maar toch ga ik op een of ander manier op zoek naar een verklaring, moet ik eigenlijk niet doen. jah of het nou allemaal toeval is weet ik niet, ik geloof niet in de toeval.
maar ja ik ga mezlef niet gek zitten maken, ik hou me gewoon bezig met dingen die ik normaal ook doe en laat me niet meeslepen met wat er om me heen gebeurd. nogmaals bedankt.
de engel dankt jullie :engel: :engel:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.