Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wanneer haal jij je dagen van ramadan in??

Pagina's : [1] 2 3 4 5

Shereen23
27-09-2006, 14:10

Wanneer halen jullie de dagen in die jullie missen tijdens de ramadan door ongesteldheid?????? Ik moet nog van shi 6 jaar inhalen erg he............

noona
27-09-2006, 14:12
WAT??? begin maar snel want je moet je dagen heb ingehaald voor de volgende ramadan begint. vast 2 dagen in de week en je bent gauw klaar en merkt er niks van ik hoef voor deze ramadan maar 1 dag in te halen, heb geluk gehad dit jaar. maar inshallah ga ik gewoon door met elke donderdag te vasten zoals ik een paar maandjes heb volgehouden

wittewarda
27-09-2006, 14:13
ik haal altijd gelijk na de ramadan in, zodat ik ook nog de 6 dagen azr erna kan vasten

Shereen23
27-09-2006, 14:15
WAT??? begin maar snel want je moet je dagen heb ingehaald voor de volgende ramadan begint. vast 2 dagen in de week en je bent gauw klaar en merkt er niks van ik hoef voor deze ramadan maar 1 dag in te halen, heb geluk gehad dit jaar. maar inshallah ga ik gewoon door met elke donderdag te vasten zoals ik een paar maandjes heb volgehouden ik weet het maar ik ben nu toch al te laat.....ik ga in elk geval de dagen die ik in deze ramadan heb gemist gelijk inhalen na de ramadan...

mimi3000
27-09-2006, 14:17

Ik haal meteen na de ramadan in..de dag na al3ied plak ik er meteen een hele week aan vast...voor mij werkt het perfect..Het ligt dan nog vers in mijn geheugen hoeveel dagen ik in moet halen, en ik zit nog in het ritme. Noona: ik ben jaloers :huil: Shereen: ik denk dat je er wel van bewust bent dat het een slechte zaak is, probeer dus in ieder geval je dien van dit jaar meteen in te halen..en dan door het jaar heen (bijvoorbeeld net als noona een vaste dag in de week) in te halen..en insha-allah zal het je lukken voor aankomende ramadan alles in te halen!!

noona
27-09-2006, 14:18
ik weet het maar ik ben nu toch al te laat.....ik ga in elk geval de dagen die ik in deze ramadan heb gemist gelijk inhalen na de ramadan... gewoon doorgaan en ALLES vasten, je moet zelfs een geldbedrag als aalmoes geven als het je niet lukt om voor de ramadan gevast te krijgen. misschien kan iemand met daliel komen hier. maar je moet ECHT alles inhalen.

mimi3000
27-09-2006, 14:20
ik weet het maar ik ben nu toch al te laat.....ik ga in elk geval de dagen die ik in deze ramadan heb gemist gelijk inhalen na de ramadan... wie zegt dat je te laat bent??:rolleyes: kijk ik weet niet hoe het zit, behalve dan dat je voor de volgende ramadan begint je dien moet hebben ingehaald..maar het helemaal laten van die andere 6 jaar lijkt mij de zaak erger maken. Allah (swt) is vergevingsgezind, maar dan moet je wel oprecht berouw tonen. Een goede stap in die richting lijkt mij je dien inhalen..ook al moet je er het hele jaar voor doen. Maar goed, dit is mijn mening:o

salwa23
27-09-2006, 14:20
ik haal altijd gelijk na de ramadan in, zodat ik ook nog de 6 dagen azr erna kan vasten ik ook:o

Shereen23
27-09-2006, 14:22
gewoon doorgaan en ALLES vasten, je moet zelfs een geldbedrag als aalmoes geven als het je niet lukt om voor de ramadan gevast te krijgen. misschien kan iemand met daliel komen hier. maar je moet ECHT alles inhalen. ga ik inshallah allemaal doen!!! maar het stomme is ik heb het niet bijgehouden hoeveel dagen ik mis...

Shereen23
27-09-2006, 14:23
wie zegt dat je te laat bent??:rolleyes: kijk ik weet niet hoe het zit, behalve dan dat je voor de volgende ramadan begint je dien moet hebben ingehaald..maar het helemaal laten van die andere 6 jaar lijkt mij de zaak erger maken. Allah (swt) is vergevingsgezind, maar dan moet je wel oprecht berouw tonen. Een goede stap in die richting lijkt mij je dien inhalen..ook al moet je er het hele jaar voor doen. Maar goed, dit is mijn mening:o thanx voor je info...ik ga hier zeker werk van maken..

teletubbie
27-09-2006, 14:23
Na elhied, gelijk de volgende dag, stel dat ik kom te overlijden, dan neem ik mijn schuld de graf in. Is niet de bedoeling....

mimi3000
27-09-2006, 14:24
gewoon doorgaan en ALLES vasten, je moet zelfs een geldbedrag als aalmoes geven als het je niet lukt om voor de ramadan gevast te krijgen. misschien kan iemand met daliel komen hier. maar je moet ECHT alles inhalen. Voilá:o Vraag: Een vrouw moest nog gemiste vasten dagen van de laatste ramadan inhalen omdat ze haar menstruatie had. Maar nu is ze zwanger en de volgende Ramadan komt al snel en zij is niet in staat haar gemiste dagen in te halen, alleen pas na de komende Ramadan. Wat moet zij doen? Antwoord: Als een vrouw in staat is gemiste dagen van Ramadan, die bindend voor haar zijn, dan ( de regel is zo) kan zij ze na de komende Ramadan inhalen. maar dit betekend dat zij verplicht is dit direkt te doen. Het is belangrijk dat zij zichzelf bevrijdt van verantwoordelijkheid van deze verplichting. Maar stel je voor, bijvoorbeeld, dat zij sterft voordat zij deze verantwoordelijkheid heeft vervuld. In dit geval verzoekt zij in haar testament datgene wat haar zal bevrijden van haar last. En de vergelding wordt beschouwd als hetgeen in gelijkende kwesties van toepassing is. In het geval dat zij noch zwanger noch zogend is en ze mist sommige dagen van Ramadan door haar menstruatie, is zij verplicht deze verloren dagen in te halen ( Qadaa). En als ( hierna) zij zwanger raakt en vervolgens borstvoeding geeft is het haar toegestaan de qadaa ( inhalen van de gemiste dagen) uit te stellen. Maar ze moet de gemiste dagen ( later) inhalen zonder de fidyah of de kafaarah ( vergelding, boetedoening). uit: The Fatawaa of Shaikh al-Albaanee ( uit al-Asaalah Magazine)

trisinti
27-09-2006, 14:25
als de dagen heel kort zijn sorry geef het eerlijk toe:o ik heb veel moeite met de ramadan..maar gelukkig doe ik het altijd terug..

noona
27-09-2006, 14:25
ga ik inshallah allemaal doen!!! maar het stomme is ik heb het niet bijgehouden hoeveel dagen ik mis... wat je normaal kwijt bent aan een menstruatieperiode en dan keer 6 bij mij is dat 7 dagen, dus dan zou het 6 keer 7 dagen zijn, is 42,

KoezKoez
27-09-2006, 14:26

Ik doe het ook gelijk na de ramadan dus na el3ied insha allah

Pagina's : [1] 2 3 4 5