Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mijn man zoekt....

ballarina
26-09-2006, 14:13

ander werk Sallem beste mensen. Wij zitten met het volgende probleem; namelijk dat de werkgever van mijn man geen normaal contract wil geven.:( Hij werkt al drie jaar voor deze baas maar met een "los"contract zegmaar, zo heeft hij geen zicht in zn toekomst en weet hij nooit hoelang hij nog daar heeft. Duss.. weet iemand een leuke baan in de productie, fabriekwerk of iets dergelijks in de omgeving van Den-Haag of Rotterdam, laat het dan alsjeblieft weten.:goedzo:

XxNabilxX
26-09-2006, 14:48
je man werkt er 3jaar yek. je man heeft recht op een vaste contract die zijn de regels eerste keer 3maanden 2de keer 6maanden 3de keer 1jaar na 1jaar gelijk vast als ik jou was zou ik een advocaat er bij nemen want hij heeft zeker recht op een vaste contract

joerkie
26-09-2006, 16:16
jaa precies, kan niet zolang werken zonder contract!!

ballarina
26-09-2006, 18:06
je man werkt er 3jaar yek. je man heeft recht op een vaste contract die zijn de regels eerste keer 3maanden 2de keer 6maanden 3de keer 1jaar na 1jaar gelijk vast als ik jou was zou ik een advocaat er bij nemen want hij heeft zeker recht op een vaste contract Dat vinden wij ook maar, daar schieten wij toch niks mee op want anderen collegas hebben dit ook meegemaakt en zijn uiteindelijk daar toch weggegaan zonder resultaat. Het beste is ander werk zoeken want hij werkt hard en wordt toch niet goed beloond waardoor hij iedere dag met tegenzin naar het werk gaat. Inchallah zal hij snel iets anders vinden.

MiSsOuJDiA
26-09-2006, 20:08

je kan op www.vacaturekrant.nl kijken.. mischien vind je wel wat iets gier insha allah :)

Sjadia
01-10-2006, 12:37
je man werkt er 3jaar yek. je man heeft recht op een vaste contract die zijn de regels eerste keer 3maanden 2de keer 6maanden 3de keer 1jaar na 1jaar gelijk vast als ik jou was zou ik een advocaat er bij nemen want hij heeft zeker recht op een vaste contract dat is niet waar nabil, de regel is naar de derde contract heb je vaste dienst, en het is afhankelijk per cao in hoeveel tijd dat mag zijn, algemeen is het verplicht binnen 3 jaar. Maar ja het kan net zo zijn dat je cao aangeeft dat het in 4 jaar mag. groetjes

Atlasleeuw
01-10-2006, 12:53
je man werkt er 3jaar yek. je man heeft recht op een vaste contract die zijn de regels eerste keer 3maanden 2de keer 6maanden 3de keer 1jaar na 1jaar gelijk vast als ik jou was zou ik een advocaat er bij nemen want hij heeft zeker recht op een vaste contract dat is niet waar nabil, de regel is naar de derde contract heb je vaste dienst, en het is afhankelijk per cao in hoeveel tijd dat mag zijn, algemeen is het verplicht binnen 3 jaar. Maar ja het kan net zo zijn dat je cao aangeeft dat het in 4 jaar mag. groetjes Ja bij je derde contract moeten ze je een vast contract aanbieden, maar meestal hebben ze daar geen zin en mag je weg. Ik heb het zelf ook meegemaakt, niet dat ik ermee zat ofzo, ik ben toch nog een student, had zo weer een ander bijbaantje. Maar als je een vrouw en gezin moet onderhouden is het wel vervelend denk ik. Laat je man lid worden van de FNV, dat kost je wel elke maand een kleine bijdrage, maar als er iets is dan word hij gelijk geholpen door de vakbond.

Mariyah
01-10-2006, 17:43
je man werkt er 3jaar yek. je man heeft recht op een vaste contract die zijn de regels eerste keer 3maanden 2de keer 6maanden 3de keer 1jaar na 1jaar gelijk vast als ik jou was zou ik een advocaat er bij nemen want hij heeft zeker recht op een vaste contract Wettelijk gezien mag je drie keer een contract aanbieden en na drie jaar een contract voor onbepaalde tijd aanbieden. De contractvormen zoals jij ze omschrijft is geen verplichting. Je kan ook kiezen voor de vorm: half jaar, 1 jaar en anderhalf jaar. Meid, jouw man moet het navragen bij zijn werkgever hoe het precies zit, wanneer kan hij een vast dienstverband verwachten. Doet zijn huidige werkgever er vaag over dan kan hij inderdaad beter op zoek gaan naar ander werk. Er zijn genoeg vacaturesites waar je kan zoeken. Veel succes ermee!!

shariza
01-10-2006, 22:02
ik zou niet zo makkelijk weg gaan bij zo n baas heb t ook ooit gedaan en heb daar spijt van................. het beste is naar rechtshulp gaan en daar je probleem aankaarten.................... die kunnen veel voor je betekenen t is gratis en je hebt er advocaten ik vind persoonlijk dat wij marokkanen dit soort zaken het liefst willen vermijden door een makkelijke weg te kiezen dan voor onze rechten vechten.......... succes zuster

Atlasleeuw
02-10-2006, 10:50
ik zou niet zo makkelijk weg gaan bij zo n baas heb t ook ooit gedaan en heb daar spijt van................. het beste is naar rechtshulp gaan en daar je probleem aankaarten.................... die kunnen veel voor je betekenen t is gratis en je hebt er advocaten ik vind persoonlijk dat wij marokkanen dit soort zaken het liefst willen vermijden door een makkelijke weg te kiezen dan voor onze rechten vechten.......... succes zuster Ja dat is waar. Ik zou zeggen, wordt lid van de FNV en die zullen die werkgever eens flink intimideren. De meeste werkgevers worden zenuwachtig van een vakbond.