Bekijk originele versie : me haar zwart geverfd en het is mislukt help
ik heb me haar zwart geverfd gister maar ik wil het vandaag weer heel licht hebbe zoals altijd blond/bruin..
Alleen me haar is al heel dood...
maar het moet gebeuren anders wordt ik gek wie weet hoe k dat het beste kan doen?
Help Help...
dessert.roosje
26-09-2006, 11:24
Maar beter ook want het haraam je haar zwart te verven. Ik plaats zo bewijs okeej?
Succes ermee
dessert.roosje
26-09-2006, 11:27
Het haar zwart verven
De juiste mening is dat het haraam is dit te doen vanwege de waarschuwing vermeld in de hadeeth: “Aan het eind van tijd zullen er mensen zijn die hun haar zwart verven zoals de kroppen van duiven; ze zullen nooit de geur van het Paradijs ruiken.” [1]. Deze gewoonte is wijdverspreid bij diegenen die grijze haren hebben. Zij bedekken dat haar met zwarte verf; dit leidt tot veel kwaad, zoals misleiding en mensen bedriegen door te pochen met iets wat niet waar is. Het is waar dat de Profeet de gewoonte had om zijn grijze haren te verven met henna, wat een gelige, rode of bruinige kleur gaf. Toen Abu Quhafaah, wiens haar en baard zo wit was als thughaamah (plant waarvan de bladeren en bloemen zeer wit zijn), naar hem werd gebracht op de dag van de verovering van Mekka zei de Profeet , “Verander dit met iets, maar vermijdt zwart.” [2]. Het juiste standpunt ten opzichte van vrouwen is dat zij wat dit betreft hetzelfde zijn als mannen: ze zijn niet toegestaan om enig haar zwart te verven wat niet zwart is.
sooo erg!! dat wist ik niet... Dankje wel
ik schrik er gewoon van..
maar nu zit k nog wel met een probleem
dessert.roosje
26-09-2006, 11:51
sooo erg!! dat wist ik niet... Dankje wel
ik schrik er gewoon van..
maar nu zit k nog wel met een probleem
Hbieba je wist het niet
Maar doe het niet meer!
Neem haarverf van hennaplus die is minder schadelijk...Ga naar de drogist en vraag daar om advies. Of je moet het bij de kapper doen...
bubelgirl
26-09-2006, 12:04
Het haar zwart verven
De juiste mening is dat het haraam is dit te doen vanwege de waarschuwing vermeld in de hadeeth: “Aan het eind van tijd zullen er mensen zijn die hun haar zwart verven zoals de kroppen van duiven; ze zullen nooit de geur van het Paradijs ruiken.” [1]. Deze gewoonte is wijdverspreid bij diegenen die grijze haren hebben. Zij bedekken dat haar met zwarte verf; dit leidt tot veel kwaad, zoals misleiding en mensen bedriegen door te pochen met iets wat niet waar is. Het is waar dat de Profeet de gewoonte had om zijn grijze haren te verven met henna, wat een gelige, rode of bruinige kleur gaf. Toen Abu Quhafaah, wiens haar en baard zo wit was als thughaamah (plant waarvan de bladeren en bloemen zeer wit zijn), naar hem werd gebracht op de dag van de verovering van Mekka zei de Profeet , “Verander dit met iets, maar vermijdt zwart.” [2]. Het juiste standpunt ten opzichte van vrouwen is dat zij wat dit betreft hetzelfde zijn als mannen: ze zijn niet toegestaan om enig haar zwart te verven wat niet zwart is.
en als je vanzelf zwart haar hebt dan mag het wel dus
dessert.roosje
26-09-2006, 12:09
en als je vanzelf zwart haar hebt dan mag het wel dus
Ja,
Zie de laatste zinnen. ;)
Wat Allah swt je gegeven heeft moet je accepteren en waarderen. Wat hij je verboden heeft moet je vermijden.
Moge allah swt ons de weg naar kennis verlichten en ons de weg naar het paradijs laten bewandelen!
Hairfreak
26-09-2006, 12:14
Wassen met Head & Shoulders. Is dus rotzooi, maar je kunt er wel goed een foute kleur mee wegwassen. Succes.
bubelgirl
Ja,
Zie de laatste zinnen. ;)
Wat Allah swt je gegeven heeft moet je accepteren en waarderen. Wat hij je verboden heeft moet je vermijden.
Moge allah swt ons de weg naar kennis verlichten en ons de weg naar het paradijs laten bewandelen!
Amin dankje wel lieverd voor je antwoord, want ik heb van mezelf gewoon echt zwart haar en soms verf ik het gewooon zwart dan glanst het mooi maar een vriendin zei tegen mij het is haram en zonder daliel ofzo ik had zoiets van ik verander toch niets heb het gewoon van mezelf zo maar nu heb ik een duidelijk antwoord dankje schat :sjans:
Hairfreak
En daarna wel wat extra verzorging natuurlijk: milde shampoo, conditioner, maskertjes etc.
dessert.roosje
26-09-2006, 12:34
Amin dankje wel lieverd voor je antwoord, want ik heb van mezelf gewoon echt zwart haar en soms verf ik het gewooon zwart dan glanst het mooi maar een vriendin zei tegen mij het is haram en zonder daliel ofzo ik had zoiets van ik verander toch niets heb het gewoon van mezelf zo maar nu heb ik een duidelijk antwoord dankje schat :sjans:
Ohw liefje nee ik begreep je vraag verkeerd. Ik dacht mag je je haar zwart houden als t van nature zo is.
Alleen jij bedoeld of je het dan alsnog mag ververn? Toch? Nee, dat mag niet. Lees dat stukje nog eens en dat stukje dat je de geur van het paradijs niet zal ruiken, dat de joden/christenen dit doen....
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt.
P.S. Gebruik aloe vera-olie
kriempoes
26-09-2006, 14:23
ik heb me haar zwart geverfd gister maar ik wil het vandaag weer heel licht hebbe zoals altijd blond/bruin..
Alleen me haar is al heel dood...
maar het moet gebeuren anders wordt ik gek wie weet hoe k dat het beste kan doen?
Help Help...
je kan beter je haar effe met rust laten ,en het gewoon verzorgen b.v een haar masker.niet achter elkaar verven ,dat is hartstikke slecht voor je haar.je haar gaat breken niet onderin maar echt van boven ik kan het weten had ook dik haar door foutjes van mij ,door steeds de verkeerde kleur te kiezen is mijn haar stukken dunner.nu heb ik lang niks meer gedaan dan zie wel verbetering.
zinalady80
26-09-2006, 18:21
no faja voor je
hey meid, ik heb dat ook wel eens meegemaakt. had zelf lichtbruin gekleurd haar, en wilde het donkerbruin verven maar het werd zwart! nou ik schrok me kapot omdat het niet staat bij me. Maar head&shoulders helpt alleen als je kleurspoeling in hebt, dan gaat die er sneller uit. Als je het hebt geverfd helpt die niet zo snel. En voor jehaar lichter word (vooral nu er minder zon is) duurt wel een tijdje. Ik zelf heb het toen na een week opnieuw geverfd met Loreal Les Blondisseme (ofzoiets). Is zo een haarkleurings lijn van loreal waarop blond haar staat afgebeeld. Maar op 1 van die is er eentje die geschikt is voor donker haar, en die maakt het dan aantal tintjes lichter.
Wat je dan moet doen is eerst je punten en je haar insmeren, en pas na 10 min het haar bij je hoofdhuid omdat die sneller lichter wordt. (geverfd of ongeverfd)
nou succes meid!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.