Bekijk originele versie : ziektewetuitkering
Hallo,:goedzo:
Nadat mijn ww verliep heb ik mij ziek gemeld om in de ziektewet te komen, anders had ik geen recht op zwangerschaps-en bevalingsverlof.
Mijn bevalingsverlof verloopt in Oktober, weet iemand of ik mij weer ziek moet melden? om in de ziektewet te blijven?. Of gaat dit gewoon automatisch verder?
Bedankt alvast!
MaRoCcInA
25-09-2006, 19:07
Hey Meid
Als je dan nog steeds ziek ben, moet je je opnieuw ziek melden.
Het gaat niet automatish verder als je bevalingsverlof in oktober eindigt.
powerfull
25-09-2006, 19:10
dit is inderdaad wel een interessante onderwerp, waar ik eigenlijk ook wel gebruik van wil maken:D
wie o wie kan hier meer over vertellen of werkt op die afdeling
MaRoCcInA
25-09-2006, 19:16
Als u zwanger bent en werkt, heeft u rond de bevalling recht op verlof. U regelt dit met uw werkgever, uiterlijk vier weken voordat het verlof ingaat. Het verlof duurt minimaal zestien weken en gaat uiterlijk zes tot vier weken voor de dag na de verwachte bevallingsdatum in. Dat moment kunt u kiezen. Tijdens het verlof kunt u een uitkering krijgen. Ook als u geen werkgever heeft, bestaat er recht op deze uitkering van minimaal zestien weken.
De uitkering is gebaseerd op uw gemiddelde inkomen in de vier weken of maand voordat u met verlof gaat en zal doorgaans nagenoeg gelijk zijn aan uw salaris. Er geldt een maximum van € 167,70 per dag.
Dit alles staat in de Wet arbeid en zorg (WAZO).
Bent u voor of na uw verlof ziek wegens de zwangerschap of de bevalling? Ook dan heeft u recht op een uitkering. Dat staat in de Ziektewet. Bent u ziek in de periode van zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum tot de gekozen ingangsdatum van het verlof, dan tellen deze ziektedagen mee voor de termijn van minimaal zestien weken bevallingsuitkering, ongeacht de oorzaak van de ziekte. Uw verlof zal in dit laatste geval eerder afgelopen zijn.
ballarina
26-09-2006, 05:45
Ik weet dat je na je zwangerschapsverlof je weer ziek moet melden, als je nog ziek bent.
succes
powerfull
26-09-2006, 10:04
Ik weet dat je na je zwangerschapsverlof je weer ziek moet melden, als je nog ziek bent.
succes
wil je hier meer uitleg over geven?
hoe de route is
voor zoveel geldt meld ik mij nu ziek terwijl ik in verwachting ben
moet ik dan de 1e dag na mijn zwangerschapsverlof weer ziekmelden
ballarina
26-09-2006, 10:49
wil je hier meer uitleg over geven?
hoe de route is
voor zoveel geldt meld ik mij nu ziek terwijl ik in verwachting ben
moet ik dan de 1e dag na mijn zwangerschapsverlof weer ziekmelden
Ja, je moet je op de eerste dag dat je bevallingsuikkering eindingt gelijk weer ziek melden,
daarvoor heeft toch geen zin want je zit al in een uitkering.
Succes :goedzo:
Moslima27
26-09-2006, 10:54
diegene die hier meer info over wenst kan mij pmen.ik weet hier nl bijna alles over.dus heb je een vraag hierover pm mij dan.
ik zit in de ww en ik ben 1 week ziek geweest, wanneer krijg ik die week van de zw uitbetaald weet iemand dat? en gaat dat automatisch?
ballarina
26-09-2006, 11:05
ik zit in de ww en ik ben 1 week ziek geweest, wanneer krijg ik die week van de zw uitbetaald weet iemand dat? en gaat dat automatisch?
Meestal duurt het wel een week 4 soms wel langer , maar je moet zeker wel erachter nagaan wil je het een beetje snel krijgen.
(heb je je overigens wel ziek gemeld bij je uitkering toen je ziek was?)
Meestal duurt het wel een week 4 soms wel langer , maar je moet zeker wel erachter nagaan wil je het een beetje snel krijgen.
(heb je je overigens wel ziek gemeld bij je uitkering toen je ziek was?)
ja ik heb mij ziekgemeld dus ik had 1 weeek geen sollicitatie plicht, ik heb 3 sollicitatie ingevuld op me briefje, en 1 week moetik van ziektewet krijgen, moet ik gewoon naar uvw bellen over vragen mbt zw uitbetaling?
Shereen23
27-09-2006, 10:32
ja ik heb mij ziekgemeld dus ik had 1 weeek geen sollicitatie plicht, ik heb 3 sollicitatie ingevuld op me briefje, en 1 week moetik van ziektewet krijgen, moet ik gewoon naar uvw bellen over vragen mbt zw uitbetaling?
oooh wat goed halouba je hebt een ww, ik dacht dat je helemaal geen uitkering had...
oooh wat goed halouba je hebt een ww, ik dacht dat je helemaal geen uitkering had...
ja op een een of andere manier heb ik het toch gehad echt heeel erg vreemd omdat ik langer dan 10 weken miste.... maar ja mohim hamdulilah heb het toch hihi en tot mei 2007 :goedzo:
blutte_crimi
27-09-2006, 10:50
tez parasieten
gelukkig werk ik zelf neit anders zouden jullie mijn belasting cente eten
:haha:
Shereen23
27-09-2006, 11:00
ja op een een of andere manier heb ik het toch gehad echt heeel erg vreemd omdat ik langer dan 10 weken miste.... maar ja mohim hamdulilah heb het toch hihi en tot mei 2007 :goedzo:
oooh heerlijk tot en met mei lekker thuis zitten...........
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.