Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : slaaf of slavenhouder?

Pagina's : [1] 2

praatgraag
30-06-2003, 21:01

Wil jij weten wie van je vrienden een slaaf is geweest, of dat je er zelf een bent geweest, dan moet je deze site bezoeken http://www.nationaalarchief.nl/vrij-in-suriname/emancipatie/database/search.form.html

redcat
30-06-2003, 22:41
Geen slaven en geen eigenaren in de familie.........

chimenne
30-06-2003, 23:56
neen niks

bouklawi
01-07-2003, 01:00
Mijn schoonzus was met een Surinamer getrouwd. Ze was erg de baas, we hadden allemaal met hem te doen. 1863 fluisterden we. Slavernij bestaat nog steeds.

hhtWillem
01-07-2003, 11:34

kwil dur ook een.... :D :cool:

Onno29
01-07-2003, 11:46
Het is wel heel toevalllig dat wanneer je joodse namen zoals Polak, Cohen, Levy intikt je veel joods slaven eigenaren tegenkomt! MMM, het is natuurlijk niet errug toevallig dat als je Polak invult dat je dan Joodse eigenaren vindt. Wat had je verwacht te vinden?

Onno29
01-07-2003, 12:00
Ik moet zelfs zeggen dat ik vind dat het zo'n beetje zwaar paranoia is, en getuigt van een blinde haat, dat de eerste gedachte van een Marokkaans meisje is om Joodse achternamen te gaan zitten invullen in een slaven/eigenaren database om haar eigen zieke vooroordeeltjes bevestigd te zien. Het zal je misschien verbazen, maar Joodse Nederlanders waren toen net Nederlanders en dus betrokken bij de slavenhandel.

juno
01-07-2003, 12:06
Laten we ook niet vergeten dat Arabieren (voor de amazigh die hards ook de Marokkanen) net zo goed in slaven handelden.

praatgraag
01-07-2003, 13:03
ja helemaal mee eens

rnaj
01-07-2003, 13:25
Watik trouwens niet helemaal begrijp. Er zijn toch meer hondjes die fikkie heten. Als ik de naam "de vries" invul, krijg ik 3 pagina's terug. Hoe weet je nou wie familie is. (De naam "de vries" gebruik ik slechts als voorbeeld, mijn familie was goed in de oorlog)

Onno29
01-07-2003, 15:03
In de tijd van de profeet(saws) werd er veel aan slavernij gedaan met name door landen zoals Holland. In 600 na Christus???? Met name door landen als Holland? Deze opmerking lijkt me dusdanig onzinning dat een reactie niet echt mogelijk is maar ok. Moslims moesten voor de meeste overtredingen een slaaf vrijkopen als ze het geld daarvoor hadden, Overtredingen? Wat bedoel je hiermee? de Islam heeft zover ik het weet de grootste rol gespeeld in de bevrijding van slaven. MMM, kan je dit misschien even toelichten? Op welke manier heeft de Islam een rol gespeeld bij de bevrijding en afschaffing van slavernij? Corrie, de Islam is schoon wat betreft alles inclusief slavenhandel That goes without saying. In theorie in ieder geval.

Onno29
01-07-2003, 17:54
IT WAS PAYBACK TIME FOR THEM! Dan vraag ik me af wat de Moslims vroeger misdaan hebben. Die sterven op het moment als bosjes. 2000 in Palestina :p 20.000 in Irak in het laatste jaar :giechel: ontelbaar in tjetjenie :goedzo:

praatgraag
01-07-2003, 18:35
mensen chill

praatgraag
01-07-2003, 19:12
Slavernij bestaat nog steeds mensen, vergeet dit niet, waar denken jullie dat onze cacao vandaan komt, yip inderdaad kindslaven in Afrika en bedrijven als Nestle die zich er indirect aan schuldig maken

redcat
01-07-2003, 19:16

Origineel gepost door praatgraag Slavernij bestaat nog steeds mensen, vergeet dit niet, waar denken jullie dat onze cacao vandaan komt, yip inderdaad kindslaven in Afrika en bedrijven als Nestle die zich er indirect aan schuldig maken Sportschoenenen, voetballen enzo schijnen ook door kindjes gemaakt te worden. Dus eigenlijk geen Umbro, Adidas, Nike, Reebok enozvoort meer kopen....

Pagina's : [1] 2