Bekijk originele versie : Algemene Heffingskorting...... DRINGEND
chocolaatje1108
25-09-2006, 11:31
Algemene Heffingskorting voor partner in het buitenland
Ik ben al meer dan een jaar getrouwt met een man uit Marokko. En ik heb sinds kort gehoord dat ik voor mijn man Algemene heffingskorting kan krijgen ook al woont hij in Marokko,
Mijn vraag is klop dit en hoe kan ik dit snel mogelijk aanvragen
.
Hoef mijn man geen sofinummer te hebben en telt dit mee voor de aanvraag als loon,
Wie kan me hiermee helpen. jullie zouden mij een groot plezier mee doen. Azar kbir.
Alleen serieuze reacties
Graag pm
omleiding
25-09-2006, 12:34
heb ik nog nooit van gehoord, google dan effe
adel_tetouani
25-09-2006, 14:38
Ja het klopt , met de voorwaarde dat jij meer dan 5800 euro bruto per jaar verdient.
je krijgt 1990 euro per jaar terug ook al woont hij in marokko, hij telt niet als loon.
telefoonnummer van de belastingdienst :
0800-0543
je hebt recht op 5 jaar met terugwerkende kracht
Vraag naar formulier voor algemeen heffingskorting.
chocolaatje1108
25-09-2006, 15:54
Dank jullie wel voor de reactie
Ik heb de belastingdienst gebeld en die zegt dat het niet kan, Want hij heeft een sofinummer nodig>
Maar wat ik raar vind is dat ik weet dat mensen geld krijgen voor hun man in Marokko,
Maar wat jij zegt Abdel is dat het niet meetelt als inkomen, Want ik hoorde eerst van een vriendin van wel.
Was al blij geworden aangezien ik 50euro te kort kom in de maand en nog steeds geen oplossing voor heb gevonden.
Dus iemand met goede suggesties. Kom maar op. Pm me maar
Amerdoul
25-09-2006, 18:56
Dank jullie wel voor de reactie
Ik heb de belastingdienst gebeld en die zegt dat het niet kan, Want hij heeft een sofinummer nodig>
Maar wat ik raar vind is dat ik weet dat mensen geld krijgen voor hun man in Marokko,
Maar wat jij zegt Abdel is dat het niet meetelt als inkomen, Want ik hoorde eerst van een vriendin van wel.
Was al blij geworden aangezien ik 50euro te kort kom in de maand en nog steeds geen oplossing voor heb gevonden.
Dus iemand met goede suggesties. Kom maar op. Pm me maar
Aangezien jou man nog in Marokko woont, wordt hij gezien als een vreemdeling zonder verblijfstatus en sofinummer. Het is dus onmogeljk om voor deze persoon een heffingskorting aan te vragen. Hij bestaat simpelweg niet voor de belastingdienst en IND. Dus als ik jou was dan zal ik er maar vaart achter zetten met het laten overkomen van je echtgenoot. Succes
Aangezien jou man nog in Marokko woont, wordt hij gezien als een vreemdeling zonder verblijfstatus en sofinummer. Het is dus onmogeljk om voor deze persoon een heffingskorting aan te vragen. Hij bestaat simpelweg niet voor de belastingdienst en IND. Dus als ik jou was dan zal ik er maar vaart achter zetten met het laten overkomen van je echtgenoot. Succes
Dit klopt niet hoor. Ik heb zelf bij de belastingdienst gewerkt en heb hier ook mijn oom mee geholpen omdat zijn vrouw in marokko woont en hij hier!
Maar je dient eerst contact op te nemen met de Belastingdienst in Heerlen (Afdeling buitenland), is een apart nummer en zij zullen je verder wegwijs maken.
Zonder dat je partner hier is, kan je alsnog in aanmerking komen voor de AHK. Je moet gewoon even bellen met de belastingdienst!
Succes
BelastingTelefoon Buitenland
Telefoon: (055) 5 385 385
Telefoon vanuit het buitenland: +31 55 5 385 385
Bereikbaar:
maandag tot en met donderdag: 8.00 - 20.00 uur
vrijdag: 8.00 - 17.00 uur
Postadres
Belastingdienst/Limburg/kantoor Buitenland
Postbus 2865
6401 DJ Heerlen
Voor wie?
De BelastingTelefoon Buitenland is er voor in het buitenland gevestigde personen en bedrijven die in Nederland belastingplichtig zijn.
Amerdoul
26-09-2006, 14:10
Dit klopt niet hoor. Ik heb zelf bij de belastingdienst gewerkt en heb hier ook mijn oom mee geholpen omdat zijn vrouw in marokko woont en hij hier!
Maar je dient eerst contact op te nemen met de Belastingdienst in Heerlen (Afdeling buitenland), is een apart nummer en zij zullen je verder wegwijs maken.
Zonder dat je partner hier is, kan je alsnog in aanmerking komen voor de AHK. Je moet gewoon even bellen met de belastingdienst!
Succes
Je moet goed LEZEN. Haar echtgenoot moet eerst een sofinummer hebben. Jij als ex-werknemer moet weten dat de belastingdienst geen sinterklaas is. Dus zonder verblijftitel geen recht op een algemene heffingskorting. En dat is nu juist het probleem haar man zit nog in Marokko. Maar als je als Marokkaan je vrouw laat overkomen en haar met legale status `terugstuurt` naar Marokko dan heb je wel recht op heffingskorting.
Belastingdienst is zeker geen sinterklaas, dit is haar recht!
Je hoeft daarvoor niet over te komen naar nederland! Bel nou maar gewoon met de fiscus zelf, dan hoor je het zelf!
Denk je dat iedereen eerst z'n partner laat overkomen en dan terugstuurt voordat je recht hebt op AHK? Dat zou wel grappig zijn, maar helaas. Zonder dat hij hiernaartoe komt kan ze op basis van haar trouwakte en zijn gegevens ook een aanvraag indienen!
Ga het maar uitzoeken!
Amerdoul
26-09-2006, 14:40
Belastingdienst is zeker geen sinterklaas, dit is haar recht!
Je hoeft daarvoor niet over te komen naar nederland! Bel nou maar gewoon met de fiscus zelf, dan hoor je het zelf!
Denk je dat iedereen eerst z'n partner laat overkomen en dan terugstuurt voordat je recht hebt op AHK? Dat zou wel grappig zijn, maar helaas. Zonder dat hij hiernaartoe komt kan ze op basis van haar trouwakte en zijn gegevens ook een aanvraag indienen!
Ga het maar uitzoeken!
Op grond waarvan wil je dan een aanvraag indienen ??? Haar partner heeft toch geen SOFINUMMER. Dringt dat nog niet tot je door!!! En jij moet weten dat je deze PERSOONLIJK moet aanvragen.
Op grond waarvan wil je dan een aanvraag indienen ??? Haar partner heeft toch geen SOFINUMMER. Dringt dat nog niet tot je door!!! En jij moet weten dat je deze PERSOONLIJK moet aanvragen.
Nog een keer ter herharling voor "koppige" Amerdoul:
Op basis van het sofinummer van de vrouw kan de aanvraag worden ingediend vergezeld met:
Kopie huwelijksakte
Kopie ID-bewijs van man en vrouw
Officieel document ter bevestiging adres van de man
Aanvraagformulier
heffingskortingen
Deze stukken kun je indienen bij je eigen regiokantoor. En jawel, ZONDER sofinummer van de man, maar o.b.v. het nummer van de vrouw.
Maar zoals ik al zei, zoek het zelf uit, dan kom je erachter.
Nogmaals succes ermee!!!!
BRON: BELASTINGDIENST!!!
P.s. Ik hoop nu dat het tot JOU doordringt!!!
fisabilillah25
29-09-2006, 11:30
Kan iemand even duidelijk aangeven waar dit precies staat beschreven op de site.
Ik kom er namelijk niet uit op de site van de belastingdienst.
Bedankt vast..
Kan iemand even duidelijk aangeven waar dit precies staat beschreven op de site.
Ik kom er namelijk niet uit op de site van de belastingdienst.
Bedankt vast..
Het staat niet op de site van de belastingdienst. Ik heb het zelf nagevraagd bij de afdeling buitenland!
fisabilillah25
29-09-2006, 11:53
Het staat niet op de site van de belastingdienst. Ik heb het zelf nagevraagd bij de afdeling buitenland!
Aha, dat is dan weer wat anders. Naar jou weten worden er geen andere eisen aan gesteld zoals dat je zolang getrouwd moet zijn etc.?
Als je zelf een full-time baan hebt dat je er niet voor in aanmerking komt enzovoorts..?
Graag hoor ik het van je.
Bedankt
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.