Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat te doen tegen echtscheidingen

Pagina's : [1] 2

bouklawi
30-06-2003, 17:40

Hoor veel over mislukte relaties met importpartners. Kom het onderwerp nooit hier tegen. Kun je niet van de fouten van anderen leren?

C_OUJDIA
01-07-2003, 02:45
Je kan hoog..laag springen maar over de mektab heb je geen zeggen....

Safia21
01-07-2003, 10:48
Heus niet alle huwelijken lopen stuk, tis maar net wat je er SAMEN van maakt! Liefs Safia

Atlas_Gebergte
01-07-2003, 13:18
Sallaam, zo daar gaan we weer hoor importhuwelijk dit en dat, Hallo alles el maktab je kan niet van te voren zeggen ik trouw niet met iemand uit het buitenland, Als Allah het wil dan gebeurt het ook. Meiden (irhane en C oujda) groot gelijk meiden. Ik ben ook gelukkig getrouwd met iemand uit marokko en hamdoulillah het gaat uitstekend, dus scheer niet iedereen weer over 1 kam hé. Wa Sallaam Alikoum

Soefy
02-07-2003, 18:58

Origineel gepost door Atlas_Gebergte Sallaam, zo daar gaan we weer hoor importhuwelijk dit en dat, Hallo alles el maktab je kan niet van te voren zeggen ik trouw niet met iemand uit het buitenland, Als Allah het wil dan gebeurt het ook. Meiden (irhane en C oujda) groot gelijk meiden. Ik ben ook gelukkig getrouwd met iemand uit marokko en hamdoulillah het gaat uitstekend, dus scheer niet iedereen weer over 1 kam hé. Wa Sallaam Alikoum :goedzo:

nadia_el3
02-07-2003, 23:07
Alles is elmekteb, maar Allah swt heeft ons natuurlijk wel hersens gegeven om na te denken.. Een man kan bijvoorbeeld niet zijn vrouw in mekaar trimmen en dan zeggen: ja is elmektab.... Je moet beiden werken aan een huwelijk, tenslotte trouw je ook met z'n 2en. En scheidingen hebben niks te maken met het feit of de ene partner geïmporteerd is of niet, het heeft allemaal met de mens zelf te maken, met wat er in het hoofd rondspookt...

nadia_el3
04-07-2003, 21:15
Origineel gepost door karima28 Klopt!!! Een man kan zijn vrouw niet in mekaar trimmen maar wel timmeren :D Karim20, emshoem, achtervolg je mij of zo?????? :kwaad:

Nadiaavecclasse
09-07-2003, 19:23
selem3liekoem goede afspraken maken van te voren en veel van elkaar tollereren zolang het niet in stijd is met de islam en veel praten denk ik ......? maar als het gewoon lmektab is dan valt er weinig aan te doen je moet gewoon goed nadenken voor je aan een huwelijk begint het zal niet alleen rozengeur en manescijn zijn denk ik.......

Willemien
14-07-2003, 14:33
Origineel gepost door bouklawi Hoor veel over mislukte relaties met importpartners. Kom het onderwerp nooit hier tegen. Kun je niet van de fouten van anderen leren? Ik vind het wel een zinnige vraag .... maar ik kan je er helaas weinig over vertellen, ben niet gescheiden van een importpartner, en ken ook niemand die gescheiden is op die manier. Zou zelf ook wel benieuwd zijn, hoe vaak dat fout gaat, en wat de belangrijkste redenen zijn.. maar ik ben op deze topic niet wijzer geworden tot nu toe !!

hhtWillem
14-07-2003, 15:42
Trouw ALLEEN uit liefde, niet om welke andere rede dan ook! Als je echt van hem houd kan het niet mis gaan. En als je grtrouwd ben, werk dan aan je huwelijk en blijf eraan werken. Dan komt het allemaal goed :cool:

babyvanbelisma
22-08-2003, 10:03
meskina.....:( Insh'Allah zal alles nu goed blijven voor je!! Liefs, Baby

Nisrine01
24-08-2003, 23:30
Ik denk zelf dat de huwelijken die uit liefde gesloten zijn toch het meeste slagen. Dit omdat je elkaar al kent en weet wat je aan elkaar hebt. Als je zomaar met iemand trouwt die je nog niet kent kan je er achter komen dat jullie karakters niet bij elkaar passen of er komt geen liefde in de relatie dan eindigd het meestal in een echtscheiding. Maarjah het is allemaal verschillend.

Mocro4eva
25-08-2003, 23:36
Origineel gepost door Nisrine01 Ik denk zelf dat de huwelijken die uit liefde gesloten zijn toch het meeste slagen. Dit omdat je elkaar al kent en weet wat je aan elkaar hebt. Als je zomaar met iemand trouwt die je nog niet kent kan je er achter komen dat jullie karakters niet bij elkaar passen of er komt geen liefde in de relatie dan eindigd het meestal in een echtscheiding. Maarjah het is allemaal verschillend. Ik weet het zo net nog niet. Ik denk eerder dat een huwelijk dat gebasseerd is op wederzijds respect, vertrouwen en communicatie de meeste kans van slagen heeft. Mijns inziens is het "esbar" die een huwelijk doet voortduren en niet liefde. Ik denk ook dat "geduld" hetgeen is wat wij van de generaties voor ons kunnen leren, want zeg nou eerlijk hoeveel van onze ouders zijn nou uit liefde getrouwd en kende elkaar al jaren voor het huwelijk? ... Maar toch zie je vaak dat zij de meest geslaagde huwelijken hebben. ;)

Pagina's : [1] 2