Bekijk originele versie : wat nemen jullie mee op bezoek als jullie op bezoek iftaar gaan doen?
bollebuik
24-09-2006, 15:28
Ik maak tijdens de ramadan enkel harira en de rest haal ik bij de bakker. Als ik zin heb om wat te maken dan doe ik dat enkel wanneer ik iftaar bij iemand ga doen, bv. bij mijn schoonouders of ouders. Wij zijn maar met z'n tweeën en als ik thuis wat ga maken dan ben ik bang héél het bord voor mezelf op te eten. Bij bezoek niet, dan geniet ook je familie ervan.
Dus wat nemen jullie mee op bezoek als jullie daar iftaar gaan doen?
paleisje
24-09-2006, 15:38
lekkere broodjes, Rgaif, en sebakia, loumpiás, dat soort dingen.
uhm... ik denk dat we regelmatig bij mijn sch.ouders gaan eten, die wonen om de hoek en met zijn 2-en is ook maar zo saai. Daar is tenminste wat volk en gezelliger dus.
Daardoor wel wat meer werk, want ik wil wel een beetje mijn best doen voor sch. ma natuurlijk, ipv gewone prak thuis. Dus ik bedenk gewoon 1/2 dingen, iets hartigs en iets zoets. Zij maakt ook altijd heel veel, maar het gaat wel allemaal op. Zij ontbijten ook vaak met de overgebleven dingen van de avond ervoor (ik echt een volkoren boterham).
Muffins (banaan, noten, chocolade), cake (variatie), loempia's, broodjes (als ze lukken), mini-quiches, worstenbroodjes, bladerdeeg met gehakt of kip etc etc.
bollebuik
24-09-2006, 17:28
ohja mini quiches lijkt me ook wel wat :D
Leila1982
24-09-2006, 17:29
Ik heb gisteren 2 grote pizza's naar mijn moeder meegenomen... Van de pizzeria! Lekker gemakkelijk, wel wat duurder, maar je kan natuurlijk ook gewoon diepvriespizza's meenemen, is ook lekker toch.
Het_Licht
24-09-2006, 18:09
Ik ga vandaag bij iemand eten. Ik heb niks gemaakt :hihi:... is dat een schande?? Want nu ik dit zo lees wil ik niet meer gaan en schaam ik me rot :o
Ik heb gisteren gewoon sebakia meegenomen die ik zelf heb gemaakt.
bollebuik
25-09-2006, 00:49
Ik ga vandaag bij iemand eten. Ik heb niks gemaakt :hihi:... is dat een schande?? Want nu ik dit zo lees wil ik niet meer gaan en schaam ik me rot :o
als het je ouders zijn dan is het zeker geen schande maar voor de eerste keer bij gasten op bezoek gaan en met lege handen gaan?? is geen schande maar ik voel me er zo leeg bij :D mensen hebben zich uitgesloofd voor mij dan geef ik graag iets terug, al is het maar iets lekkers uit de bakker of een bloemetje als het een vriendin is.
achermijnpc
25-09-2006, 08:14
Ik heb dit weekend bij sch ouders gegeten, zaterdag heb ik een taart meegenomen en zondag heb ik verschillende crossantjes genomen.
Ik voel me te ziek om iets te maken dus koop ik meestal wat van de bakker voor bij de thee
Als ik me er naar voel, dan maak ik iets. Kan iets zoets of iets hartigs zijn. Waar ik maar net zin in heb.
Groet,
NooR
ik neem dan iets mee voor bij de koffie. broodjes, donuts of iets anders
Sanae_23_
25-09-2006, 08:37
van vrijdag op zaterdag heb ik mijn ouders gegeten en ik heb gevulde bladerdeeg met elhafata gemaakt en zondag heb ik weer hetzelfde voor mijn schoonouders gemaakt,... ik ga vandaag denk bij mijn ouders eten, ik neem denk puddingbroodtje mee en die neem ik dinsdag ook voor mijn schoonouders mee...
en daarna zie ik het wel wat ik zal maken of koop,,
ik ga alleen misschien in het weekend wat bakken en niet door de weeks..
Ramadan Mobarek allemaal
Shereen23
25-09-2006, 10:39
ik ga doordeweeks bij mn ouders of schoonouders eten..ik neem dan ook niets mee omdat ik de hele dag op het werk ben.
moroccan_angel
25-09-2006, 10:45
Ik neem of meestal sapjes mee of ik koop iets bij de bakker.. als ik zelf iets maak, mag ik vast nooit terugkomen :hihi:
farida22
25-09-2006, 10:49
ik had gisteren mini-ronde pizzas gemaakt en meegenomen naar mijn schoonouders...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.