Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Roddelen-Liegen-Schijnheiligheid >> je Nafs!

Pagina's : [1] 2

ffeiza
24-09-2006, 14:49

[Probeer je eigen nafs te trainen. Beloof je zelf een dag NIET te roddelen, roddelen gaat heeeeeel snel dus let er goed op. Probeer een dag NIET te liegen, al is het alleen opscheppen Probeer een dag eens niet tegen een ander te zeggen hoe geweldig je nem vindt, terwijl dat onzin is. Wees eerlijk!] Als wij dit eens proberen al is het maar 2 a 3 dagen per week, komen we een stuk vooruit. Dit raad ik iedereen aan te lezen: http://www.islaam4iedereen.nl/lezingen/Roddelen.pdf Deze zal ook helpen hier, niet iedereen is je vriend http://www.islaam4iedereen.nl/lezingen/De_weg_naar_vriendschap.doc K word echt ziek van onze volk... en zolang iedereen niks aan zijn eigen nafs doet, zal het erger worden... en belanden wij later ergens waar wij zpijt van zullen hebben, maar te laat is.. ! K hoef geen mashaAllah reacties etc, want zo top ben ik niet :moe: ik ben al blij als we het eens allemaal proberen...

Aliyyah
24-09-2006, 14:54
Je hebt helemaal gelijk meid.... ons volk is het ergste wat roddelen betreft.

Doenya25
24-09-2006, 14:56
Moge Allah swt je hiervoor belonen insha Allah feizza...

OemAbdoellah
24-09-2006, 15:25
Ergste van Alles is.. dat de shaaitaan op dit moment.. hier niks mee te maken heeft.. het is onze eigen nafs!

Shifae
24-09-2006, 15:27

Shokran Feizza! :goedzo:

-Bubbels-
24-09-2006, 15:29
ik heb een goede cd van een lezing over roddelen... ik roddelde vroeger heel soms wel eens uit beetje jaloezi.. maar na die lezing ben ik me toch wel meer bewust van wat je eigenlijk doet en wat je kan veroorzaken.. maar nu ik doe ik daar niet meer aan mee hmdl chek je hoekje lieve fffeiza

ffeiza
24-09-2006, 15:36
Noa, alhamdoullilah! Het ergste van roddelen, je helpt een ander ermee en zijn of haar saiyaat (zonden) krijg jij. Dus er is niks wauws aan Eerlijk zijn is pas cool! ;) K kan je gene punte geven :(

-Bubbels-
24-09-2006, 21:52
Noa, alhamdoullilah! Het ergste van roddelen, je helpt een ander ermee en zijn of haar saiyaat (zonden) krijg jij. Dus er is niks wauws aan Eerlijk zijn is pas cool! ;) K kan je gene punte geven :( dat niet alleen.. maar je ook wat je kan veroorzaken met een roddel of het nou waar is of niet.. je kunt er echt een leven van iemand mee verpesten..of andere mensen een valse blik geven over iemand.. en wat zegt dat al niet over een persoon zelf als hij/zij over andere roddelt..

imaane911
24-09-2006, 22:03
goed initiatief!!! moge Allah Ta3ala ons vergeven wa amien!

IkBenNadina
24-09-2006, 22:19
[Probeer je eigen nafs te trainen. Beloof je zelf een dag NIET te roddelen, roddelen gaat heeeeeel snel dus let er goed op. Probeer een dag NIET te liegen, al is het alleen opscheppen Probeer een dag eens niet tegen een ander te zeggen hoe geweldig je nem vindt, terwijl dat onzin is. Wees eerlijk!] Als wij dit eens proberen al is het maar 2 a 3 dagen per week, komen we een stuk vooruit. Dit raad ik iedereen aan te lezen: http://www.islaam4iedereen.nl/lezingen/Roddelen.pdf Deze zal ook helpen hier, niet iedereen is je vriend http://www.islaam4iedereen.nl/lezingen/De_weg_naar_vriendschap.doc K word echt ziek van onze volk... en zolang iedereen niks aan zijn eigen nafs doet, zal het erger worden... en belanden wij later ergens waar wij zpijt van zullen hebben, maar te laat is.. ! K hoef geen mashaAllah reacties etc, want zo top ben ik niet :moe: ik ben al blij als we het eens allemaal proberen... Ik roddel niet, ik lieg niet (ok, eens in de zoveel tijd een leugentje om bestwil), en ik ben niet schijnheilig. En van mij krijg je zeker geen mashaAllah reactie.

-Bubbels-
24-09-2006, 22:24
liegen mag niet al is het voor de grap

monjaca
24-09-2006, 22:27
Ik roddel niet, ik lieg niet (ok, eens in de zoveel tijd een leugentje om bestwil), en ik ben niet schijnheilig. En van mij krijg je zeker geen mashaAllah reactie. bazzz dhajjem

IkBenNadina
24-09-2006, 22:28
liegen mag niet al is het voor de grap Een leugentje om bestwil mag wel.

IkBenNadina
24-09-2006, 22:29
bazzz dhajjem Eyy Alhouceima Girll, how is live?

Voorbijgangster
24-09-2006, 22:33

bazzz dhajjem :haha:

Pagina's : [1] 2