Bekijk originele versie : Ongelovig???
SoulDiva
30-06-2003, 13:05
Hey
Ik zit met een probleem:ik wil graag bidden maar ik word altijd tegengehouden,ik zeg altijd:ja vandaag ga ik bidden maar 1 jaar laten ben ik nog altijd zo. Ik weet, het is de duivel die me wegtrekt ,en daarom heb ik het gevoel dat ik geeeeen goede moslim ben,ik heb ook schrik dat ik da nie goed ga bidden(verkeerde rakaat ofzo). Voor de rest, ik geloof met heeeel mijn hart dat de islam de enige en ware geloof is,ik reciteer ook altijd soera's,lees boeken over de islam, vast altijd de ramadan,als ik geld had zou ik ook aalmoezen geven,ben maar 15, later inshallah en dan wil ik ook naar de Mekka gaan,maar ik denk ondanks wa ik allemaal doe dat Allah me nie zal accepteren omdat ik nie bid,en daarom heb ik altijd schrik dat ik geen goede moslim ben. :( Ik draag wel nog geen hoofddoek maar ik denk dat ik da later inshallah wel zal doen. Is da ook zo bij jullie? Kunnen jullie me helpen?
beslama
www.looknmeet.be/esmarokina (http://www.looknmeet.be/esmarokina)
salaam.
je moet echt je best doen ,want shaitaan houd je tegen.
je mag niet zeggen later,je moet het nu doen.
want later is het misschien te laat.
eens je het doet kun je niet zonder,ik bedoel het gebed en de hoofddoek.
inshallah komt alles goed met godswil
yasminatje18
30-06-2003, 20:58
hey meid dat was eerst ook bij tot dat er iets met me aan de hand was toen zei me vriend je moet echt beginnen met bidden ik zei tegen hem eerst moet ik van marokko terug zijn hij zo nee je moet echt beginnen.nou ik ben gelukkig begonnen en doe het nu al 3 maanden.maar je moet er klaar voor zijn om het te doen.
insallah ga je het nog doen meid.
BeautifulLady
01-07-2003, 11:03
Ik bid elHamdoelilah maar ik draag nog geen hoofddoek. Daar zit ik best wel mee, ik zit er al heel lang over na te denken om het te gaan dragen, maar ik stel het telkens uit. StagfirAllah :(
socialedienst
01-07-2003, 12:18
islam is geen makkelijk geloof.........
maar je bid niet??? ewa......dat zel je zeker moeten doen!! de rest volgt dan nog wel...
ff een vraagie: als je niet bid he............WAT SCHEID JE DAN NOG AF VAN EEN HEIDENE?
dus bidden..da's zeker nr 1 (na de shjahada) en ik denk dat het je wel lukt en je zal je stukken beter voelen als je een tijdje achtereenvolgens bidt......... :goedzo:
anissa1985
01-07-2003, 23:41
ja je moet zeker bidden meid, dat is een van het belangrijkste.
bid eerst een keer met je ouders, dan leer je het al gauw genoeg.
:zwaai:
Origineel gepost door SoulDiva
Hey
Ik zit met een probleem:ik wil graag eten maar ik word altijd tegengehouden,ik zeg altijd:ja vandaag ga ik eten maar 1 jaar laten ben ik nog altijd zo. Ik weet, het is de duivel die me wegtrekt ,en daarom heb ik het gevoel dat ik geeeeen goede moslim ben,ik heb ook schrik dat ik da nie goed ga eten(verkeerde doqmate ofzo). Voor de rest, ik geloof met heeeel mijn hart dat de islam de enige en ware geloof is,ik reciteer ook altijd soera's,lees boeken over de islam, vast altijd de ramadan,als ik geld had zou ik ook aalmoezen geven,ben maar 15, later inshallah en dan wil ik ook naar de Mekka gaan,maar ik denk ondanks wa ik allemaal doe dat Allah me nie zal accepteren omdat ik nie eet,en daarom heb ik altijd schrik dat ik geen goede moslim ben. :( Ik draag wel nog geen hoofddoek maar ik denk dat ik da later inshallah wel zal doen. Is da ook zo bij jullie? Kunnen jullie me helpen?
beslama
www.looknmeet.be/esmarokina (http://www.looknmeet.be/esmarokina)
kan jij zonder eten blijven ? nee
SoulDiva
08-07-2003, 12:53
Ik wou gewoon zeggen dat ik nu al bid
Eindelijk
BENTGHATAR
08-07-2003, 13:01
:goedzo:
Alhamdollilah..........
Nadiaavecclasse
10-07-2003, 22:08
selem 3liekoem sister
ewa veel moslims hebben dit probleem je moet gewoon niet zeggen vandaag ga ik bidden maar je moet zeggen nu ga ik bidden. verricht loedoe pak die sajada en begin Allahoe akbar...... in het begin zal je misschien wat fouten maken maar later leer je het wel ( wat best snel gaat aangezien je 5x per dag bid...) safi als je eenmaal die stap hebt genomen wordt het uiteindelijk insjallah een routine je kan dan geen dag leven zonder te bidden en je kan dan niet rustig slapen voor je je gebed hebt verricht. maar je moet gewoon sabr hebben Allah swt is met de genen die geduld hebben.
enne over de vervloekte shajtaan.... hij zal jou niet bijstaan op de dag des oordeels hij laat jou als een blok vallen en hij zal jou allees uitlachen als je naar heb luistert gun hem dit niet lieve zus.... Allah swt is de enige die het beste met ons voor heeft..... hij verbied ons alleen wat slecht voor ons is en Hij verplicht ons alleen wat goed voor ons is...
ik trouwens nog iets wat je aan het denken kan zetten....
stel ik geef jou 24 goudstaven cadeau en de volgende dag kom ik bij jou en vraag ik of ik een halve goudstaaf terug mag.......... zou je mij die geven???? wel he? waarom kunnen we dan niet van die 24 waardevolle uren die we elke dag krijgen niet (op zn minst) een half uur Allah swt gedenken?
moge Allah swt jou het rechte pad lijden.........amien
SoulDiva
11-07-2003, 12:43
bedankt mensen
en Oujda1: wa heb gij nu met mijn topic gedaan:eten?
Nadiaavecclasse
12-07-2003, 19:31
selem3liekoem
lieve zusters en broeder het komt allemaal wel goed insja Allah, als je maar je best blijft doen.... hou in ieder geval in je achter hoofd dat jij niet weet wanneer je jou Heer zal ontmoeten....... probeer jou innerlijke jihad te winnen en versla de duivel zodat jou hart schoon wordt en er plaats komt voor imaan....... moge Allah swt jullie de kracht geven en jullie lijden.....en mij ook trouwens...:rolleyes:........amien
pas goed op jezelf
Nadiaavecclasse
12-07-2003, 19:34
insja Allah zal je op een dag kunnen zeggen: hoe heb ik ooit kunnen leven zonder mijn gebed op tijd te verrichten, hoe heb ik ooit kunnen slapen voor ik mijn dag compleet heb afgesloten en hoe heb ik ooit kunnen opstaan zonder de dag te beginnen met mijn gebed..........
Oem_Lena
21-07-2003, 04:30
mensen die niet bidden zijn geen moslims
WineGumS
21-07-2003, 04:43
Origineel gepost door yasminatje18
maar je moet er klaar voor zijn om het te doen.
insallah ga je het nog doen meid.
:confused: Klaar voor zijn...? Je moet bidden, anders mag jij jezelf geen moslim noemen! :)
We moeten niet altijd een hand boven ons hoofd houden!!
:zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.