Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : in Nederland wonen is best wel okay!

Pagina's : [1] 2 3

hicham2004
30-06-2003, 12:43

Laat ik voorop stellen dat Nederland geen paradijs is, maar ik heb tot nu nog geen enkel land kunnen vinden dat zo ideaal is als Nederland wat wonen, werken, onderwijs, gezondheidszorg, vrijheid van meningsuiting, efficiency etc. betreft. Zelfs het weer wordt steeds beter: eerst lekker veel zon, maar voordat je er niet meer tegen kan, regent het al. Ik heb vrijwel alle landen in Europa bezocht en ook vele daarbuiten. Tevens hoor ik verhalen van vrienden en familie (niet elk familielid is namelijk een vriend) hoe het eraan toegaat in Australie, Canada en andere immigratielanden. Wat blijkt: op vrijwel elk gebied blijkt het in Nederland beter geregeld te zijn, zo niet dan hoort het tot de top 3 of zo. Ik daag hierbij iedereen uit om met voorbeelden te komen van zaken die hier werkelijk veel slechter zijn geregeld dan in andere landen. Maakt niet uit wat. Mijn conclusie is: het is hier eigenlijk best wel goed wonen en we moeten ophouden met dat gemuggezifterij. Als je alleen maar let op wat fout gaat, dan krijg je er vanzelf steeds meer mee te maken.

miss_Fatoesh
30-06-2003, 12:45
Origineel gepost door hicham2004 Laat ik voorop stellen dat Nederland geen paradijs is, maar ik heb tot nu nog geen enkel land kunnen vinden dat zo ideaal is als Nederland wat wonen, werken, onderwijs, gezondheidszorg, vrijheid van meningsuiting, efficiency etc. betreft. Zelfs het weer wordt steeds beter: eerst lekker veel zon, maar voordat je er niet meer tegen kan, regent het al. Ik heb vrijwel alle landen in Europa bezocht en ook vele daarbuiten. Tevens hoor ik verhalen van vrienden en familie (niet elk familielid is namelijk een vriend) hoe het eraan toegaat in Australie, Canada en andere immigratielanden. Wat blijkt: op vrijwel elk gebied blijkt het in Nederland beter geregeld te zijn, zo niet dan hoort het tot de top 3 of zo. Ik daag hierbij iedereen uit om met voorbeelden te komen van zaken die hier werkelijk veel slechter zijn geregeld dan in andere landen. Maakt niet uit wat. Mijn conclusie is: het is hier eigenlijk best wel goed wonen en we moeten ophouden met dat gemuggezifterij. Als je alleen maar let op wat fout gaat, dan krijg je er vanzelf steeds meer mee te maken. Ja, dat vind ik nou ook! Nederland is helemaal niet zo slecht nog niet. Miss_fatoesh

tonk
30-06-2003, 12:49
Ik heb wel de indruk dat Nederland minder aardig is voor immigranten (lastig om vrouw en kinders te laten overkomen, hoge kosten, moeilijk om te trouwen met niet EU persoon) dan omringende landen. Maar ik heb helaas ook het idee dat Nederland hierin voorop loopt... Verder vind ik dit landje erg aangenaam. En dat Nederland het eerste land ter wereld was waar MM of VV getrouwd kan worden, daar ben ik trots op.

grendel
30-06-2003, 12:49
Origineel gepost door hicham2004 Laat ik voorop stellen dat Nederland geen paradijs is, maar ik heb tot nu nog geen enkel land kunnen vinden dat zo ideaal is als Nederland wat wonen, werken, onderwijs, gezondheidszorg, vrijheid van meningsuiting, efficiency etc. betreft. Zelfs het weer wordt steeds beter: eerst lekker veel zon, maar voordat je er niet meer tegen kan, regent het al. Ik heb vrijwel alle landen in Europa bezocht en ook vele daarbuiten. Tevens hoor ik verhalen van vrienden en familie (niet elk familielid is namelijk een vriend) hoe het eraan toegaat in Australie, Canada en andere immigratielanden. Wat blijkt: op vrijwel elk gebied blijkt het in Nederland beter geregeld te zijn, zo niet dan hoort het tot de top 3 of zo. Ik daag hierbij iedereen uit om met voorbeelden te komen van zaken die hier werkelijk veel slechter zijn geregeld dan in andere landen. Maakt niet uit wat. Mijn conclusie is: het is hier eigenlijk best wel goed wonen en we moeten ophouden met dat gemuggezifterij. Als je alleen maar let op wat fout gaat, dan krijg je er vanzelf steeds meer mee te maken. -de bus, tram en trein komen altijd te laat als ze al rijden :D -rijen voor de kassa -rijen voor de pinautomaat -het strand is te ver enz enz :D Geintje. Hicham , ik ben het helmaal met je eens ;) :zwaai:

nasima30
30-06-2003, 12:50

Ze zijn te soft (zoals al in eerdere berichten is gemeld) :D

grendel
30-06-2003, 12:51
Origineel gepost door miss_Fatoesh Ja, dat vind ik nou ook! Nederland is helemaal niet zo slecht nog niet. Miss_fatoesh Lekkere Gamba's in Zandvoort ;) :)

nasima30
30-06-2003, 12:53
Origineel gepost door Koh het weer is meestal zooooooooo slecht Het weer is ideaal!!! Heb geen zin om naar naakte lichaamsdelen van anderen te kijken en de hele dag met een zonnebril te lopen is ook niet fijn. :rolleyes:

tonk
30-06-2003, 12:56
En van teveel zon krijg je alleen maar huidkanker.

chimenne
30-06-2003, 13:04
Ja dat vind ik ook , ik vind het heerlijk hier!!!!

sabria2000
30-06-2003, 13:06
je hebt helemaal gelijk mrcharme, hoe is het trouwens met jou

Desiree_H
30-06-2003, 14:28
Origineel gepost door hicham2004 Laat ik voorop stellen dat Nederland geen paradijs is, maar ik heb tot nu nog geen enkel land kunnen vinden dat zo ideaal is als Nederland wat wonen, werken, onderwijs, gezondheidszorg, vrijheid van meningsuiting, efficiency etc. betreft. Zelfs het weer wordt steeds beter: eerst lekker veel zon, maar voordat je er niet meer tegen kan, regent het al. Ik heb vrijwel alle landen in Europa bezocht en ook vele daarbuiten. Tevens hoor ik verhalen van vrienden en familie (niet elk familielid is namelijk een vriend) hoe het eraan toegaat in Australie, Canada en andere immigratielanden. Wat blijkt: op vrijwel elk gebied blijkt het in Nederland beter geregeld te zijn, zo niet dan hoort het tot de top 3 of zo. Ik daag hierbij iedereen uit om met voorbeelden te komen van zaken die hier werkelijk veel slechter zijn geregeld dan in andere landen. Maakt niet uit wat. Mijn conclusie is: het is hier eigenlijk best wel goed wonen en we moeten ophouden met dat gemuggezifterij. Als je alleen maar let op wat fout gaat, dan krijg je er vanzelf steeds meer mee te maken. :)

brandy
03-07-2003, 01:18
ik wil naar nederland verhuizen! ik woon in belgië en haat dat hier. te veel discriminatie en haat tov kleurlingen. iedereen wordt in vakjes gestopt,je hebt plaatsen waar enkel marokkanen wonen,plaatsen waar enkel turken wonen enz. en belgen krijgen soms zelfs geld om in bepaalde buurten te gaan wonen! dat is toch erg,niet?! :kwaad: :(

juno
03-07-2003, 09:12
Nederland is best okeej ja, heb voorlopig nog niets te klagen. Voorlopig, de kinderopvang kan hier stuuuuuuuuuukken beter. Als werkende vrouw wordt het je nog wel eens knap lastig gemaakt. Wat ik me afvraag he, wanneer zien niet alleen wij zelf ons als Nederlanders, maar wanneer zien de ´Nederlanders´ ons als Nederlanders?? :confused:

Desiree_H
03-07-2003, 09:23
Origineel gepost door juno Nederland is best okeej ja, heb voorlopig nog niets te klagen. Voorlopig, de kinderopvang kan hier stuuuuuuuuuukken beter. Als werkende vrouw wordt het je nog wel eens knap lastig gemaakt. Wat ik me afvraag he, wanneer zien niet alleen wij zelf ons als Nederlanders, maar wanneer zien de ´Nederlanders´ ons als Nederlanders?? :confused: Ik zie jullie ook als nederlanders hoor ... :) (kwam trouwens gister nog ergens een berichtje tegen van een marokkaanse nederlander die schreef : 'ik beschouw mezelf NIET als een nederlander ....)

juno
03-07-2003, 09:27

Origineel gepost door Desiree_H Ik zie jullie ook als nederlanders hoor ... :) (kwam trouwens gister nog ergens een berichtje tegen van een marokkaanse nederlander die schreef : 'ik beschouw mezelf NIET als een nederlander ....) Dat maakt mijn dag weer goed. ;) (Best jammer dat men dat beweert, het ene sluit het andere namelijk niet uit.)

Pagina's : [1] 2 3