Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ‘Saddam zit achter aanslagen in Irak’

Redactie
30-06-2003, 00:26

WASHINGTON - De verdreven Iraakse president Saddam Hussein zit achter het geweld tegen de bezettingstroepen in Irak en de sabotage van infrastructuur. Dat heeft Ahmed Chalibi, de leider van het Iraaks Nationaal Congres, zondag gezegd tegen de Amerikaanse nieuwszender CNN. ”Saddam Hussein had een plan, geen militair plan tegen de Amerikaanse troepen in Irak, maar een plan voor na de nederlaag, dat we hem nu zien toepassen”, zei Chalabi vanuit Bagdad. Volgens hem was de strategie zelfs al voor de aanval op Irak uitgestippeld. ”En ik denk dat Saddam bezig is die in werking te laten stellen door overgebleven getrouwen van zijn regime in te zetten”, aldus de teruggekeerde balling. Naar de mening van Chalabi is Saddam Hussein bij geen van de acties persoonlijk betrokken, maar geeft hij de orders en “neemt hij enorme voorzorgsmaatregelen om niet gevonden te worden”.
Bron: © ANP

trabandou
30-06-2003, 10:30
...bezettingstroepen... Precies. Noem je die aanslagen tegen die ...bezettingstroepen... dan geen daden van vrijheidsstrijders???

Rajaa
30-06-2003, 10:45
En als die crimineel Chalabi nu eens gelijk heeft? Dan doet Saddam eens in zijn leven iets nuttigs, wie had dat gedacht! Van een criminele dictator, waar er zoveel van zijn wereldwijd, veranderd hij in een vrijheidsstrijder die de BEZETTINGSMACHT bestrijdt! Het maakt me niet uit wie het zijn, ik steun het verzet van een nationale bevrijdingsbeweging tegen een imperialistische agressor.

Moezhint
30-06-2003, 10:55
Inderdaad Rajaa...dan doet die lelijke Saddam nou wat goeds in zijn leven! Gaat ie redden wat er te redden valt... En ik vraag me af of dat artikeltje nou serieus is want ik moest hier echt om lachen! Saddam is nu behalve ex-dictator ook nog eens terrorist! :confused: give me a break and have an electric chairzou ik zeggen. Wallah nu gaan ze echt te ver in hun dwaasheid!

Rajaa
30-06-2003, 11:13

Moezhint, hadden we dit niet allang zien aankomen? Aangezien nu blijkt - zoals wij net als Hans Blix (bijzonder integere man) allang wisten - dat deze kononisatie niets met massavernietigingswapens van doen heeft, moeten de criminelen hun bevolkingen met nieuwe desinformatie overtuigen van de noodzakelijkheid van een lange militaire bezetting. Het scheelt, de westerse bevolking is vrij gemakkelijk voor te liegen. Dat is weleens anders geweest, maar vandaag de dag slikken ze alle leugens en deze houding is mede ingegeven door angst en haat voor arabieren en de Islam. Ook dat is hen aangepraat vanzelfsprekend. Gelukkig (helaas) ondervinden de Iraki's dagelijks de gevolgen van een militaire bezetting en scharen zij zich nu massaal achter de verzetsbewegingen.

Rajaa
30-06-2003, 12:14
Origineel gepost door Saima Beste Rajaa, Ik had dit allang zien aankomen. Het rommelt nog steeds in Irak en het zal blijven rommelen. Elke dag wordt er wel een Amerikaanse danwel een Britse soldaat gedood. Kijk broeder Raja. Saddam was niet oke, daar zijn we allemaal over eens. Maar deze bezettingsleger is nog erger. Ze hebben meer doden & bloed dan Saddam op hun collectieve geweten staan. Let op mijn woorden ze redden het niet. Er gaan nog meer doden vallen. Weetje waarom ze respecteren de gewoontes van onze broeders en zusters daaro niet. Een klein voorbeeld je kan niet met honden huizen gaan doorzoeken bij moslims. Ieder broeder en zuster weet waarom. Ja dan moet je niet verbaasd staan als er een collectieve woede onstaat met als resultaat de dood van 4 Britse varkens. Ik persoonlijk geniet van dit schouwspel en geniet ook van de meest onzinnige media retoriek. Laat de Amerikanen en de Britten verstikken en creperen in hun eigen leugens. Ze staan er alleen voor...........................of toch niet de Kaaskoppen gaan ook toch naar Irak. Zuster ik ben het grotendeels met je eens. Maar ik wil er het volgende bij vermelden. Het stemt mij tevreden dat de criminele kolonisators zich schuldig maken aan vergrijpen tegen de arme irakezen daar. Zij fouilleren vrouwen zonder enige vorm van respect, zij vallen huizen binnen met wilde honden wetende dat dit een grove belediging is voor deze mensen. Daarbij opgeteld de vele meldingen van berovingen en bestelingen door militairen. Natuurlijk vind ik dit heel vreselijk voor die arme mensen daar, laat daar geen misverstand over bestaan. Ik had die mensen daar een nieuwe militaire bezetting het liefst bespaard zien blijven! Maar door deze slordige fouten van de bezetter, is het volk van Irak moeilijk voor te liegen dat het buitenlandse bezettingsleger voor hun belangen zou opkomen. Een leugen die anders wellicht iets langer zou hebben standgehouden. Het is nu eenmaal zo dat de gewone man kijkt naar wat er in zijn straatje gebeurd en niet naar de "overall picture". Als hij maar brood heeft. Wat die militairen daar betreft, ik neem de meesten van hen niks kwalijk. Zij zijn daar heengestuurd onder valse voorwendselen. Natuurlijk, het zijn patriotten, nationalisten maar ach wat geeft dat. Ze moeten ze ook maar verdienen en veel van die GI Joe's kennen het verschil tussen fictie en werkelijkheid niet. Ze denken echt dat ze strijden voor een goede zaak. In sommige gevallen is die goede zaak het verkrijgen van een verblijfsvergunning door het mishandelen van een Irakees. Tja, dat het amerikaanse systeem van geen kant deugt is voor de gemiddelde weldenkende persoon toch geen geheim meer. Dat de bewindvoerders, de civiele bewindvoerders, bijna allemaal symphatieen koesteren voor het zionisme of gelinkt zijn aan machtige concerns is echter wel evident. Deze mensen zijn wel op de hoogte van de ware motieven en omdat zij er achter staan zijn ze de ideale mensen voor die functies.