Bekijk volle/desktop versie : Weet Iemand Of je Nagellak Mag Gberuiken Tijdens Het Bidden



29-06-2003, 23:21

Citaat door Lamode:
Salaam Aleikoem,

Mijn vraag luidt of je nagellak op mag hebben tijdens het bidden ?

Volgens mijn moeder mag dat niet omdat, je dan niet rein bent ( het water komt er dan niet door tijdens het wassen )

Wie weet hier meer over ?

Beslema
.

30-06-2003, 01:42


http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/kleding/0099ci.html

..............
..............
Wat betreft het nagellak, het is beter voor een moslima om het te vermijden, omdat het de huid bedekt, waardoor het water niet tot de huid komt tijdens het verrichten van Al wodo'. Hierdoor zal haar wodo' ongeldig zijn totdat zij het nagellak verwijderd.

En Allah weet het het beste.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

30-06-2003, 10:40
Allahoemma Ameen, wa ntia kathaliek..



30-06-2003, 10:51
Nagellak is lelijk en ordinair. Dus dat kan je sowieso beter niet opdoen

30-06-2003, 16:19


Salaam, hierbij sluit ik me aan bij Najib26, je mag je trouwens zo ie zo niet opmaken en de deur uitgaan, dat geldt dus ook voor nagellak of b.v. parfum gebuiken en naar buiten. Je mag je mooi maken alleen voor je man. Maar ik persoonlijk vind nagellak niet mooi heb dat ook nooit opgedaan ook hamdoulillah.



Wa Sallaam Alikoum

01-07-2003, 23:32
Assalaamoe aleikoem,

Ik heb laats tijdens een programma bij Iqra, een zuster helzelfde horen vragen aan de imaam van het betreffende programma. Ze kreeg het volgende als antwoord: (niet in de letterlijke woorden)

Nagellak ophebben tijdens het bidden is opzich niet onrein, maar de woedoe doen met nagellak is niet geldig. Hij gaf aan dat als een vrouw 's morgens de woedoe doet en daarna nagellak opdeed haar gebeden daarna geldig zijn. Maar dit geldt alleen zolang ze de woedoe kan vasthouden, ingeval ze de woedoe opnieuw moest doen, moet ze de nagellak wel weer verwijderen.

Verder gaf hij haar als advies dat als ze van nagellak hield, dat ze dit op kon doen tijdens haar menstruatie en dit duurt toch een paar dagen als ze geen gedoe wil.

Persoonlijk vindt ik nagellak ook maar leleijk en vies, net zo als de overige make-up trouwens. Puur natuur vind ik het mooist.

Wa assalaam,

03-07-2003, 18:18
wat heeft dat nou voor zin als je nagelijk aan hebt of niet, ik weet dat het verboden is om het aan te doen tijdens het gebed, maar eerlijk gezegd vind ik het maar lelijk om nagelak aan te doen ?

wat vinden jullie ervan meiden?

03-07-2003, 18:28
Waarom is nagellak dan niet helemaal haram? Nu mag het wel (maar eigenlijk alleen voor je man) maar dan moet het er wel af tijdens het bidden. Je zou denken dat zoiets dan toch helemaal niet mag?