Bekijk originele versie : Paradijs?
Safira75
22-06-2002, 17:30
Denk jij - op basis van het leven dat je tot nu toe geleefd hebt...dat als je vandaag voor de Allah(swt.) zou staan om te worden beoordeeld...dat je dan naar het paradijs zal gaan of naar de hel??? Vertel ook meteen even waarom..
Ik ben gewoon benieuwd omdat veel mensen hier (als ik de postings zo lees) bijna moeder theresa zijn :)
laat effe weten...
naar de hel om eerlijk te zijn
ik moet wat meer bidden
en nog veel meer dingen doe ik ook wel verkeerd
muziek luisteren enz
maarja ik probeer zo islamitisch mogelijk te leven
en ik hoop inschallah dat ik nog veel tijd krijg om mijn fouten te herstellen of het beter te doen op deze wereld vol verleidingen
Rwaznatje
22-06-2002, 17:52
Hey Safira,
een mooie vraag!!
ik zie het hiernamaalse slechts als een verlengstuk van dit bestaan hier! Leef je hier volgens je ware doel, wat God edel en verheven heeft gemaakt dan ga je daar waar je dit doel verder kan bereiken. Maar als je hier je leven leeft zonder dat verhevene dan ja...
Safira75
22-06-2002, 17:55
Alvast bedankt aan iedereen die zo openhartig heeft geantwoord - ik hoop dat meer mensen even de tijd nemen om te antwoorden
Origineel gepost door Safira75
Denk jij - op basis van het leven dat je tot nu toe geleefd hebt...dat als je vandaag voor de Alla(swt.) zou staan om te worden beoordeeld...dat je dan naar het paradijs zal gaan of naar de hel??? Vertel ook meteen even waarom..
Ik ben gewoon benieuwd omdat veel mensen hier (als ik de postings zo lees) bijna moeder theresa zijn :)
laat effe weten...
Safira..spijtig maar waar..je kunt niets maar ook niets berekenen op basis van je handelingen en leefwijze..NIETS
De zichtbare handelingen van mensen zijn relatief..Allah (swt) weet meer dan wij kunnen zien of horen..
Met andere woorden..een persoon die in jou ogen het paradijs verdient, omdat hij/zij een fantastische mens is..kun je vreselijk naast zitten..
Wij hanteren onze menselijke parameters..Allah (swt) de zijne..
Het verhaal dat gekend is..verhaalt over 2 broers, waarvan de ene een vrome moslim is..correct in de omgang met de mensen en nooit te laat met zijn salaat..leest dagelijks de qur'aan en handelt er ook naar..
De andere broer doet alles wat tegen de Islam leer is..drinkt alcohol, geen salaat, geen ramadan..enz..
De échte moslim behandelt zijn slechte broer slecht..waarom bid je niet, je brengt ons familie alleen schande, jij niets nut, jij dit, jij dat..en zo ging de vernedering regelmatig..
De broer die de vernedering zo lang moest aanhoren en ondergaan..heeft de plaats van de "moslim" in het paradijs ingenomen..
Wat je ook doet..denk niet dat je binnen bent..in de mens zit meer in dan je voor mogelijk houdt..Alleen Allah (swt) kan de mens doorzien, simpel omdat Allah de mens heeft gemaakt..
Doe je best, en verneder NIEMAND, ook niet je vijand..want dat is ook Allah werk..als je begrijpt wat ik wil bedoelen..
Safira75
22-06-2002, 21:57
Origineel gepost door Mohammed Justice
Safira..spijtig maar waar..je kunt niets maar ook niets berekenen op basis van je handelingen en leefwijze..NIETS
De zichtbare handelingen van mensen zijn relatief..Allah (swt) weet meer dan wij kunnen zien of horen..
Met andere woorden..een persoon die in jou ogen het paradijs verdient, omdat hij/zij een fantastische mens is..kun je vreselijk naast zitten..
Wij hanteren onze menselijke parameters..Allah (swt) de zijne..
Het verhaal dat gekend is..verhaalt over 2 broers, waarvan de ene een vrome moslim is..correct in de omgang met de mensen en nooit te laat met zijn salaat..leest dagelijks de qur'aan en handelt er ook naar..
De andere broer doet alles wat tegen de Islam leer is..drinkt alcohol, geen salaat, geen ramadan..enz..
De échte moslim behandelt zijn slechte broer slecht..waarom bid je niet, je brengt ons familie alleen schande, jij niets nut, jij dit, jij dat..en zo ging de vernedering regelmatig..
De broer die de vernedering zo lang moest aanhoren en ondergaan..heeft de plaats van de "moslim" in het paradijs ingenomen..
Wat je ook doet..denk niet dat je binnen bent..in de mens zit meer in dan je voor mogelijk houdt..Alleen Allah (swt) kan de mens doorzien, simpel omdat Allah de mens heeft gemaakt..
Doe je best, en verneder NIEMAND, ook niet je vijand..want dat is ook Allah werk..als je begrijpt wat ik wil bedoelen..
MJ, je hebt helemaal gelijk hoor. Ik stelde deze vraag meer omdat er nogal wat mensen zijn die denken dat zij de weg naar het paradijs wel weten...maar zo simpel zit het niet in elkaar....
jammer dat verder nog niemand heeft geantwoord.
Assalam oe aleikom
ieder moslim gaat naar Djenna..... Inshallah
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.