Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : AEL: Korpschef Den Haag is racist !

Pagina's : [1] 2 3

Redactie
29-06-2003, 15:40

De AEL veroordeelt de discriminerende uitspraken van scheidend korpschef Wiarda van de politie Haaglanden. Wiarda wil voor verschillende bevolkingsgroepen in Nederland verschillende straffen instellen en toepassen. Wiarda deed in een interview dat zaterdagochtend 28 juni 2003 in de Haagsche Courant verscheen, enkele schokkende uitspraken. Wiarda stelt dat allochtonen op een andere en hardere manier aangepakt moeten worden door politie en justitie dan autochtonen:' (...) waar je een autochtone scholier een voorwaardelijke straf geeft, moeten allochtonen misschien al meteen naar de tuchtschool'. "De bewijzen voor de verrechtsing van de Nederlandse beleidsmakers en -uitvoerders worden steeds duidelijker. Hoe langer hoe helderder het ware gezicht van Nederland wordt. Dat dergelijke racistische uitspraken en gedachten door mensen op bovengenoemd niveau gebezigd worden is uitermate zorgwekkend. Openlijk racisme wordt steeds 'normaler'." "Wiarda gaat daarbij zoals velen in de fout door criminaliteit aan etniciteit te koppelen en niet aan sociale klasse dat een veel bepalender factor is." AEL-NL roept de Nederlandse samenleving en overheid op om zich in te zetten voor een samenleving waarin iedereen gelijke burgerrechten geniet. AEL-NL is voor een gelijk strafrecht voor alle Nederlandse ingezetenen. Daar waar er wat aan schort, moet dat voor alle Nederlanders veranderd worden. AEL-NL verzet zich tegen de waanideeën van Wiarda en roept iedereen op om zich daartegen uit te spreken. Na 1 juli 2003 zal Wiarda gaan werken op Europees niveau. Gezien zijn discriminerende houding vindt de AEL hem ongeschikt om te werken aan politiebeleid in de steeds belangrijker wordend Europese Unie. AEL-NL doet een beroep op de minister van BZK en de EU om Wiarda niet in deze functie te benoemen zolang hij zijn uitspraken niet intrekt.

an3sdej
29-06-2003, 16:06
Helers dienen oom zwaarder gestraft worden voortaan!! Vooral zij die gaan schermen met het woord racisme als ze zelf eerst als crimineel gedrag vertonen!!!

an3sdej
29-06-2003, 16:07
En wie neemt de AEL, EN Nabil Marmouch nog serieus??? :-)

Zelfkritiek
29-06-2003, 17:16
Hoor de AEL nou toch weer... Noemt iemand een rascist terwijl zij zelf onderscheid maken naar ras! Want je kunt toch uitsluitend als Arabier volwaardig lid worden?? De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.....

Heiba
29-06-2003, 17:26

Ga een potje tafeltenissen jullie allebei! Praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt, je moet arabier of MOSLIM zijn om volwaardig lid te zijn van de AEL! Jij weet het gebeuren niet van Nabil Marmouch, hoe het echt zit! Ik wel... Heb een interview afgelegd met Naima(woordvoerster)... In dit Geval heeft AEL groot gelijk!

saida_marokko
29-06-2003, 19:17
eindelijk ben ik het met cutey een keer eens:)

saida_marokko
29-06-2003, 19:20
Origineel gepost door an3sdej Helers dienen oom zwaarder gestraft worden voortaan!! Vooral zij die gaan schermen met het woord racisme als ze zelf eerst als crimineel gedrag vertonen!!! eeh vuile poot.. jij bent zelf ex-klant van de bajas.. Kom je hier stoer doen vuile rasict!!! Hoor de AEL nou toch weer... Noemt iemand een rascist terwijl zij zelf onderscheid maken naar ras! Want je kunt toch uitsluitend als Arabier volwaardig lid worden?? GA TERUG NAAR GROEP 3 EIKEL EN GA DAAR NIVEAU LEREN LEZEN BEGIN MAAR WEER BIJ BOOM, ROOS, VIS ACHTERLIJK AAP... ALS AEL JE NIET ZINT DAN ROT JE EEN END OP EN REAGEER JE NIET HALVE GARE IDIOTEN BEN JULLIE ZAT!!!!

nasima30
30-06-2003, 09:17
Origineel gepost door mokromike AEL-NL: ex-korpschef is een racist, ongeschikt voor Europese functie (Zondag 29 Juni 2003 8:13:46) De AEL veroordeelt de discriminerende uitspraken van scheidend korpschef Wiarda van de politie Haaglanden. Wiarda wil voor verschillende bevolkingsgroepen in Nederland verschillende straffen instellen en toepassen. Wiarda deed in een interview dat zaterdagochtend 28 juni 2003 in de Haagsche Courant verscheen, enkele schokkende uitspraken. Wiarda stelt dat allochtonen op een andere en hardere manier aangepakt moeten worden door politie en justitie dan autochtonen:' (...) waar je een autochtone scholier een voorwaardelijke straf geeft, moeten allochtonen misschien al meteen naar de tuchtschool'. De bewijzen voor de verrechtsing van de Nederlandse beleidsmakers en -uitvoerders worden steeds duidelijker. Hoe langer hoe helderder het ware gezicht van Nederland wordt. Dat dergelijke racistische uitspraken en gedachten door mensen op bovengenoemd niveau gebezigd worden is uitermate zorgwekkend. Openlijk racisme wordt steeds "normaler". Wiarda gaat daarbij zoals velen in de fout door criminaliteit aan etniciteit te koppelen en niet aan sociale klasse dat een veel bepalender factor is. AEL-NL roept de Nederlandse samenleving en overheid op om zich in te zetten voor een samenleving waarin iedereen gelijke burgerrechten geniet. AEL-NL is voor een gelijk strafrecht voor alle Nederlandse ingezetenen. Daar waar er wat aan schort, moet dat voor alle Nederlanders veranderd worden. AEL-NL verzet zich tegen de waanideeën van Wiarda en roept iedereen op om zich daartegen uit te spreken. Na 1 juli 2003 zal Wiarda gaan werken op Europees niveau. Gezien zijn discriminerende houding vindt de AEL hem ongeschikt om te werken aan politiebeleid in de steeds belangrijker wordend Europese Unie. AEL-NL doet een beroep op de minister van BZK en de EU om Wiarda niet in deze functie te benoemen zolang hij zijn uitspraken niet intrekt. - EINDE - Zeur niet!! Waarom heeft nooit iemand wat tegen positieve discriminatie gehad???? Als wij allochtonen(rot woord) anders behandeld willen worden, omdat we anders niet aan de bak komen of iets niet voor elkaar kunnen krijgen(dit omdat we uit een ander land komen en omdat we er andere normen en waarden erop nahouden) moet je er ook niet van opkijken als ze ons (allochtonen) ook andere zwaartes van straffen willen opleggen als we iets misdaan hebben. En maak je niet druk: houdt je aan de regels en je hebt geen probleem! Wasalaam!

rnaj
30-06-2003, 09:36
Is het natuurlijk de vraag hoeveel waarde je moet hechten aan de woorden van een (ex)korpschef. In Nederland is het -en gelukkig maar- nog altijd zo dat de politie een uitvoerend orgaan is die op dit gebied zelf geen beleid maakt. maar even terug naar de kern, Ik begrijp niet hoe Wiarda tot deze uitspraken heeft kunnen komen, en kan me niet voorstellen dat dit ooit beleid zal worden. (moeten ik er wel bij opmerken dat ik de zelfde roep ook al eens uit de allochtonen hoek heb horen komen) AEL-NL roept de Nederlandse samenleving en overheid op om zich in te zetten voor een samenleving waarin iedereen gelijke burgerrechten geniet. AEL-NL is voor een gelijk strafrecht voor alle Nederlandse ingezetenen. Daar waar er wat aan schort, moet dat voor alle Nederlanders veranderd worden. Ik hoop dat deze quote ook gaat gelden voor de luchtballonen die de AEL-NL zelf oplaat.

trabandou
30-06-2003, 10:11
Het standpunt van de AEL is niet meer dan logisch. Het feit dat Nabil Marmouch verdacht wordt van heling(dus tot het tegendeel bewezen is, is hij nog onschuldig) doet niets af aan het juiste standpunt van de AEL. Vraagje aan de AEL (hoeft niet per se beantwoord te worden ;) ): Ik ben blij dat er een groep als de AEL is opgestaan die in plaats van lief zijn en slijmen niet vies is van hard tegen de gevestigde orde te schoppen. TOCH vraag ik mij af hoe het komt dat de mensen die nu het beeld van de AEL-NL bepalen (m.n. Nabil Marmouch en Naima) toch zoveel fouten maken?? Jammer is dat. Ik zie namelijk veel potentie in een AEL-NL, maar het lijkt alsof het door de mensen van AEL-NL niet uit kan komen... :jammer:

hhtWillem
30-06-2003, 11:13
Origineel gepost door _CUTEY_ Ga een potje tafeltenissen jullie allebei! Praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt, je moet arabier of MOSLIM zijn om volwaardig lid te zijn van de AEL! Jij weet het gebeuren niet van Nabil Marmouch, hoe het echt zit! Ik wel... Heb een interview afgelegd met Naima(woordvoerster)... In dit Geval heeft AEL groot gelijk! Alleen als arabier of Moslim lid worden.... en dat is niet discriminerend?? :confused:

trabandou
30-06-2003, 11:27
Eerlijk is eerlijk. De eis dat je arabier of moslim moet zijn om VOLWAARDIG lid te kunnen zijn en het feit dat je als persoon die niet onder een van deze twee categorieen valt slechts aspirant- of steunlid kunt worden is discriminerend. De vraag is echter of de argumenten van AEL-NL voor dit onderscheid een rechtvaardiging vormen...? ;)

rnaj
30-06-2003, 11:27
Maar Willem, wat vindt jij nou van het voorstel van Wiarda.

Bazba
30-06-2003, 11:46
Origineel gepost door rnaj Is het natuurlijk de vraag hoeveel waarde je moet hechten aan de woorden van een (ex)korpschef. In Nederland is het -en gelukkig maar- nog altijd zo dat de politie een uitvoerend orgaan is die op dit gebied zelf geen beleid maakt. maar even terug naar de kern, Ik begrijp niet hoe Wiarda tot deze uitspraken heeft kunnen komen, en kan me niet voorstellen dat dit ooit beleid zal worden. ... Wat ik er van begreep is zijn redenering juist dat bijvoorbeeld Marokkanen andere normen hebben (i.c. strenger straffen) en dat daarom de strafmaat daaraan dient te worden aangepast. Een soort "gevoelswaarde" van strafmaat dus. Op zich een interessante discussie maar het mondt volgens mij al snel uit in rechtsongelijkheid en (dus) discriminatie.

rnaj
30-06-2003, 11:49

Origineel gepost door Bazba Wat ik er van begreep is zijn redenering juist dat bijvoorbeeld Marokkanen andere normen hebben (i.c. strenger straffen) en dat daarom de strafmaat daaraan dient te worden aangepast. Een soort "gevoelswaarde" van strafmaat dus. Op zich een interessante discussie maar het mondt volgens mij al snel uit in rechtsongelijkheid en (dus) discriminatie. ben bang dat je het -helaas- goed hebt begrepen.

Pagina's : [1] 2 3