Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : rijken worden rijker en armen armer

thesnoid
19-09-2006, 19:46

Je hebt werkelijk geen idee ... De winkels liggen afgeladen met eten, maar je moet er nog steeds voor BETALEN hoor! (proletarisch winkelen kan ook, maar wordt nog steeds niet door de eigenaar en het personeel gewaardeerd, toch?). Ik weet heus wel wat er zich in Nederland afspeelt. Van de bijstand kan je alleen maar overleven. Ik heb met re-integratie te maken gehad. Mensen die werkelijk in de schulden zaten van hier tot Tokio. Maar hoe maak je schulden? Omdat je dingen wilt waarvoor je niet hebt gespaard. Mijn ex-vriendin is gehandicapt geraakt, was zelfstandig fotografe, maar geen verzekering. Zit nu in de bijstand. Weet zichzelf toch prima te handhaven.

Roloog
19-09-2006, 19:56
het gaat om de dieverij die balkenende pleegt. Klopt, en ondertussen het volk staan voor te liegen dat het dankzij hun nu weer wat beter gaat, terwijl die rare vogel dondersgoed weet dat de economie naast diepte-punten ook hoogtepunten kent, welk beleid je er ook maar op los laat! Als de SP, Groen-Links en de PVDA aan de macht waren (of CDA-PVDA in mindere mate, een kabinet waar het volk in 2003 om gevraagd had!!), dan hadden de lagere inkomens het wat beter gehad en hadden de mensen met een topinkomen, (de Oom-Dagoberts onder ons!), nog niet meer hoeven te verzuipen in hun eigen geld!! Ondertussen zijn er 4 lange jaren verstreken met alleen maar duurdere prijzen en daarnaast nog meer haat, racisme, onverdraagzaamheid, puur dankzij de heren en vrouwen Balkenende, Zalm, Donner, (met zijn legitimatieplicht en het onnodig de dood injagen van opgesloten asielzoekers), Verdonk (met het betuttelen en minachting tegen vreemdelingen), Peijs (die maar niet voor een goed OV wil zorgen!!!), Hoogervorst (met zijn no-claim) en ga zo nog maar even door. De stemgerechtigden onder ons hebben op 22 november een mooie kans om de partijen CDA en VVD genadeloos af te straffen!! Benut deze kans, zou ik zeggen!

Roloog
19-09-2006, 20:02
Ik heb met re-integratie te maken gehad. Mensen die werkelijk in de schulden zaten van hier tot Tokio. Maar hoe maak je schulden? Omdat je dingen wilt waarvoor je niet hebt gespaard. Klopt, auto kopen, terwijl je met fiets, trein en bus ook bijna overal kan komen (en het is nog goed voor je ook!!), bankstel kopen, terwijl je met een doek van 4-5 Euro bij de Xenos je oude bankstel weer een nieuwe "loook"kunt geven. Waarom 7x per dag 200-300 gram vlees eten, terwijl je voor weinig geld 1-2 dagen per week lekker vegetarisch kunt eten, (pannenkoekje bakken en vullen met taugeh, champignons en roerbakgroentes en je hebt voor nog geen Euro een overheerlijke chinese loempia)! Het is nog gezonder ook en het spaart op den duur ook flink ziektekosten uit!!! Het klopt weliswaar dat de armeren de laatste 5 jaar rake klappen gekregen hebben, maar met een iets beter uitgavenpatroon en pas alleen geld uitgeven, als je het hebt!, is overleven een stuk gemakkelijker geworden.

Crumb
19-09-2006, 20:13
Klopt, en ondertussen het volk staan voor te liegen dat het dankzij hun nu weer wat beter gaat, terwijl die rare vogel dondersgoed weet dat de economie naast diepte-punten ook hoogtepunten kent, welk beleid je er ook maar op los laat! Als de SP, Groen-Links en de PVDA aan de macht waren (of CDA-PVDA in mindere mate, een kabinet waar het volk in 2003 om gevraagd had!!), dan hadden de lagere inkomens het wat beter gehad en hadden de mensen met een topinkomen, (de Oom-Dagoberts onder ons!), nog niet meer hoeven te verzuipen in hun eigen geld!! Ondertussen zijn er 4 lange jaren verstreken met alleen maar duurdere prijzen en daarnaast nog meer haat, racisme, onverdraagzaamheid, puur dankzij de heren en vrouwen Balkenende, Zalm, Donner, (met zijn legitimatieplicht en het onnodig de dood injagen van opgesloten asielzoekers), Verdonk (met het betuttelen en minachting tegen vreemdelingen), Peijs (die maar niet voor een goed OV wil zorgen!!!), Hoogervorst (met zijn no-claim) en ga zo nog maar even door. De stemgerechtigden onder ons hebben op 22 november een mooie kans om de partijen CDA en VVD genadeloos af te straffen!! Benut deze kans, zou ik zeggen! :goedzo: :goedzo: :goedzo:

TatTwamAsi
19-09-2006, 20:25

Ik weet heus wel wat er zich in Nederland afspeelt. Van de bijstand kan je alleen maar overleven. Ik heb met re-integratie te maken gehad. Mensen die werkelijk in de schulden zaten van hier tot Tokio. Maar hoe maak je schulden? Omdat je dingen wilt waarvoor je niet hebt gespaard. Mijn ex-vriendin is gehandicapt geraakt, was zelfstandig fotografe, maar geen verzekering. Zit nu in de bijstand. Weet zichzelf toch prima te handhaven. Hardstikke sneu voor je vriendin (understatement), maar in de bijstand zitten valt bij mij niet onder "handhaven" maar onder "in leven gehouden worden door centen van de goegemeenschap" (zoals je zelf in je eerste zin ook ongeveer al zegt). "Handhaven" is als je voor JEZELF kan zorgen. Bijstand is voor degenen, die dat niet meer kunnen. Toch wel ff scherpstellen, dat is belangrijk voor vele lezertjes op dit forum ... :nijn:

Pagina's : 1 [2]