Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Geld en Relatie

Pagina's : [1] 2

camjo
22-06-2002, 11:15

Salaam mensen.. Ik ben gewoon nieuws gierig... Maar hoe zit het met geld...hoe sta je daartegenover.. Zit je altijd met geldproblemen..en moet je regelmatig lenen van jou vriendenkring, van je ouders, of van de bank die regelmatig of altijd in het rood staat.. Krijg je zakgeld..ja..en hoeveel/per week...of helemaal niets..je moet er zelf voor werken zeggen je ouders..je bent hopeloos..geen kleren die je zelf mag kiezen, maar voor jou gekozen word..enz.. Mensen die naar Marokko op reis gaan..hoeveel € pakken jullie mee..en is dat voldoende..of heb je nooit genoeg, dus altijd te weinig.. Geld binnen de relatie..men zegt dat geld en sex voor de meeste relatieproblemen zorgen..ben je hiermee akkoord..waarom wel of niet.. Praat hier vrij over geld.. en je dagelijkse aandacht voor geld Ik had zelf vroeger enorme problemen om het onder controle te krijgen..alhamdu lilaah is het nu veel beter...alhoewel ik nog af en toe in zware verleiding geraak..het is ook een verslaving..namelijk geld opdoen.. Een Tip ter bevordering van hygiëne en ter voorkoming van besmetting DOOR geld.. Kom je veel in kontakt met geld, papiergeld of metaalgeld (muntstukken)..was je handen dan na veelvuldig kontakt..je pakt het met je handen, op het papiergeld en muntstukken blijven zweet-resten en andere microben, parasieten, eventueel bloedresten, vuiligheid waarin bactieriën goed gedijen (zeker als het papiergeld tussen het ondergoed (slip) wordt verstopt) of men peutert in zijn neus en raakt het geld aan, waar de resten van het neusgoed blijven kleven... Hoe dan ook...sommigen gebruiken alleen bank-kaarten om te betalen..en willen zo het kontakt vermijden..tja..dat is ook overdreven hoor..gewoon rekening mee houden is voldoende... Graag jullie reactie... groeten,

Pebbles
22-06-2002, 11:24
Kassaaaa, tjing, tjing, pin, pin, pin, het is weer bijna betaaldag, :geld: :geld: :geld:

Chaimae
22-06-2002, 11:51
ik krijg geen zakgeld maar als ik iets nodig heb moet ik t maar vragen/zeuren enne ik pas op bij mijn zus en dan krijg ik ook geld als ik iets nodig heb enne mijj broers krijg ik ook geld van dus ik weet eiglijk niet wrom ik altijd blut ben

Sarahsalima
22-06-2002, 12:17
Ik werk bij de nederlandsche bank. :D

Pebbles
22-06-2002, 12:21

Origineel gepost door Sarahsalima Ik werk bij de nederlandsche bank. :D Jajaaaaaaaaaaa, kom maar op met die eurootjes..

fatimab
22-06-2002, 12:47
ik werk zelfduskrijg ik geen zakgeld meer maar vroerger kreeg ik zakgeld van mijn pa ongeveer 75 euro en dan krijg ik ook geld van mijn oudste broer!!! Naar marokko??ik neem niet zo veel mee want ik heb daar toch niet zoveel nodig!!!behalve om wat cadeautjes te kopen!!!

Pebbles
22-06-2002, 12:50
Jeetje, sinds wanneer krijgen marokaanse kinderen "ZAKGELD"? :D Of ben ik nog van de "Oude Stempel"?

nootje
22-06-2002, 12:54
hahahaha pebbles, ik vroeg me ook al ff af sinds wanneer marokkanen zakgeld krijgen, mijn zusje kwam laatst thuis en zei tegen mijn moeder: ik wil ook zakgeld, t is heel handig want dan kan ik de helft sparen en de andere helft verjaardagscadeautje mee kopen ofsow me moeder was ook nog akkoord gegaan met dit voorstel maar ik keek toch raar :S ciao naoual

Pebbles
22-06-2002, 12:57
Origineel gepost door nootje hahahaha pebbles, ik vroeg me ook al ff af sinds wanneer marokkanen zakgeld krijgen, mijn zusje kwam laatst thuis en zei tegen mijn moeder: ik wil ook zakgeld, t is heel handig want dan kan ik de helft sparen en de andere helft verjaardagscadeautje mee kopen ofsow me moeder was ook nog akkoord gegaan met dit voorstel maar ik keek toch raar :S ciao naoual Haha, dus 't 's echt waar....... Nou, pluspuntje voor de marokkanen, we zijn dus al helemaal bezig met Positief integreren :D

Pebbles
22-06-2002, 13:02
Origineel gepost door FarD Zakgeld heeft zowel voordelen als nadelen.. Nederlandse kinderen moeten het doen met die f 2,50 die ze per week krijgen.. terwijl buitenlandse kinderen vaak geen zakgeld krijgen maar zodra ze iets nodig hebben krijgen ze het... Ongeacht de prijs.. Dus als kind is het voordeliger als je geen zakgeld krijgt.. :D Maar aan de andere kant, als een kind leert alleen met het zakgeld te moeten 'leven' leert het wel met geld omgaan en het in de hand te houden.. Dus wat hebben jullie liever? :D Heel wijs bedacht hoor, maarruuu, dat over "ongeacht de prijs", daar zet ik dus mijn vraagtekens bij.. ?????????????????????????????????????????????????? ???????????????????

Pebbles
22-06-2002, 13:22
Origineel gepost door FarD Hahaha okeeej... Niet echt ongeacht de prijs... Maar ik heb gemerkt dat de meeste buitnelandse mensen minder snel naar de prijs kijken. Ik heb een hele tijd in een winkel gewerkt, en toen kreeg ik vaak Nederlandse ouders aan de kassa met hun kinderen van 6/7 jaar. Dan betaalde de moeder/vader wat zij/hij gekocht had en vervolgens betaalde het kindje dat zijn portomonee met touwtje keurig om zijn nek had hangen. :D Maar het is wel goed als ze zo vroeg met geld te maken krijgen op een goede manier. Okee, zit wat in..... Maar nogmaals zet ik weer mijn vraagtekens bij dat "buitenlandse mensen minder naar de prijs kijken"....... Wij marokkanen zijn gefixeerd op prijzen, wij weten het beste wat alles kost en waar je het goedkoper kan krijgen, bovendien zijn wij wereld kampioen "afdingen". Dus daar zijn de vraag tekens weer. ?????????????????????????????????????????????????? ????????????

ZiLaaL
22-06-2002, 13:28
Ik... Werk/ krijg per Maand geld/krijg Studiefinanciering :D Dus ja, zit wel goed bij mij :)

Pebbles
22-06-2002, 13:44
Origineel gepost door FarD Ik zelf doe dat nooit en ook niet in Marokko.. als ik iets te duur vind dan laat ik het of ik vraag iemand met wie ik mee ben voor me af te dingen.. :D Hahaha, iemand anders het vuile werkje op laten knappen hè!? Ouaga alliek!!! :D

Pebbles
22-06-2002, 13:55
Origineel gepost door FarD hahaha Ik heb overal mijn 'mannetjes' voor.. :) Nee echt, ik kan niet afdingen.. probeer het niet eens.. Als ik het wil koop ik het toch wel.. Wat maakt die paar dirham dna uit toch? Ik zal je eerlijk biechten, ik durf het ook niet, het geheel is een genant proces. Maar opmerkelijk is het volgende: Ik vraag de prijs, de verkoper zegt de prijs die veel te hoog is, ik kijk de verkoper nors aan, bedank, draai me om en loop weg. Als ik 2 kraampje verder ben, staat de verkoper achter me, en roept: E Lala, I make good price for you!! :D

camjo
22-06-2002, 14:08

ik kijk de verkoper nors aan, Dat nors kijken..zit daar geen glimlachje in verwerkt..want dat trekt aan zou ik zeggen.. Pebbles, je moet ook de details vertellen aub ;)

Pagina's : [1] 2