Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mijn cultuur is heel belangrijk voor mij.

Imenrotterdam
28-06-2003, 20:19

Salaam allemaal, De laatste tijd merk ik dat veel mensen geen waarde meer hechten aan hun cultuur. En als argument wordt er dan gebruikt.... Geloof is belangrijk, niet cultuur. Dan denk ik... wat weten zulke mensen nou van geloof. Een goede moslim moet altijd vasthouden aan zijn afkomst. Het is gewoon belangrijk dat je je taal leert, je vaderland bezoekt. ( ik bedoel geen strandvakantie in marokko) je kinderen een stukje van je cultuur meegeeft enz. Soms heb ik echt het gevoel dat ik de enige ben. En natuurlijk heb ik het over de goede eigenschappen van onze cultuur, eigenschappen die heel vaak te maken hebben met ons geloof. En voor alle duidelijkheid hier nog effe de definitie van cultuur. CULTUUR= het doen, denken, eetgewoonten, taal, kleding en geloof van een land of volk. Take care.

GangstaLovin
28-06-2003, 20:20
Ik hecht niet zoveel waarden aan cultuur ...Zie het nut er niet van in eigenlijk. Behalve de taal dan ...

nour_el_3oejoen
28-06-2003, 20:23
..ik probeer me wel zoveel mogelijk aan mn cultuur te hechten...

Lady_moi
28-06-2003, 20:24
pf eerlijk gezegd kan da me nie schelen ik bedoel ik kook wel arabisch enzo ma op bepaalde vlakken kan cultuur me eigenlijk niks schelen

Atlas_Gebergte
28-06-2003, 20:27

Sallaam ik vind de cultuur ook heel belangrijk voor me, ken de taal goed en leef binnen de grenzen van de islam. Maar helaas in me omegeving zie alleen maar fitna niks anders, veel van de marokkaanse jongeren nemen de nederlanse cultuur over i.p.v. van de eigen cultuur. Heel jammer. Wa Sallaaam Alikoum

Guadaloupe
28-06-2003, 22:55
Ik houd alleen niet van die culturele dingen die in strijd zijn met de Islam.

Oem_Lena
28-06-2003, 22:58
Origineel gepost door Imenrotterdam Salaam allemaal, De laatste tijd merk ik dat veel mensen geen waarde meer hechten aan hun cultuur. En als argument wordt er dan gebruikt.... Geloof is belangrijk, niet cultuur. Dan denk ik... wat weten zulke mensen nou van geloof. Een goede moslim moet altijd vasthouden aan zijn afkomst. Het is gewoon belangrijk dat je je taal leert, je vaderland bezoekt. ( ik bedoel geen strandvakantie in marokko) je kinderen een stukje van je cultuur meegeeft enz. Soms heb ik echt het gevoel dat ik de enige ben. En natuurlijk heb ik het over de goede eigenschappen van onze cultuur, eigenschappen die heel vaak te maken hebben met ons geloof. En voor alle duidelijkheid hier nog effe de definitie van cultuur. CULTUUR= het doen, denken, eetgewoonten, taal, kleding en geloof van een land of volk. Take care. oke de taal daar ben ik het mee eens,denken dat vind ik maar niets

Cina
28-06-2003, 23:01
Origineel gepost door Guadaloupe Ik houd alleen niet van die culturele dingen die in strijd zijn met de Islam. Precies. Sommige gaan zo ver in hun cultuur dat ze de Islam vergeten. Denk maar aan de maagdelijkheid voor mannen...

islamheart
28-06-2003, 23:19
Origineel gepost door Guadaloupe Ik houd alleen niet van die culturele dingen die in strijd zijn met de Islam. :goedzo: ben het helemaal mee eens. Ik hou dus van culturele dingen die NIET in strijd zijn met de islam. Maar waar vinden we die culturele dingen nog?? Bijna alles is gemengd met de Nederlandse( dus slecht) cultuur.. jammer genoeg :jammer:

saidaaatje
28-06-2003, 23:21
..sowieso....cultuur en godsdienst zijn twee aparte zaken....toch worden ze als 1 gezien......