Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : het "jamaar" syndroom

Pagina's : [1] 2

LZN
28-06-2003, 15:15

wanneer er een oprechte topic geplaatst word over de illegale en terroristische praktijken van de joden en/of israelisch, krijg je van een paar typerende personen hier altijd weer het ja maar....... en dan gaan ze preken over een verleden (40-45) of saddam, bin-laden of op zijn minst, de palestijnen dit en dat. ik begrijp wel dat je niet persee aan palestijnse kant hoeft te staan in het midden oosten conflict hoor maar waarom moet een moslim zich verantwoorden over hetgeen een mede moslim heeft gedaan? zelfmoord aanslagen worden bij voorbaat al de diepe put in gegooid door hun waarschijnlijk omdat het in hun wereldje ziek is een gordel bommen rond je lichaam te knopen, je kunt beter in een veilige tank zitten zo vinden zij. ik wil mensen zoals ...&... vragen eens oprecht de discussie aan te gaan en niet alsmaar lopen jammeren en jamaaren, als je over "terrorisme" van hamas ofzo wilt discusieeren, open er dan een topic over en klets niet de discussie over israelisch geweld kapot door saddam zijn massa moorden met hezbollah strijders en hun daden te vergelijken als jullie zo vriendelijk willen zijn.

remii
28-06-2003, 15:26
achmad ...alleen een onwetend en harteloos iemand kan zich moeiteloos symphatiseren met een onderdrukker zoals israel een schoolvoorbeeld is van een onderdrukker veel mensen die israel steunen bekijken de sitautie aldaar vanuit het standpunt dat de palestijnen zelfmoordaanslagen plegen .......er is werkelijk niemand die zich afvraagt waar om de palestijnen dat doen ..er is niemand die zich afvraagt waarom de palestijnen uit wanhoop grijpen naar dit laaste redmiddel ...hamas is trouwens een organisatie die heel veel liefdadigheid doet voor haar eigen onderdrukte volk ..maarja bijna niemand weet dat in het westen ...

remii
28-06-2003, 15:39
Origineel gepost door vikker Ik sta aan beide zijden, in die zin dat het hele Israelische volk niet schuldig is aan de daden van Sharon, de Palestijnen worden op een verschrikkelijke wijze onderdrukt..maar, daarom is het niet juist om onschuldige burgers te gaan vermoorden. De zefmoordnslagen zijn nooit goed te keuren en komen steeds als een boomerang terug in de eigen gelederen met als gevolg nog meer lijden, het in stand houden van deze geweldcircel door deze aanslagen is iets wat ik nooit zal goedkeuren noch begrijpen. Dat ze het leger aanpakken, geen onschuldige mensen. Uiteraard is het gedrag van Sharon en de zijnen zeker iets verwerpelijks, maar de palestijnen zouden meer resultaat behalen als ze deze aanslagen zouden achterwege laten. Dat heb ik reeds van in het begin aangegeven..daarom kreeg ik ook het predikaat 'vuile zionist' opgekleefd. En dan stopt elke zinnige discussie.. En hoe je het ook draait of keert,, hamas is er mee verbonden, zonder meer. Je kan hamas niet wegkoppelen van het geweld, evenmin als je sharon er van kan loskoppelen. Zeg je Sharon, dan zeg je ook hamas. In dit kluwen van geweld komen nu eenmaal vele aspecten aan bod...die samenhoren of toch een zekere gelijkheid vertonen. het israelische volk niet schuldig zeg je ..??? de israelische bevolking wist wat voor rol sharon had als minister bij de tragedie in sabra & shatilla ze wisten wat voor provocateur sharon was ze wisten dat sharon de nederzettingen beleid zou zoorzetten en uitbreiden heeft ie zelf gezegd ze wisten dat sharon zich keihard zou opstellen naar de palestijnen toe kortom ..sharon is geen man van vrede dat wisten ze ... en toch is hij bij de verkiezingen van 99 met overgrote meerderheid tot premier verkozen het israelische volk is ech wel schuldig , net zo hartstikke schuldig als sharon zelf !!!!!...

remii
28-06-2003, 16:02
Origineel gepost door vikker Wat jij dus beweert is dat 100% van de joden op sharon gestemd hebben en 100% van de joden het eens zijn met de politiek van sharon. Laat je eerst eens beter informeren voor je zulke dingen zegt. ik heb geen 100 % gezegd..ik zei het overgrote meerderheid volgens mij was dat zo rond de 75 % ...het feit dat sharon premier werd/ is getuige daarvan en .....wie op sharon stemt is het met zijn politiek eens , anders hadden ze niet op hem gestemd namelijk ..!!!

grendel
28-06-2003, 16:29

Origineel gepost door remii ik heb geen 100 % gezegd..ik zei het overgrote meerderheid volgens mij was dat zo rond de 75 % ...het feit dat sharon premier werd/ is getuige daarvan en .....wie op sharon stemt is het met zijn politiek eens , anders hadden ze niet op hem gestemd namelijk ..!!! Het dilemma is dat bij elke zelfmoordaanslag er nog meer stemmen zullen komen voor Sharon en de extreem-rechtse Joodse partijen. En bij elke onnodige en mensonterende wraakactie van het Israelisch leger zullen er meer Palestijnen opstaan die hun leven zullen offeren temidden van een pizzeria of bushalte. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat de Palestijnen of Israeli's die wel voor vrede gaan altijd tegengewerkt worden (de huidige Palestijnse premier) of zelfs vermoord (Rabin).

camjo
28-06-2003, 17:51
Origineel gepost door papa De enige die een einde kan maken aan dat geweld in Palestina zijn de VS. Maar die durven dat niet omdat ze bang zijn dat ze de steun van de vele joden in eigen land die ook in de regering zitten dan verliezen. Die Bush kraamt alleen onzin uit als: de hele wereld moet helpen om een eind aan het conflict te maken. Hoe kun je dat roepen als je telkens wapens en drie miljard dollar per jaar aan steun richting Sharon stuurt? De Palestijnen krijgen daarentegen niks en worden als terroristen afgeschilderd wanneer ze zichzelf proberen te verdedigen. Er is gewoon een hetze gaande tegen moslims en de VS grijpen elke mogelijkheid aan om oorlog te voeren tegen bijvoorbeeld Irak. Alleen om invloed te houden in het Midden Oosten. En voor de olie. Het gaat dus om geld en macht. Ondertussen kunnen ze nog steeds niks bewijzen omtrent 11 September en ook in Irak hebben ze niks gevonden wat hun optreden rechtvaardigt. Ik vraag me af waar dat heen gaat in het Midden Oosten. Vernietiging misschien? Een nuchtere analyse..thank you

Desiree_H
28-06-2003, 21:08
De VS wil de steun van rijke joden niet verliezen. Sharon wil de steun van de kolonisten niet verliezen. Ik durf het nog wel harder te stellen: Die schijnheilige Sharon staat steeds gewoon handenwrijvend te wachten tot de palestijnen weer een aanslag plegen, want dan kan ie dat weer gebruiken om verder te gaan met het onderdrukken en inpikken van het land in wat de Palestijnse Staat zou moeten worden volgens diezelfde Sharon. Hij houdt niet eens van zijn eigen gewone armere joodse volk, want anders zou ie ze deze ellende niet aandoen. En daarom hoop ik dat de palestijnen, ook in hun eigen belang, zich niet langer laten provoceren door die treiter-crimineel-terrorist-moordenaar Sharon. Wat niet wegneemt, dat sommige palestijnen ook bepaald geen lieverdjes zijn, en ook niet eensgezind, en misschien wel een onderlinge oorlog beginnen als ze zelfstandig zijn geworden, waar net zoveel doden bij gaan vallen als er nu vallen.

grendel
28-06-2003, 21:29
Origineel gepost door Desiree_H De VS wil de steun van rijke joden niet verliezen. Sharon wil de steun van de kolonisten niet verliezen. Ik durf het nog wel harder te stellen: Die schijnheilige Sharon staat steeds gewoon handenwrijvend te wachten tot de palestijnen weer een aanslag plegen, want dan kan ie dat weer gebruiken om verder te gaan met het onderdrukken en inpikken van het land in wat de Palestijnse Staat zou moeten worden volgens diezelfde Sharon. Hij houdt niet eens van zijn eigen gewone armere joodse volk, want anders zou ie ze deze ellende niet aandoen. En daarom hoop ik dat de palestijnen, ook in hun eigen belang, zich niet langer laten provoceren door die treiter-crimineel-terrorist-moordenaar Sharon. Wat niet wegneemt, dat sommige palestijnen ook bepaald geen lieverdjes zijn, en ook niet eensgezind, en misschien wel een onderlinge oorlog beginnen als ze zelfstandig zijn geworden, waar net zoveel doden bij gaan vallen als er nu vallen. Er is (weliswaar broos) hoop: Palestijnse groeperingen kondigen wapenstilstand af Uitgegeven: 28 juni 2003 12:17 Laatst gewijzigd: 28 juni 2003 14:22 GAZA/CAIRO - Drie militante Palestijnse groeperingen maken waarschijnlijk binnen 24 uur een eind aan aanslagen op Israëlische doelen. Dit heeft een van de leiders van de gewapende groepering Islamitische Jihad, Mohammed al-Hindi zaterdag gezegd. Eerder al had de radicale Hamasbeweging al gezegd dat zij een eind zou maken aan de aanslagen. Ook de Fatahbeweging van president Arafat heeft een dergelijke bereidheid geuit. De wapenstilstand is wat de drie Palestijnse bewegingen betreft verbonden aan voorwaarden. Belangrijkste eis is dat Israël ophoudt met de liquidaties van Palestijnse leiders. Ook moet er een eind komen aan de invallen in Palestijns gebied en aan de verwoesting van woningen. Verder moeten Palestijnse gevangenen worden vrijgelaten. Besprekingen in Egypte De wapenstilstand zou zondag om 10.00 uur (Nederlandse tijd) in Gaza, Ramallah en Caïro tegelijkertijd bekend worden gemaakt. Een delegatie van de Hamasbeweging is zaterdagochtend in Caïro aangekomen om met de Egyptische regering een document te bespreken over de wapenstilstand. Afgevaardigden van de Islamitische Jihad zouden zich later bij deze besprekingen aansluiten. Volgens Hamasleider Abdelaziz al-Rantissi staat ook de Fatahbeweging achter het gezamenlijke document. De geestelijk leider van Hamas, sjeik Ahmed Yassin, maakte vrijdag bekend dat zijn beweging een tijdelijk staakt-het-vuren in acht zou nemen. “Hamas heeft alle ontwikkelingen bestudeerd en is tot de conclusie gekomen een bestand of opschorting van de gevechtshandelingen af te kondigen”, zei de blinde en aan een rolstoel gekluisterde Hamasleider. www.nu.nl

grendel
29-06-2003, 14:35
Origineel gepost door vikker Wat dacht je dan dat de Israelis zouden moeten doen na een aanslag van hamas, zeggen "dat mag je niet meer doen!" Kom nou, hamas zelf weet maar al te best dat er repressailles zullen volgen na elke aanslag van hen, toch mengen ze zich onder de palestijnse bevolking.. Hoeveel procent staat er achter de daden van hamas? Ik heb overlaatst nog een docu gezien over Palestina...en geloof me dat ik bij de beelden die ik zag ook kippenvel kreeg omwille van het leed dat ik te zien kreeg. Maar nooit zal ik dit soort van aanslagen goedkeuren, als hamas militaire doelen viseert, ok..maar het opblazen van argeloze mensen die met de bus rijden of een piza zitten te eten kan ik hoe dan ook geen strijd noemen....ik blijf het en laffe daad vinden. Als een Marokkan mij op straat zou overvallen, zal ik er nooit aan denken omp mijn beurt een willekeurige Marokkaan die ik tegenkom hiervoor hard aan te pakken. Onschuldige burgers zijn geen legitiem doel, en dat beseft elk rechtgeaard persoon. Het zou een oplossing zijn moest hamas zoals nu is aangegeven door sjeik Ahmed Yassin zich inderdaad onthouden van aanslagen, zelfs al moest sharon toch nog vergeldingsmaatregelen nemen, de wereld laten zien wie er echt vrede wil. En ik begrijp zeker de ellende en de vernederingen die de Palestijnen moeten ondergaan...en het is een schande dat de wereld nooit ernstig moeite genomen heeft om aan deze waanzin een einde te maken..het is een schandvlek op de menselijkheid. Maar helaas is het zo dat er steeds twee kanten zijn hier...en hoe dan ook, ik hoor soms mensen die komen verklaren dat alle joden ......zijn, maar zo simpel is het niet. Net zoals er bij de Palestijnen mensen zijn die liever vrede dan oorlog willen, zo is het net bij de israelis... Men moet eens trachten dieper in te gaan op gevoelens, ook op die van de vijand..ook joden zijn mensen met gevoelens, net als de palestijnen.. Dat zou men eens terug moeten kunnen vinden.. Die allesoverheersende haat kan nooit iets goed brengen. En wat de zionisten betreft die beslist tussen de Palestijnen willen leven als een duidelijke provocatie...tja... :rolleyes: Ik tracht alleen aan te duiden de langs beide zijden menselijk leed is, dat langs beide zijden klootzakken rondlopen die de tegenpartij haten als de pest.. Maar er is nog steeds een zeer grote groep mensen die niet liever zouden willen dan in vrede te leven met hun buren... Een oplossing? Laat ons hopen dat deze keer de goede keer is, maar ik denk dat er maar één oplossing is, het verdwijnen van sharon... Pista, :goedzo:

Pagina's : [1] 2