Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ‘Allochtonen strenger straffen dan autochtonen’

Pagina's : [1] 2 3 4

Redactie
28-06-2003, 13:43

DEN HAAG - Allochtonen moeten soms strenger worden gestraft dan wetsovertreders van Nederlandse afkomst. Een andere opvatting van normen vraagt ook om een andere straf. Dat zegt scheidend korpschef J. Wiarda van de politie Haaglanden zaterdag in de Haagsche Courant. ”De wet is voor iedereen gelijk, maar de behandeling van allochtonen kan om een andere stijl vragen dan die van autochtonen.” Wiarda noemt als voorbeeld huiselijk geweld, waarbij een autochtone dader kan kiezen tussen straf of therapie. Maar een allochtoon zou in dit geval minder snel zijn straf moeten ontlopen, vindt Wiarda. “En waar je de autochtone scholier een voorwaardelijke straf geeft, moeten allochtone jongeren misschien al meteen naar de tuchtschool. Ook in de eigen kringen van allochtonen hoor je die geluiden.” Hopeloos Dat hij met zijn opvattingen tornt aan het uitgangspunt dat iedereen in Nederland voor hetzelfde vergrijp in principe dezelfde straf krijgt, neemt Wiarda voor lief. “Want door toepassing van het gelijkheidsbeginsel discrimineren wij.” Hij erkent dat zijn pleidooi lastig te verwezenlijken zal zijn. “Het is een moeilijk verhaal in deze tijd van mensenrechten. In de uitwerking gaat het mij ook een beetje boven de pet.” Maar hard nodig is het wel, vindt hij, want Haagse agenten hebben het moeilijk met allochtonen. ”Ze worden hopeloos van die Marokkaanse jongens, ze raken gedeformeerd.” Commentaar Deetman Burgemeester Deetman van Den Haag, de korpsbeheerder deelt de opvattingen van de korpschef niet, aldus zijn woordvoerder. “In Nederland is iedereen gelijk voor de wet. Daar wil ik aan vasthouden.” Een zegsman van de Raad van Hoofdcommmissarisen wil niet op Wiarda's pleidooi ingaan. Volgens hem is het onderwerp nooit in de raad aan de orde geweest. Openbaar Ministerie Een woordvoerder van het college van procureurs-generaal, de landelijke leiding van het Openbaar Ministerie, sluit zich hier bij aan. “Wat helpt bij bestrijding van criminaliteit is maatwerk in de opsporing. Dan kun je adequaat reageren. Maar wat niet helpt is om verschillende bevolkingsgroepen verschillend te straffen.” Wiarda vertrekt bij Haaglanden om vanaf 1 juli twee jaar lang verantwoordelijk te worden voor Europese samenwerking op het gebied van politietaken. Dit vloeit voort uit het Nederlandse voorzitterschap van de Europese Unie in de tweede helft van 2004. In zijn nieuwe functie wordt Wiarda verder voorzitter van de Europese taskforce van politiechefs (ETFPC) en van de European Police Academy (EPA).
Bron: © NU.nl

remii
28-06-2003, 15:31
ik vind het een goede zaak dat allochtone criminelen zwaarder gestraft worden , maar ik ben bang dat zelf de straffen die justitie in gedachte heeft niet ver genoeg gaan .... ze moeten criminelen net zoals in amerika aan de ketting en dan ergens keien gaan hakken de hele dag ..dat zal ze leren ... ;)

abdoel6666
28-06-2003, 15:45
De racsistische haagsche korpschef Wiarda vindt dat allochtonen soms strenger gestraft moeten worden dan wet overtreders van Nederlandse afkomst. De wet is volgens hem voor iedereen gelijk, maar behandeling van allochtonen kan om een andere stijl vragen dan die van autochtonen. Dit verklaart gelijk ook het politie optreden waar bij allochtonen op zeer vernederende wijze worden bejegend, door mislukkelingen met een LBO diploma.

beppie_truus
28-06-2003, 16:56
die kerel moet zelf eens gestraft worden op z'n allochtoons.

Zelfkritiek
28-06-2003, 17:08

Ik vind ook dat iedereen hetzelfde gestraft moet worden. Wel moeten er veel zwaardere starffen worden opgelegd aan 'draaideur criminelen'. Die loosers met een strafblad zo lang, daar kan ik een jaar lang mijn reet mee afvegen.... Gelukkig is justitie in bijvoorbeeld Utrecht al goed bezig. Veelplegers wordt daar de telefoon afgetapt, criminele dossiers worden steeds beter aan elkaar gekoppeld in de computer en eindelijk verdwijnen er nu grote aantallen van die kakkerlakken voor langere tijd achter slot en grendel! Heel goede zaak!

camjo
28-06-2003, 18:50
Een crimineel moet gestraft worden in verhouding van zijn gepleegde daad. vanwaar of wie hij of zij is speelt geen enkele rol, mag ook geen enkele rol spelen. Mijn wijze citaat die ik altijd hanteer..is het volgende.. Het maakt niet uit..wie je bent, wat je bent of hoe je bent..maar wel hoe je handelt en behandelt.

SteeLoLayD
28-06-2003, 19:07
Ze mogen een crimineel niet beoordelen op zijn afkomst om wie hij/zij is ze moeten de crimineel beoordelen om zijn daad !!! Ze hebben bij het gerechtshof tog niet voor niks die beeld staan van die vrouw die geblindoekt is en een weegschaal draagt !! Dat beeld betekent dat een oersoon beoordeeld word om zijn daad !! die weegschaal weeegt zijn daad aan een kant komt wat hij/zij gedaan heeft en aan de andere kant komt zijn straf en dat weegt evenveel . Die vrouw is geblindoekt omdat zodat zij niet kan zien wie die persoon is !!!!! Dat is pas gerechtigheid !!! En waarom moeten jullie jezelf zo verlagen door kruiskader69 gelijk uitteschelden !! Dat is zijn mening en dat zijn , zijn ervaringen als hij nou niet beter weet !!! en hij schrijft tog ook ik dicteer : excuses voor de generalisatie!! En hij zegt tog ook Ik dicteer :Ik vind echter dat alle bevolkingsgroepen gelijk behandelt moeten worden !! Tot slot : Ben ik het met Korpschef Wiarde het helemaal niet mee eens !!!!

lady_khadija
28-06-2003, 19:18
Origineel gepost door abdoel6666 De racsistische haagsche korpschef Wiarda vindt dat allochtonen soms strenger gestraft moeten worden dan wet overtreders van Nederlandse afkomst. De wet is volgens hem voor iedereen gelijk, maar behandeling van allochtonen kan om een andere stijl vragen dan die van autochtonen. Dit verklaart gelijk ook het politie optreden waar bij allochtonen op zeer vernederende wijze worden bejegend, door mislukkelingen met een LBO diploma. toen ik zijn uitspraak hoorde ging ik echt stuk....wat wil die man bereiken met zijn onzinnige toespraak...?! slaat echt nergens op. je kan niet iemand anders beoordelen wegens afkomst... iedereen gelijk voor de wet, arikel 1. dat is hij kennelijk vergeten.... onder allochtonen bedoelen ze natuurlijk DE marokkanen, oftewel marokkaanse jongeren.... nr 1 onder de lijst criminelen... die gast zal het zeker ver schoppen............in een kliniek...! damnzzz, hoe ver mensen gaan. eerst was het pin fortuyn en dan hirsi ali (ofzo) en nu hij??? straks de hele wereld, of raak ik een beetje achter...?! maar ik ga me er niet langer tot verlagen aangezien er niks zinnigs uit zijn mond komt.... thalla ve rasac mensen :zwaai: khadija

Desiree_H
28-06-2003, 19:52
Origineel gepost door Kruisvaarder69 Misschien moet je de argumenten van wiarda er ook eens bijzetten dan wordt het allemaal wat duidelijker. Mijn eigen ervaring is wel dat Marokkanen niet schrikken van een waarschuwing. Ze hebben dan vaak het gevoel dat de politie ze niets kan maken, en dat ze er als het ware mee weg zijn gekomen. Zolang een Marokkaan niet gestraft is voelt hij zich ook niet schuldig (excuses voor de generalisatie). Dat is het probleem. Ik vind echter dat alle bevolkingsgroepen gelijk behandelt moeten worden. Je moet het anders formuleren lieverd. En Wiarda ook. Mensen die crimineel gedrag hebben vertoond, en op geen enkele manier willen luisteren naar de politie en er chronisch niet van onder de indruk zijn. DIE moeten anders aangepakt worden dan mensen die WEL willen luisteren en wel onder de indruk zijn. En dat jij dan bij jezelf denkt: 'volgens mij is dat hetzelfde', dat is dan verder JOUW probleem, en niet het onze. :p

Imenrotterdam
28-06-2003, 20:27
Ja tuurlijk, het wordt steeds gekker daar in Den Haag. Het lijkt wel een rascistische poppenkast. Het enige wat zij hier mee bereiken is dat de haat van allochtonen tegen de Nederlandse staat alleen maar erger wordt. En geloof mij, daar wordt niemand beter van. De staat is de laatste jaren veel te ver gegaan met haar praatjes. Het enige wat zij hier mee bereiken is allochtonen boos maken. En boze allochtonen betekent alleen maar meer overlast waar niemand beter van zal worden. Maar goed, ben benieuwd hoelang deze nieuwe poppenkast in Den Haag het zal volhouden.

Aliplus
29-06-2003, 11:45
er is maar een iemaand die hard moet worden aangepakt de grote corupt pro israel Amerika anti islam religie sadist schijnheil Balkenelenden

Heiba
29-06-2003, 11:49
Ik vind dat een allochtoon(1e generatie) met een niet vaste verblijfsstatus, en die herhaaldelijk de fout in gaat, opgegeven moment tegen gezegd mag worden, als je je niet weet te gedragen hoepel je op naar je eigen land(vluchteling of niet!). Je mag in je handjes knijpen dat je in Nederland mag blijven! En dan ga je rotzooi trappen in deze maatschappij... :jammer:

Aliplus
29-06-2003, 11:58
Origineel gepost door _CUTEY_ Ik vind dat een allochtoon(1e generatie) met een niet vaste verblijfsstatus, en die herhaaldelijk de fout in gaat, opgegeven moment tegen gezegd mag worden, als je je niet weet te gedragen hoepel je op naar je eigen land(vluchteling of niet!). Je mag in je handjes knijpen dat je in Nederland mag blijven! En dan ga je rotzooi trappen in deze maatschappij... :jammer: Doe eens wat aardiger tegen ons, we hebben het al moeilijk genoeg, ik ben geen crimineel en ben al vaak genoeg hard aangepakt ik laat me niet slaan ik slaa hard terug. Wat had Nederland in India te zoeken en Zuid Afrika nederlanders van deze generatie moeten ervoor gestraft worden sluit ze maar op want zo doen ze ook tegen ons hassan steelt mo rachid farid said pakken we hard aan hans steelt ach maakt niks uit we geven hem geld erbij mischien heeft hij het moeilijk.

Heiba
29-06-2003, 12:06
Nee, je leest niet goed, ik heb het hier over individuen, en niet over groepen. IK heb het over een 1e generatie allochtone crimineel met een niet lange verblijfsstatus, die herhaaldelijk criminele activiteiten uit oefend. Zulke types mogen van mij oprotten! Ondankbare honden zijn het. Je mag hier blijven. En dan zet je als dank de boel op stelten, dat is nog maar zwak uitgedrukt!

an3sdej
29-06-2003, 13:01

Veel moslims zeggen voor instelling van de strenge shariah strafwet te zijn, maar als ene Wiarda dan zegt dat zoiets dan maar moet gebeuren, zeggen ze dat het rascisme is. :-) Vertel mij eens wat er rascistisch is aan de woorden van Wiarda. Zelf ben ik er tegen. In Nederland hoort iedereen gelijkelijk gestraft te worden, maar rscisme zie ik niet in de woorden van deze scheidende korpschef.

Pagina's : [1] 2 3 4