Bekijk originele versie : Mandela heeft geen zin in ontmoeting met Bush
spoorloos_1
27-06-2003, 20:08
JOHANNESBURG - Voormalig president Nelson Mandela van Zuid-Afrika heeft vrijdag gezegd dat er een kans bestaat dat hij de Amerikaanse president niet wil ontmoeten. Volgende maand bezoekt Bush Afrika en wanneer Mandela weigert hem de hand te drukken, betekent dat een diplomatieke kleinering voor Bush.
Al eerder veroordeelde Nobelprijswinnaar Mandela de oorlog in Irak. Hij sprak zich meerdere malen uit tegen de beslissing van de Verenigde Staten om een oorlog te beginnen zonder VN-mandaat. Hij betoonde steun aan de Franse president Chirac die dreigde in de VN-Veiligheidsraad een veto uit te spreken over een oorlogsresolutie.
Gevraagd of Mandela zijn kritiek op het Amerikaanse beleid zou herhalen als hij Bush zou ontmoeten, antwoordde de oud-president: "U veronderstelt dat hij me zal ontmoeten. Ik ga niet uit van die veronderstelling. Ik heb gezegd wat ik wou en ik hoef dat niet nog eens te herhalen."
Bush bezoekt volgende maand voor de eerste keer Afrika sinds het begin van zijn ambtstermijn.
:D :D
You go Nelsonnnnnnnnnnn........[
Eiundelijk iemand die geen schijterige hielenlikker is van USA
Als Mandela woord houdt..dan is hij de échte man, en waarschijnlijk één van sterkste persoonlijkheden op aarde.
Dus, effe afwachten.
ik vindt het heel erg knap dat nelson mandela een sterke eigen mening op na houdt zonder bang te zijn voor verdere afwijzingen
ik hoop dat veel wereld leiders iets van hem zullen leren
:goedzo:
Mandela heeft al bewezen een van de sterkste persoonlijkheden op aarde te zijn!! Door zijn bewonderenswaardige daden na 28 jaar mishandeld te zijn geweest..
Deze man, respect!
Origineel gepost door Rajaa
Mandela heeft al bewezen een van de sterkste persoonlijkheden op aarde te zijn!! Door zijn bewonderenswaardige daden na 28 jaar mishandeld te zijn geweest..
Deze man, respect!
diepe Respect :goedzo:
Origineel gepost door Rajaa
Deze man, respect!
Zeer juist..voor mij is hij een held.
Nu gaat hij één van de machtigste "leiders" van de wereld vernederen..door hem obenbaar te negeren..en zo een zware psychologische slag toedienen..
Go mandela..
Maar..effe wachten..of andere parameters of tactiek langs de kant van de Amerikanen alsnog er in slagen om Mandela te bewegen in de richting van hun onterechte "leider".
Ik heb hoop :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.