Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vraagje over t gebed

Guadaloupe
27-06-2003, 17:36

Wanneer ben je verplicht te beginnen met bidden? wanneer je 7 jaar bent (das mij geleerd) of wanneer je 'rijp' wordt, wat voor ieder een ander leeftijd heeft? shokran :)

_h4T3d_sE7eN
27-06-2003, 19:25
jongens: 7 jaar meisjes: 13 of 14 jaar ?? ongeveer .... Allah ou a3lem, zo heb ik het gehoord, Moge Allah swt me vergeven als ik het fout heb.

Badrdin24
27-06-2003, 21:34
hallo ik weet zeker dat jongens en meisjes op hun 7 mogen bidden en op hun tiende moet je hun slaan als ze niet bidden zo heb ik het gehoord van me moeder en zus oke beslama

camiliaa
27-06-2003, 22:02
als je je er van bewust bent..

Hindaatje
27-06-2003, 23:03

Origineel gepost door Badrdin24 hallo ik weet zeker dat jongens en meisjes op hun 7 mogen bidden en op hun tiende moet je hun slaan als ze niet bidden zo heb ik het gehoord van me moeder en zus oke beslama slaan? :eek: Ik vind dat je zoiets rechtsstreekt uit je hart moet doen...Maarjah zal wel :rolleyes:

Najib26
27-06-2003, 23:30
Origineel gepost door Guadaloupe Wanneer ben je verplicht te beginnen met bidden? wanneer je 7 jaar bent (das mij geleerd) of wanneer je 'rijp' wordt, wat voor ieder een ander leeftijd heeft? shokran :) Bepaalde plichten voor een moslim gelden wanneer de persoon volwassen is. Dus ik denk dat het vanaf die leeftijd verplicht is om te bidden. Allahoe 3alem. Dus voor een meisje bij de eerste menstruatie (12 jaar?). En bij de jongens bij de eerste zaadlozing (13 jaar?).

Atlas_Gebergte
27-06-2003, 23:37
Sallaam ik heb het ook zo gehoord hoe broeder Najib het hier boven schrijft. Wa Sallaam Alikoum

wafa_armani
27-06-2003, 23:42
Het is wel zo dat je kinderen vanaf hun zevende jaar moet "aanmoedigen" om te bidden. En ik denk dat je inderdaad pas echt moet beginnen met bidden wanneer je "rijp" bent zoals najib26 al zei... (Dus wanneer je daden worden beoordeeld) wa Allah ou a3lam..

Guadaloupe
28-06-2003, 00:00
Origineel gepost door wafa_armani Het is wel zo dat je kinderen vanaf hun zevende jaar moet "aanmoedigen" om te bidden. En ik denk dat je inderdaad pas echt moet beginnen met bidden wanneer je "rijp" bent zoals najib26 al zei... (Dus wanneer je daden worden beoordeeld) wa Allah ou a3lam.. Ja zoiets dacht ik ook al ja, maar twijfelde :) djazakallah shokran allemaal :)

cousina_rifia
28-06-2003, 12:26
het is wel zo dat je je kind vanaf zijn 7 jaar moet aanmoedigen om te gaan bidden. En ook heb ik gehoord dat je vanaf zijn 10 jaar zelfs mag gaan slaan. Maar dat is dwingen om te gaan bidden, maar dan doet je kind het niet omdat ie het zelf wilt maar juist omdat zijn ouders hem hadden gedwongen. Ik zelf vindt dat je je kind wel mag aan moedigen, maar uiteindelijk blijft het wel zijn keuze om te gaan bidden. En als hij gaat bidden moet hij wel bidden om dat hij het zelf wilt en niet omdat het moet van je ouders. Je moet ook met je ziel bidden. Je bid tenslotte voor Allah.

Sensje
28-06-2003, 12:35
En Allah swt kent al onze intenties...

cousina_rifia
28-06-2003, 15:02
ik ben het helemaal met je eens, Allah weet of we ook met onze ziel bidden of niet...

RidouanSalih
30-06-2003, 16:21
Assalam 3alaikom kijk aub hier: http://www.troid.org/audio/sisters/children/educating.htm Audio1: http://www.troid.org/audio/speakers/assumaalee/educating.ram Audio2: http://www.troid.org/audio/speakers/assumaalee/educatingb.ram Wa salam