Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Jongste moeder ter wereld

Pagina's : [1] 2 3

Riannah
14-09-2006, 11:37

Wist je dat… de jongste moeder ter wereld slechts 5 jaar oud was toen ze haar kind kreeg? Lina Medina was 5 jaar, 7 maanden en 21 dagen oud toen ze haar eerste kind baarde. Lina Medina was geboren op 27 september 1933 in Paurange in Peru. Haar ouders brachten haar naar het ziekenhuis, omdat ze dachten dat Lina een tumor had. In het ziekenhuis bleek dat Lina zwanger was. Een maand later, op 14 mei 1939, werd haar zoon geboren door middel van een keizersnee. Het kind was helemaal gezond en woog 2700 gram bij de geboorte. Lina noemde haar zoon Gerardo, die opgroeide in de veronderstelling dat Lina zijn zus was. Wie de vader was, is niet bekend. :wow: :wow: :wow: mijn god !!!!

gelderse
14-09-2006, 11:39
:wow: wat erg.

ffeiza
Ya Allah Las het een tijdje terug, mijn collegas hadden er een hele discussie over en geloofde mij niet toen ik ze het liet zien :moe:

MocroQueen2
SoubhanAllah!

farisa
14-09-2006, 11:51

leyhfed ik heb hier geen woorden voor, meskina 5 jaar oud.....oh mijn allah....

Leila1982
14-09-2006, 11:55
Maar je kan toch pas zwanger raken als je menstrueert? zou het misschien een futus in futus (een tweeling waarbij de ene embryo in de andere komt) kunnen zijn? Ik kan mij herinneren dat ik ooit een plaatje van haar heb gezien, maar er werd niet echt verteld wat er nou precies is gebeurd.

faaatje66
14-09-2006, 12:01
ja pcies.. je wordt pas zwanger als je menstrueert toch..??

aliyaah
14-09-2006, 12:04
Wist je dat… de jongste moeder ter wereld slechts 5 jaar oud was toen ze haar kind kreeg? Lina Medina was 5 jaar, 7 maanden en 21 dagen oud toen ze haar eerste kind baarde. Lina Medina was geboren op 27 september 1933 in Paurange in Peru. Haar ouders brachten haar naar het ziekenhuis, omdat ze dachten dat Lina een tumor had. In het ziekenhuis bleek dat Lina zwanger was. Een maand later, op 14 mei 1939, werd haar zoon geboren door middel van een keizersnee. Het kind was helemaal gezond en woog 2700 gram bij de geboorte. Lina noemde haar zoon Gerardo, die opgroeide in de veronderstelling dat Lina zijn zus was. Wie de vader was, is niet bekend. :wow: :wow: :wow: mijn god !!!! Aaaaaaaaah nee dat kan toch niet??????? Een meisje moet eerst menstrueren voordat ze zwanger kan worden. En een kind van 5 jaar krijgt echt geen menstruatie.......................:maf:

badparel
14-09-2006, 12:18
:jammer: Long time no see! Men begon hier ongerust te raken :hihi: Welkom terug!:banana:

zanouba
14-09-2006, 12:20
soubhana lahdit heb ik echt nooit gehoort meisje van 5 dat zwarger is geraak.

Miss_Magrebia
14-09-2006, 12:20
Long time no see! Men begon hier ongerust te raken :hihi: Welkom terug!:banana: :zwaai: Het echte leven had mij weer bijzich geroepen :haha: Zorgen maken? Nergens voor nodig :haha:

Kwebbel_24
14-09-2006, 12:24
Maar je kan toch pas zwanger raken als je menstrueert? zou het misschien een futus in futus (een tweeling waarbij de ene embryo in de andere komt) kunnen zijn? Ik kan mij herinneren dat ik ooit een plaatje van haar heb gezien, maar er werd niet echt verteld wat er nou precies is gebeurd. Ik weet wel zeker dat het dit is.. Laatste tijd zie je het alleen maar vaker .. Onmogelijk dat het een natuurlijke zwangerschap is. MOtherNature is er ook nog :hihi:

badparel
14-09-2006, 12:26
:zwaai: Het echte leven had mij weer bijzich geroepen :haha: Zorgen maken? Nergens voor nodig :haha: :hihi: :goedzo:

celine_4ever
14-09-2006, 12:36
http://www.francesfarmersrevenge.com/stuff/archive/oldnews6/linamedina.jpg 5 Year Old Peruvian Became The World's Youngest Mother Peruvian five-year-old Lina Medina, accompanied by her 11-month-old-son Gerardo, and Doctor Lozada who attended her son's birth, are shown in this 1940 file photo taken in Lima's hospital. When her child was born by Caesarean section in May 1939, Medina made medical history, and is still the youngest known mother in the world. Lina Medina's parents thought their 5-year-old daughter had a huge abdominal tumor and when shamans in their remote village in Peru's Andes could find no cure, her father carried her to a hospital. Just over a month later, she gave birth to a boy. Medina was born on September 27, 1933 in the small village of Paurange. She was only 5 years 8 months old at the birth of her child on Mother's Day, May 14, 1939. Born at full term at Lima's maternity clinic, her child was taken through a caesarian operation (Dr. Lozada and Busalleu, operators, Dr. Colretta, anesthesiologist). The child (boy), weighing 2,700 grams, was well formed and in good health. Child and mother were able to leave the clinic after only a few days. Doctor Lozada has conducted very detailed studies since the diagnostic of the pregnancy which aroused much curiosity in the country; he took an x-ray of the child and her baby, established a diagnostic of the fetal situation, observed the state of functionality of the little mother who had begun menstruating at the age of 8 months. At four years old she had already developed breasts as well as pubic hair, her body proportions were a bit amazing and her bone hardening a bit advanced, things that are often observed in cases of such premature pregnancy. After taunting from schoolmates, Medina's son, Gerardo - who was named after one of the doctors who attended Medina and who became their mentor - discovered when he was 10 that the person he had grown up believing to be his sister was in fact his mother. Gerardo died in 1979 at age 40 from a disease that attacks the body's bone marrow, but it was said it was not clear there was any link with his illness and the fact his mother had been so young at his birth. Medina herself married and in 1972 had a second son, 33 years after her first. Her second child now lives in Mexico. http://www.sochem.cl/utilidades/imagen/Lina%20medina.gif

celine_4ever
14-09-2006, 12:39

Lina werd door haar ouders naar het ziekenhuis gebracht, want haar buik bleef groeien. Zelf dacht ze dat ze een tumor had, maar haar dokters stelden vast dat ze 7 maanden zwanger was. Dokter Gerardo Lozada nam haar mee naar Lima, de hoofdstad van Peru. Ook de chirurgen daar stelden vast dat Lina zwanger was. Anderhalve maand later beviel ze van een jongetje, via een keizersnede. Dit was nodig omdat haar bekken te klein was. Haar zaak werd beschreven door Dokter Edmundo Escomel, samen met andere details. Zo kreeg ze haar eerste menstruatie toen ze 8 maanden oud was en waren haar borsten volgroeid toen ze 4 was. Op 5-jarige leeftijd groeide haar bekken en verouderden haar botten. Haar zoon woog 2,7 kg en heette Gerardo, naar haar dokter. Gerardo werd opgevoed met de gedachte dat Lina zijn zus was. Op tienjarige leeftijd kwam hij erachter dat Lina zijn moeder was. Hij groeide gezond op, maar stierf op 40-jarige leeftijd, in 1979, aan een beenmergziekte. Er is nooit een verband gevonden tussen het vroege overlijden van Gerardo en de jonge leeftijd van zijn moeder. Lina heeft nooit bekendgemaakt wie de vader was. Lina trouwde met Raúl Jurado, die later de vader werd van Lina's tweede zoon in 1972.

Pagina's : [1] 2 3