Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Onderwijs in Utrecht

rnaj
27-06-2003, 14:45

Wie weet wat er in Utrecht aan de hand is. Ik heb gelezen dat (veel) zwarte scholen failliet gaan of gaan sluiten. Is dat waar en hoe kan een zwarte school failliet gaan. En een katholieke school mag van zijn leerlingen vragen om respect voor de geloofs overtuiging van de school. Dat lijkt me terecht. Maar waarom is een hoofddoekje strijdig met de katholieke overtuiging. katholieken hebben volgen mij geen speciale kleding voorschriften (of misschien dat de kleding zedig moet zijn), dus kan kleding ook niet strijdig zijn met de overtuiging van de school (of het doel is het zelfde: hoofddoekjes zijn ook zeer zedig) wie kan mij voorlichten.

islamietje114
27-06-2003, 14:53
dat begrijp ik dus ook niet...wij meiden met hoofddoek vallen niemand lastig ermee. en als het nederland uit komt dan is het een democratie!!!! vrijheid van meningsuiting....yeah right:rolleyes:

islamietje114
27-06-2003, 14:57
ik zit ook nu op een khatolieke school en ik vertik het om mijn hoofddoek af te doen! kom nou...en dan zeuren dat de allochtonen niet integreren. langzaam maar zeker begin ik door te krijgen waar die nederlanders naartoe willen met hen integratie! en dat is niet alleen de taal leren. maar zoals nu mensen onderdrukken om niet hun geloof te uiten.maar dat maakt nie uit want ik ben en blijf een moslima FOR LIFE en niemand daar wat aan kan veranderen

rnaj
27-06-2003, 15:03
Origineel gepost door islamietje114 ik zit ook nu op een khatolieke school en ik vertik het om mijn hoofddoek af te doen! kom nou...en dan zeuren dat de allochtonen niet integreren. langzaam maar zeker begin ik door te krijgen waar die nederlanders naartoe willen met hen integratie! en dat is niet alleen de taal leren. maar zoals nu mensen onderdrukken om niet hun geloof te uiten.maar dat maakt nie uit want ik ben en blijf een moslima FOR LIFE en niemand daar wat aan kan veranderen Islamietje114, dit gedeelte van het verhaal hoor is vaak genoeg. Ik bedoelde meer "waarom gaan die scholen dicht" en "welke argumenten hebben katholieke scholen om hoofddoekjes te weigeren" langzaam maar zeker begin ik door te krijgen waar die nederlanders naartoe willen met hen integratie! en dat is niet alleen de taal leren. maar zoals nu mensen onderdrukken om niet hun geloof te uiten. Dan weet je meer dan ik, en ik denk ook niet dat het waar is. Maar dat is misschien een odderwerp in een andere discussie. (de/die Nederlander bestaat niet, sterker nog dat is een belediging voor alle Nederlanders)

Guy
27-06-2003, 15:06

Ik heb zelf op een zwarte school gezeten(Thorbecke), maar gaat jammer genoeg sluiten. Failliet gaan kan doordat er niet genoeg leerlingen zich aanmelden, je krijgt daardoor te weinig leerlingen om open te mogen blijven van de overheid(je krijgt geen subsidie meer). En er zijn in Utrecht twee zwarte scholen failliet gegaan, Niels Stensen en Thorbecke. Ik zit nu op een christelijke school(Blaucapel).

islamietje114
27-06-2003, 15:07
Origineel gepost door rnaj Islamietje114, dit gedeelte van het verhaal hoor is vaak genoeg. Ik bedoelde meer "waarom gaan die scholen dicht" en "welke argumenten hebben katholieke scholen om hoofddoekjes te weigeren" Dan weet je meer dan ik, en ik denk ook niet dat het waar is. Maar dat is misschien een odderwerp in een andere discussie. (de/die Nederlander bestaat niet, sterker nog dat is een belediging voor alle Nederlanders) waarom die scholen sluiten?? ze zeggen dat het is omdat er te weinig leerlingen zijn die zich aanmelden...en dat er geen geld is. welke argumenten de khatolieken scholen hebben weet ik ook niet dat zou ik ook wel willen weten... oh ja het was zeker niet mijn bedoeling jou te beledigen...:zwaai:

rnaj
27-06-2003, 15:10
Kijk onderwijs valt onder de verantwoordelijheid van de rijksoverheid. dus kan volgens mij nooit failliet gaan. en als je in een bepaalde buurt 3 scholen hebt dan kan het natuurlijk zo zijn dat er niet genoeg leerlingen zijn voor 3 scholen. maar het kan toch niet zo zijn dat op eens 2 of 3 scholen failliet gaan. Failliet gaan kan doordat er niet genoeg leerlingen zich aanmelden, Is dit vergrijzing :(

Heiba
27-06-2003, 15:10
Ik zou het niet weten waarom die scholen moeten sluiten, in de krant verklaarden ze dat autochtone ouders bij voorkeur hun kinderen niet naar een zwarte school sturen, en dat daarom er te weinig leerlingen zouden zijn??? Wat hoofddoeken betreft... De argumenten ken ik wel! "Je mag geen petjes dragen in de klas, dus ook geen hoofddoek" "Hoofdoeken zijn gevaarlijk met gym, je kan er mee blijven haken(???)" Meer ken ik er niet! Ik heb op een Christelijke basisschool en een middelbare school gezeten... Op de basisschool deed men moeilijk, op de middelbare school niet. Dit was ook een echte zwarte school. Van de 30 leerlingen in mijn klas waren er maar 2 Nederlands!

rnaj
27-06-2003, 15:15
Van de 30 leerlingen in mijn klas waren er maar 2 Nederlands! Bedoel je Nederlands of bedoel je blank :eek: Ik zou het niet weten waarom die scholen moeten sluiten, in de krant verklaarden ze dat autochtone ouders bij voorkeur hun kinderen niet naar een zwarte school sturen, en dat daarom er te weinig leerlingen zouden zijn??? Even een vooroordeeltje tussen door; Maar op kanaleneiland zijn het toch de allochtone ouders die de grootste factor zijn?