Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Moet ik het hem zeggen JA of NEEN !!

Pagina's : [1] 2

LZN
21-06-2002, 14:20

Assalam volkje van me, Ik zit namelijk met een paar vragen die door mijn hoofdje spoken. Ik ben een meisje van 23 jaar, en heb 1 relatie gehad op mijn 21 ste, ervoor had ik zelfs nauwlijks met een jongen gesproken. Toen ik 21 was, leerde ik in Marokko een jongen kennen, hij was wat ouder dan me 30 jaar ongeveer, hij was echt klaar om te trouwen, en ik dacht bij mezelf waarom niet iets proberen, want ik heb toch de leeftijd om aan mijn toekomst te beginnen. Na wat afspraakjes in Marokko, echt heel opervlakkig, ik ben niet het type die me laat doen door een jongen, echt niet, ik meen dat echt. Toen we terug in Europa waren hadden we elkaar een 3 tal keer gezien. Het liep allemaal goed, en we maakten plannen om mijn hand te komen vragen. enz,..... Maar hij verzweeg die maanden iets voor me, toen ik mijn neef vertelde of hij een jongen uit Amsterdam, die zo en zo is kende, zei hei meteen , ja die ken ik zeker Waarom "met grote verbazing", ik zei ik ga met hem trouwen. Hij riep op me, en zei wil je jezelf je leven laten verspillen, hij is een grote drugsdealer, van zoiemand moet je liever afblijven. Mijn neef was er echt tegen. Toen ik dat hoorde vertelde ik dat tegen die jongen, hij gaf alles toe, maar hoe dan ook, zal ik niets te kort hebben, hij zal me goed behandelen enz,...enz,..... Maar ik kon er echt niet tegen dat hij loog tegen me, ik wilde niets meer van hem weten, want ik trouw niet met een crimineel. Nooit in mijn leven. NU We zijn nu al 2 jaar verder, ben nog steeds vrijgezel en heb niemand gehad sindsdien omdat ik een beetje schrik heb om aan iets te beginnen, dat me zal kwetsen. Ik heb 1 maal met een goede voornemen iets begonnen en ik doe dat echt echt nooit meer. Mijn vraagje is nu! Wat als ik inscha 'allah toch iemand ontmoet en we gaan trouwen, moet hij dat weten van die ene jongen dat ik een relatieje heb gehad of niet. Want ik weet zeker dat een man zoiets vraagt, ik wil niet liegen, maar aan de andere kant ben ik bang dat hij dan verkeerd zal denken, ik heb echt niets verkeerd gedaan met hem buiten wat handjes vasthouden, omhelzen, kusje gegeven. Meisjes, vertellen jullie dat tegen jullie toekomstige of niet? Jongens, zouden jullie dat erg vinden dat je vrouw een relatietje gehad heeft met een goede voornemen. Al weet ik dat jullie jongens meer verkeerd doen dan handje vasthouden, en omhelzen. Maar zouden jullie het begrijpen dat je toekomstige op iemand verliefd was en een relatieje had. We zijn allemaal mensen en we hebben allemaal gevoelens...........; Soms heb ik spijt dat ik die jongen heb leren ken, want dat zal mijn toekomstige niet goed vinden (al heb ik die nog niet) Moet ik me schuldig voelen??? Ik wilde gewoon het beste, trouwen, kindjes, huisje enz.... Ik ben echt eerlijk tegen iedereen, en ik weet niet of ik hier ook eerlijk moet in zijn. alvast bedankt dolfijntje.

nadia523
21-06-2002, 14:41
ik denk dat je hier wel eerlijk over kan zijn ik vind het allemaal nogal onschuldig. Ik heb ook eerder een relatie gehad maar dat heb ik gewoon verteld aan mijn aanstaande. je kan beter eerlijk zijn hij komt er toch wel achter. En denk je dat jouw toekomstige niet eerder een relatie heeft gehad. Ik zou me niet druk maken als ik jou was.

hilwa
21-06-2002, 15:14
NEE, hij hoeft het niet te weten, ik heb een keer een dezelfde vraag gelezen bij de cyberimam en hij beantwoorde haar met nee. Ok, relaties zijn inderdaad HARAM, maar heb je er nou toch een gehad en heb je daar spijt van en toon je berouw, en je trouwt nu met een ander dan hoef je hem dat niet te vertellen, want hij kan een slecht beeld van je krijgen, terwijl jij spijt hebt en juist een nieuw leven wilt beginnen. Bovendien (en dit is dan mijn argument en niet van de imam) zal hij (marokkanen kennende) het alti9jd tegen je gebruiken, stal hij neemt een andere chick tijdens jullie huwelijk en jij zegt wat heb je nou gedaan bla bla dan zegt hij, moet jij nodig zeggen bla bla bla. Ik zou het niet doen!!!!!!! Ik waarschuw je, je krijgt echt spijt!!!!

sonya24
21-06-2002, 15:58
aan de ene kant ligt het natuurlijk aan de jongen zelf. Als het een begripvolle jongen lijkt zou ik het denk ik wel zeggen. Aan de ander kant vind ik het niet iets waar je je zo druk over moet maken, denk je dat die jongen voor jou geen leven heeft gehad??? zeker wat jongens betreft!!! Zelf ben ik liever voor : WAT NIET WEET WAT NIET DEERT!!! Waarom problemen vooroorzaken als je ze ........

Boyfriend
21-06-2002, 16:00

Origineel gepost door hilwa NEE, hij hoeft het niet te weten, ik heb een keer een dezelfde vraag gelezen bij de cyberimam en hij beantwoorde haar met nee. Ok, relaties zijn inderdaad HARAM, maar heb je er nou toch een gehad en heb je daar spijt van en toon je berouw, en je trouwt nu met een ander dan hoef je hem dat niet te vertellen, want hij kan een slecht beeld van je krijgen, terwijl jij spijt hebt en juist een nieuw leven wilt beginnen. Bovendien (en dit is dan mijn argument en niet van de imam) zal hij (marokkanen kennende) het alti9jd tegen je gebruiken, stal hij neemt een andere chick tijdens jullie huwelijk en jij zegt wat heb je nou gedaan bla bla dan zegt hij, moet jij nodig zeggen bla bla bla. Ik zou het niet doen!!!!!!! Ik waarschuw je, je krijgt echt spijt!!!! NIET NAAR DEZE LUISTEREN ALS JE EEN SERIEUZE RELATIE WILT BEGINNEN OF GAAT TROUWEN MOET JE ALTIJD EERLIJK BLIJVEN OVER JE VERLEDEN, OVER JE HEDEN EN OVER DE TOEKOMST!!!!!!!!!!!!!!!

HAJET75
21-06-2002, 16:32
Ben je gek meid, niet vertellen hoor dat kan alles KAPOT maken, mannen zijn heel macho ze willen de enige zijn. Laat ze dat maar denken joh wie zal het hem vertellen als je het maar voor jezelf hebt afgesloten toch. Als het vertelt aan hem zal hij ALTIJD....ALTIJD als jullie ruzie hebben het naar je hoofd smijten!!! Wat heeft het voor zin om tegen hem te zeggen dat je een vriendje hebt gehad, dat gaat hem toch niet aan en jij wil toch ook niks weten van zijn zijn exen????

HAJET75
21-06-2002, 16:33
NIET VERTELLEN KRIJG JE SPIJT VAN LIEFFIE

angeleyes
21-06-2002, 16:35
Ik vind dat je het gewoon moet zeggen. want als je het niet zegt doe JIJ precies het zelfde als jou ex bij jou heeft gedaan. En daarom is je relatie met hem dus ook stukgelopen. Door het niet te vertellen aan je nieuwe partner loop je het risico dat je nieuwe partner het zelfde zal reageren als jij hebt gedaan bij je ex. Dus gewoon de relatie te beeindigen. Dus in mijn ogen is het toch het beste om alles eerlijk te vertellen.

Said_DH
21-06-2002, 16:37
bij mij is handje vasthouden veeeeeel erger dan als ze andere dingen met hem heeft gedaan....... p.s. wel vertellen....

HAJET75
21-06-2002, 16:37
Niet vertellen hoor je KRIJGT het op een vervelende manier te horen met ruzies!!

Boyfriend
21-06-2002, 16:39
Origineel gepost door HAJET75 Niet vertellen hoor je KRIJGT het op een vervelende manier te horen met ruzies!! WEET DAT ER VOORALLES EEN OPLOSSING IS. AL DIE MEISJES DIE ZEGGEN NEENEE NIET ZEGGEN JE MEOT ER NIET NAAR LUISTEREN. JE HEBT RECHTEN EN PLICHTEN TEGENOVER JE MAN!!!!! ALS JE DAT ZEGT, ZAL DAT HEM ZEKER EN VAST BLIJ MAKEN!!!!! DIE ZAL BLIJ ZIJN OMDAT JE EERLIJK BENT GEWEEST TEGEN HEM!!!!

islamgirl
21-06-2002, 16:45
Dat krijg je er nou van als je iemand je hand laat vragen als je die persoon niet kent daarom ben ik VOOR relaties

Boyfriend
21-06-2002, 16:47
Origineel gepost door islamgirl Dat krijg je er nou van als je iemand je hand laat vragen als je die persoon niet kent daarom ben ik VOOR relaties RELATIES?? WAT VOOR RELATIES? RELATIES ACHTER DE RUG VAN JE OUDERS OFZO? JULLIE LATEN HAAR GEWOON AFDWALEN ANDACK MEISJE LUISTER NAAR MIJ WOOLAAAAAAAAAAAAH JE ZAL ME NOG DANKBAAR ZIJN :D

kizzie
21-06-2002, 18:19
als je besluit het niet te vertellen, dan moet je wel zeker weten dat je na het trouwen er niet mee blijft zitten. want achter af zal het wel veel mer invloed hebben. p.s. ik denk dat als er naar gevraagd word je eerlijk moet antwoorden. als je dit niet zou doen, en het achteraf uit zou komen, dan lijkt dit vaak dat je iets groots wilt verzwijgen.

ZiLaaL
21-06-2002, 18:26

I WOULD!! Eerlijkheid overwint alles lieve schat, en door leugens kom je zelf alleen in diepere shit terecht, dus wees open en vertel alles. Dat versterkt de relatie en het vertrouwen in elkaar. GOOD LUCK!!

Pagina's : [1] 2