Oem_Lena
27-06-2003, 12:59
Beste broeders en zusters in de Islaam > >Veel moslimmannen en moslimvrouwen schamen zich om hun religie op straat te >uiten. >Ya3nie de ene door het niet dragen van een hoofddoek, de andere door geen >baard of islamitische kleding te dragen...etc > >En het ergste van dit allemaal is dat er veel mensen zich schamen om de >grootste plicht na de shahada te verrichten, in tijden waarin het voor hen verplicht is gesteld. >Assalaat is een belangrijke verplichting die in daarop aangestelde tijden >verricht moet worden en zoals de profeet (salla llaahoe 3alaihie wa sallam) dat van ons vroeg. "bid zoals jullie mij hebben zien bidden." > >En hij (salla llaahoe 3alaihie wa sallam) bad staand in de verplichte >gebeden en volgde het bevel van Zijn Heer die zegt: "wa qoemoe liellaahie qaanietien" - "En sta nederig voor Allah" > >Hij (salla llaahoe 3alaihie wa sallam) maakte geen uitzondering voor vrouwen >om niet staand de verplichte gebeden te verrichten. Heel veel mannen schamen zich wanneer zij op reis zijn, om hun vrouwen buiten te laten bidden terwijl zij hun vrouwen lekker buiten marmieta laten koken en ze schamen zich niet om hun vrouwen op asvaalt op parkeerplaatsen te laten zitten terwijl zij op >slaapzakken liggen. > >Ya3nie heeft de vrouw geen recht om Allah te aanbidden zoals de profeet >(salla llaahoe 3alaihie wa sallam) dat deed, opvolgend datgene wat Allah het gebood: "En sta nederig voor Allah" en Hij zei niet "en zit nederig voor Allah." En vergeet niet dat wij de uitverkoren volk zijn op deze aarde. >Niet omdat wij misschien van arabieren of berbers afstammen of dat wij van >Arische bloed zijn, nee omdat Allah de Verhevene zegt: "jullie zijn de beste gemeenschap die uit de mensen is voortgebracht...WAAROM YAA ALLAH, (omdat/zolang) jullie het goede oproepen en jullie het verwerpelijke verbieden..." > >Door het verrichten van het gebed, op parkeerplaatsen waarbij niet-moslims >jou zien, zal dit een vorm van da'wa zijn. Zij zullen bij Allah geen excuus treffen doordat zij zullen zeggen dat zij niemand op aarde hebben zien knielen voor Allah. Maar weet dat je hiernaast ook goede gedrag en manieren moet tonen. >Dat wanneer je de toiletten betreed dat je daar geen zwembad achterlaat en >er een vuilnisstortplaats van maakt. > >Overal waar Marokkanen langs rijden, yalatief als je een poging doet om daar >je behoeftes te doen wordt je direct raar aangekeken door de eigenaar van >het pompstation EN TERECHT. > >ya3nie misschien niet terecht omdat jij netjes bent maar omdat je >medelanders onabnormaal in bepaalde gevallen zijn. > >ya3nie als we ons niet kunnen gedragen, en niet eens tijdens het doen van >behoeftes. Hoe moeten wij nog ons het beste volk noemen. >ya3nie met welke gezicht kun je nog een boekje of een stencil of een bandje >aan een niet-moslim overhandigen als da'wamiddel. Als zij jou de boel zien >vervuilen en herrie zien schoppen. > >Als zij die stencils en boeken van je aannemen moet je blij zijn maar ik >vrees dat ze het direct in de prullenbak gaan gooien. Zonde voor het geld van die moeh'sienien (gulle moslims) die hun geld van de mond van hun kinderen hebben afgenomen om die boekjes te drukken en door jou gedrag wordt het netjes in de prullenbak gedumpt (Mashaa-e llaah La qowwata iella biellah). > >Beste broeder/zuster....gedraag je zoals een moslim zich moet gedragen. >Voordat je een handeling of een uitspraak doet in een menigte waar >niet-moslims bij zitten moet je 3 keer over desbetreffende daad gaan >nadenken. Ten eerste: WAT VINDT ALLAH VAN DATGENE WAT IK GA DOEN? >Ten tweede: IS DIT VOLGENS DE WEG VAN DE BOODSCHAPPER VAN ALLAH? >en ten derde: HOE ZULLEN DE NIET-MOSLIMS DIT BEKIJKEN ALS IK DAT TREF? > >Als jij je lege cassisblikje gewoon op straat gooit terwijl 10 m verder van >je af een prullenbak ligt. wat zullen de niet-moslims over jou zeggen!!!! >die Marokkanen en die moslims yalatief, >die deugen allemaal niet. Ze maken er een zooitje van. >Ya3nie hangt die bak daar voor de sier? Of voor de lol?! > >Sorry zuster UmmSoelaim, ik doel dit allemaal niet op jou!!! >Het is slechts een advies aan mijzelf eerst en aan mijn broeders en zusters >die op reis gaan. > >Er zijn nog verschillende overtredingen die door moslims in hun reis >getroffen worden wallaahoe al moesta3an. > >Volledige gezinnen die niet eens aan het gebed nadenken totdat ze in Tanger >of Casablanca of ergens in de bergen van Marokko zijn aangekomen. Tussen de koeien en schapen probeert 3ammie alhadj de heilige uit te hangen. Soebh'aana llaah, (dit zijn geen grappen en geen leugens.) > >En er gebeuren dingen die nog erger zijn dan dit...tja is er nog iets erger >dan het met opzet uitstellen van het gebed. Als men in de tijd van De >profeet (salla llaahoe 3alaihie wa sallam) of de metgezellen leefde dan werd >de doodstraf op zo'n persoon toegepast wegens zijn uittreden buiten de >Islaam door het nalaten van het gebed. > >Laten we het niet hebben over de Marokkaanse jongetjes, die stoere jongens >tussen de 20-30 jaar die zo modern bij lopen en 2 dagen lang blaffende >honden en balkende ezels en knorrende zwijnen uit hun radio's aan de menigte >laten horen. > >Ya3nie is het niet genoeg dat jij ernaar luistert, dat je nog durft om te >pronken met deze satanische liederen. Op de dag des Oordeels zal hij (moge >Allah hem vervloeken) afstand van je nemen en tegen je zeggen: "En de Satan >zei, toen de zaak besloten was: "VOORWAAR, ALLAH HEEFT JULLIE EEN WARE >BELOFTE GEDAAN, EN IK HEB JULLIE EEN BELOFE GEDAAN, MAAR IK LIET JULLIE IN >DE STEEK. IK HAD GEEN MACHT OVER JULLIE, BEHALVE DAT IK JULLIE HEB GEROEPEN >WAAROP JULLIE MIJ GEHOORZAAMDEN, VERWIJT MIJ DAAROM NIETS! verwijten jullie >julliezelf maar, ik kan jullie niet helpen en jullie kunnen mij niet helpen. >Voorwaar ik verwerp het, dat jullie mij voorheen als deelgenoot (aan Allah) >toekenden....." > >iwa ze willen leven en ze zijn jong, ze willen genieten van alles wat hun >Heer verboden heeft gesteld en Hij hun daarvoor gewaarschuwd heeft. >"Genieten jullie maar! Voorwaar, jullie eindbestemming is de Hel..." > >Een hel in het leven door somberheid en triestheid en in het andere in de >Brandende hete Hellevuur. Moge Allah ons allen daarvan behoeden. > >Ik heb het niet over mensen die eventjes nog naar de disco gaan en nog >vluggertjes wat VUUR VAN DJAHANNAM drinken (wijn/bier). > >2-dagen lang zondes inzamelen, 2 dagen lang ongehoorzaam zijn aan Allah, 2 >dagen lang erg dichterbij de hel gekomen, waarbij alleen de dood een >belemmering zal zijn tussen de brandende Hellevuur en die mooi met >aftershave geschoren gezicht en punk geschoren haren. > >Een zee van verschil tussen iemand die voor zijn vertrek zijn >broeders/zusters groet en hun om vergeving vraagt en berouw toont aan Allah. >Want hij/zij heeft het besef dat alleen Allah de kennis heeft over de >toekomst, of men nog gezond en wel terugkomt. > >Die broeder/zuster die zijn intentie zuivert om omwille van Allah de >familieleden en naasten te bezoeken. >Die broeder/zuster die onderweg is naar het land van herkomst is om de armen >te voeden en te kleden en om da'wa te doen middels >boeken/bandjes/glimlach/goed woord te doen bij mensen die het nodig hebben. > >Een broeder/zuster die voor het vertrek de doe3a van de reiziger reciteert >en steeds wanneer hij een stad binnenkomt de do3a van het binnenkomen van de >stad reciteert. De broeder/zuster die nooit vergeet om Allah te gedenken. >Vergeet nooit de ochtend en de avond smeekbedes en reciteert/leert of >luistert dagelijks naar de Qor-aan. > >2 dagen lang luisteren naar het woord van Allah ya 3iebad llaah, of de >kennis verruimen door een seriebandjes te beluisteren. Of rust te vinden bij >de mooie woorden van Allah. Of luisterend naar een paar mooie anasheed omdat >afwisseling een middel is om de wil te versterken. > >2 dagen lang doe3a-e doen, want de doe3a van de reiziger wordt verhoord. >2 dagen lang de soennah van rasoeloellaah opvolgend, door de dohr-gebed en >'asr-gebed samen en ingekort te bidden in de tijd van dohr of in de tijd van >de 'asr. Het maghrebgebed en isha gebed samen en alleen de 'ishaa-e ingekort >in de tijd van de maghreb of die van de 3ieshaa-e te verrichten. En salatoel >fadjr op tijd. > >Dit allemaal met de hele gezin waarbij de vader; broer of echtgenoot >voorbidt. > >Een zee van verschil, "en de twee zeeën zijn niet gelijk, de ene is zoet, >fris en aangenaam om van te drinken, de andere is zout en bitter." > >Moge Allah de Verhevene ons steunen om Zijn weg te volgen en daarop >standvastig te blijven. > >- Wat de Qiblah betreft: >Het is een moslim verplicht om zijn best te doen om de richting van de Qibla >te achterhalen. > >"Daarom wenden Wij jou (nu) naar een Qiblah die jou welgevallig is. Wend jou >gezicht in de richting van de Masdjied Al-Haraam (de gewijde moskee te >Mekkah)." > >En als je je best hebt gedaan en onderweg raak je je kompas kwijt > >"En aan Allah behoren het oosten en het westen. Waarheen jullie je ook >wenden, daar is het Aangezicht van Allah." > >Vroeger werd de stand van de qiblah uitgerekend met de stand van de sterren >en trouwens tegenwoordig ook. Maar de techniek kan ook een steentje >bijdragen voor degenen die de sterrentechniek niet kennen, gebruik gewoon >een kompas die je altijd op zak, in de auto of ergens in een reistasje mee >neemt. Vergeet ook niet een pocket-Qor-aan mee te nemen, het boekje citadel >van de moslim. En als je alles voor je zelf wilt vergemakkelijken, koop een >IPAQ en download de citadel van de moslim van al-islaam.com en de Qor-aan >van islamway.com J > >Probeer zoveel mogelijk goede dingen te doen tijdens je reis. >Wanneer je terugkomt stel je zelf vragen, berecht jezelf en wees kritisch >naar jezelf: wat ik extra bijgeleerd, wat heb ik iets bereikt? Ben ik >dichterbij het paradijs gekomen? > >"Leef in het leven als een vreemdeling of voorbijganger." > >Moge Allah u voeden met vroomheid en uw zondes vergeven en de weg naar >goedheid voor u vergemakkelijken, waar u zich ook bevindt. > >Als ik iets verkeerds heb geschreven, dan is het van mij en van de shaytaan >en alles wat ik goed heb is van Allah. Hij is de bron van het succes > >Wassalam >Abou Sayfoullah Al-Maghriebie