Bekijk originele versie : Varkensgelatine in Brinta
Hoi allen,
Er zijn tegenwoordig veel producten met toegevoegde vitamines op de markt, waaronder sportdranken, vruchtensap etc. Nu blijkt dat bij het produceren van die producten dierlijke ingredienten gebruikt worden, die niet op de verpakking staan :schrik: . Een voorbeeld hiervan is Brinta.
De banaan-variant bevat volgens de verpakking: volkorengranen 57% (gerstemeel, rijstemeel, tarwemeel), suiker, druivensuiker 10%, voedingsvezels, banaan 2%, aroma, vitamines (C, E, B6, B1, B2), ijzer.
Zou je zo eten en aan je kinderen geven toch? Maar wat er niet in staat is: wat blijkt er ook in te zitten, volgens de e-mail van de consumentenservice? "(...) In het geval van Brinta FruitVit gaat het om varkensgelatine als vulmiddel in de vitaminemix;
bij de verschillende smaken Wake Up! gaat het om gelatine en visvet."
:schrik2:
Varkensgelatine is een bindmiddel gemaakt van uitgekookte varkensbotten/huiden. Zonder het te weten en zonder dat je de kans hebt om het te controleren krijg je dus varkensgelatine binnen. Ik ben zelf vegetarier en wil dus helemaal geen gelatine eten, en ik word er ontzettend kwaad van dat ik zelf niet de keus heb om producten zonder gelatine te kiezen. Producenten pakken ons deze kans gewoon af!
Kan me voorstellen dat dit ook erg nuttige informatie is als je geen varkensingredienten wilt binnenkrijgen..
Lieve schat,
Wat dacht je van pudding, drop en snoep(Bijv. fruitgum)
:(
Ik las laatst zelfs (in de Trouw) dat er producten zijn waarop staat dat ze halal of kosjer zijn, waaraan haram of niet-kosjere elementen zijn toegevoegd. Bijvoorbeeld vlees dat eigenlijk perfect halal was, maar waaraan iets is toegevoegd voor een betere houdbaarheid ofzo wat haram is!
Ik hoop maar dat dit niet waar is!
Origineel gepost door _CUTEY_
Lieve schat,
Wat dacht je van pudding, drop en snoep(Bijv. fruitgum)
:(
En tot mijn grote schrik ook KIP
Ik ben er ook van geschrokken, dat er water in de kipfilet zat wist ik al.
Maar dat er in kip andere vlees producten gespoten worden MOET gewoon verboden worden.
Zelfs zonder religeuze reden, ik wil weten wat ik eet en als ik kip bestel dan wil ik kip en niet een half varken
GangstaLovin
27-06-2003, 12:27
Hahahah echt wel ... :goedzo:
Origineel gepost door vikker
Als je echte kip wil, op een natuurlijke wijze grootgebracht..zal je daar ook voor moeten betalen.
Ik kweek zelf ook kip, en als je bij mij kip wil kopen betaal je daar 6,25 per kg voor..wil men dat niet betalen, geen probleem.
Je kan nog steeds opgefokte kippen kopen in de supermarkt voor een laag prijsje.
Men eet waarvoor men betaalt. ;)
Kip koop ik zo ie zo niet in de supermarkt, dez haal ik gewoon bij onze moslim poelier om de hoek.
En inderdaad dan kost het wat meer, en het smaakt nog veel beter
Vikker, waar kan ik die kip afhalen?
dan worden het wel hele dure kippen.
Zelfkritiek
28-06-2003, 17:00
Koop een levende kip en slacht hem zelf, dan weet je zeker dat het goed is.... Jaja... Maar wat als deze kip mais heeft gegeten dat van een akker komt dat is bemest met varkensmest? Dan heeft de mais deeltjes van de uitwerpselen van varkens in zich, en de kip gaat dat vervolgens lekker zitten opeten!
Hmmmm..... Lastig allemaal.....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.