Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Abortus plegen...waarom???

Pagina's : [1] 2 3

Sahra22
21-06-2002, 11:31

Hallo iedereen! Ik ben laatst zo geschrokken van het volgende. Ik ben onlangs bevriend geraakt met een Marokkaanse collega van mij. Het is zelfs zo dat ze mij als een van haar beste vriendinnen is gaan zien. Dat vind ik natuurlijk niet erg, vooral omdat ze veel heeft meegemaakt in haar leven en ik naar alle bescheidenheid goed kan luisteren. Vorige week hadden we een tripje naar het Omniversum gepland, maar ze heeft me een dag ervoor gebeld om af te zeggen. Ze zou het me uitleggen. Ik vond het niet erg, daar ik dacht dat het wat te maken zou hebben met haar dochtertje of ex-man. Maar de daadwerkelijke reden was iets heel anders. Ze vertelde me nameljik dat ze met een andere Marokkaanse vriendin naar een abortuskliniek was gegaan. Het meisje is ongehuwd zwanger geraakt en heeft haar vrucht weg laten halen. Ik werd zo kwaad hierover en heb mijn collega van alles naar haar hoofd geslingerd. Ze vond me overdreven reageren, maar ik vind dat ik alle recht heb om kwaad te zijn. Abortus is moord en dus HARAM in de Islam. Zelfs in geval van verkrachting, mag je geen abortus plegen.Dit weet iedereen en toch zijn er klaarblijkelijk veel Marokkaanse meisjes die het doen. Kijk, ik vervoordeel niemand om zijn of haar levenswijze, maar ik vind wel dat als je als Islamitische vrouw kiest voor seks voor het huwelijk, je wel zo slim dient te zijn voorbehoedsmiddelen te gebuiken. Doe je dit niet en word je zwanger, dan dien je de consequenties in acht te nemen en het kind dus te houden. Ik ben hier erg van geschrokken en ik begin me steeds meer te realiseren dat onze Islamitische maatschappij aan het verloederen is of misschien al verloederd is. Sahra

MiSsMaRrAkChIa
21-06-2002, 11:49
ik wil niet veel zeggen maar abortus is garhaam

nadia523
21-06-2002, 12:03
als onze cultuur niet zo bekrompen was dan had dat meisje misschien nog de keus om het te laten komen. Maar als ze dat in dit geval had gedaan dan zou ze gewoon uit de familie worden gegooid. Ik zeg niet dat ik hier voor ben maar eerlijk gezegd laat onze cultuur geen andere mogelijkheid toe. En dat gedoe over voorbehoedsmiddelen, het kan voorkomen dat deze een keer niet werken. vooral de pil slaat niet bij iedereen aan. Ik vind zoiezo dat je niet uit je dak moet gaan om de beslissing van een ander. leven en laten leven zou ik zeggen.

alhouceimacity
21-06-2002, 12:07
ikzelf vind dat als je zwanger raakt, je het kind moet houden, dan moest je maar nadenken voor dat je met iemand het bed induikt. abortus is haraam, en moord lijd tot de hel. en abortus plegen is een moord, dus ik vind dat je het kind gewoon moet houden ookal is het nog zo moeilijk. en je zou problemen krijgen. je hebt een fout gemaakt en dan moet jij de gevolgen gewoon onder ogen zien. zo denk ik erover :D advies: begin niet aan seks dan word je ook niet zwanger anissa :zwaai:je kan je eigen vlees en blloed toch niet vermoorden!!!!!!!!!!!!! :(

mrs_jamila
21-06-2002, 12:33

Origineel gepost door nadia523 als onze cultuur niet zo bekrompen was dan had dat meisje misschien nog de keus om het te laten komen. Maar als ze dat in dit geval had gedaan dan zou ze gewoon uit de familie worden gegooid. Ik zeg niet dat ik hier voor ben maar eerlijk gezegd laat onze cultuur geen andere mogelijkheid toe. En dat gedoe over voorbehoedsmiddelen, het kan voorkomen dat deze een keer niet werken. vooral de pil slaat niet bij iedereen aan. Ik vind zoiezo dat je niet uit je dak moet gaan om de beslissing van een ander. leven en laten leven zou ik zeggen. Wat nou bekrompen en geen ander keus?? Als ze haar benen niet had gespreid was dit niet gebeurd!!!!!! En de Pil slaat niet bij iedereen aan?? Haha..Je weet toch er bestaat nog zoiets als een condoom..zowel mannelijk als vrouwelijk. De gewone pil en de morningafterpil. ER bestaan nog genoeg dingen om op te noemen Abortus is vreselijk. En haram!!

soussiasaida
21-06-2002, 12:40
Dus abortus is haraam?? Nee je benen spreiden voor het huwelijk is hallal wou je zeggen!!

nadia523
21-06-2002, 12:57
er zijn genoeg mensen zwanger geraakt terwijl ze een voorbehoedsmiddel hebben gebruikt maar dat is niet de issue. het gaat erom dat als het meisje eenmaal zwanger is ze niet de keus heeft om het te houden zo gaat dat nou eenmaal bij de marokkanen. Een meisje heeft nou eenmaal niet de keus om dat kind zonder getrouwd te zijn te houden. Dit soort dingen gebeuren veelal trouwens doordat deze meisjes niet of niet genoeg voorlichting van hun ouders krijgen. Er heerst een te grote taboe op dit onderwerp bij de meeste families. Het heeft geen zin om te praten over dat ze haar benen maar niet had moeten spreiden want gebeurt is gebeurt. Nu moet er een oplossing komen en tot nu toe is er maar een waardoor het meisje niet niet haar hele leven totaal verpest of uit de familie wordt gegooid.

mrs_jamila
21-06-2002, 13:13
Origineel gepost door Emshoom -het spiraaltje - "coitus interruptus" -diafragma -sterillisatie -kalendermethode of simpelweg "algehele onthouding" :D Thanks Emshoom!!

mrs_jamila
21-06-2002, 13:15
Origineel gepost door nadia523 er zijn genoeg mensen zwanger geraakt terwijl ze een voorbehoedsmiddel hebben gebruikt maar dat is niet de issue. het gaat erom dat als het meisje eenmaal zwanger is ze niet de keus heeft om het te houden zo gaat dat nou eenmaal bij de marokkanen. Een meisje heeft nou eenmaal niet de keus om dat kind zonder getrouwd te zijn te houden. Dit soort dingen gebeuren veelal trouwens doordat deze meisjes niet of niet genoeg voorlichting van hun ouders krijgen. Er heerst een te grote taboe op dit onderwerp bij de meeste families. Het heeft geen zin om te praten over dat ze haar benen maar niet had moeten spreiden want gebeurt is gebeurt. Nu moet er een oplossing komen en tot nu toe is er maar een waardoor het meisje niet niet haar hele leven totaal verpest of uit de familie wordt gegooid. Die meiden moeten gewoon hun benen niet spreiden...want als dat niet gebeurt ...dan hoeven we hier niet over na te denken!!! Simpel zat!!!!

mrs_jamila
21-06-2002, 13:16
Origineel gepost door soussiasaida Dus abortus is haraam?? Nee je benen spreiden voor het huwelijk is hallal wou je zeggen!! Goh...Wat denkt u?? :D

soussiasaida
21-06-2002, 13:46
Origineel gepost door mrs_jamila Goh...Wat denkt u?? :D Gij denkt veel, heel veel zelfs :D

mrs_jamila
21-06-2002, 13:53
Origineel gepost door soussiasaida Gij denkt veel, heel veel zelfs :D U denkt...te veel!!!

soussiasaida
21-06-2002, 13:55
U ook he.......... t.............m....... de!

sahira
21-06-2002, 14:02
Salaam alaikuum en wat als de vrouw door een verkrachting in verwachting raakt.....ze wilde haar benen niet spreiden, maar werd er toe gedwongen....is abortus dan nog steeds ongeoorloofd?? vrouwen die incest-slachtoffer zijn ......stel je voor dat zij zwanger raakt...alweer onvrijwillig de benen gespreid...onder dwang.....is abortus voor haar dan geen optie? of moet ze leren leven met haar incest trauma en een levend bewijs van die trauma?? Wat betreft de betrouwbaarheid van de pil....ik ben ondanks de pil die ik al jaren daarvoor ook al slikte, toch zwanger geraakt......en gelijk een tweeling..... zeg monsters....ik heb jullie de groeten gedaan......al gelezen??.....;) beslama....Sahira.. :zwaai:

mrs_jamila
21-06-2002, 14:07

Origineel gepost door sahira Salaam alaikuum en wat als de vrouw door een verkrachting in verwachting raakt.....ze wilde haar benen niet spreiden, maar werd er toe gedwongen....is abortus dan nog steeds ongeoorloofd?? vrouwen die incest-slachtoffer zijn ......stel je voor dat zij zwanger raakt...alweer onvrijwillig de benen gespreid...onder dwang.....is abortus voor haar dan geen optie? of moet ze leren leven met haar incest trauma en een levend bewijs van die trauma?? Wat betreft de betrouwbaarheid van de pil....ik ben ondanks de pil die ik al jaren daarvoor ook al slikte, toch zwanger geraakt......en gelijk een tweeling..... zeg monsters....ik heb jullie de groeten gedaan......al gelezen??.....;) beslama....Sahira.. :zwaai: Hallo... Ik heb het over meiden die bewust hebben gekozen om hun benen te spreidden...over meiden/vrouwen die verkracht zijn en zwanger zijn....Ja dat vind ik heel moeilijk.,...en kan daar geen mening over geven.... Als het mij zou gebeuren...zou ik het in iedergeval echt niet weten...

Pagina's : [1] 2 3