Bekijk originele versie : Hoe maak je er een leuke hennafeest van??
Riffia_Samra
12-09-2006, 13:59
Dag dames en heren,
Ik wil inchallah in april gaan trouwen.:D Mijn plan is om op een donderdag henna te laten zetten, op de vrijdag een feestje te geven bij mijn ouders thuis en op de zaterdag is het grote feest in een zaal. Alleen zou ik graag tips willen van wat ik zou kunnen doen op die vrijdag. Wat voor eten zal ik serveren, wat zal ik aandoen, zal ik op de vrijdag ook een aantal tebrajez doen (ziana inhuren), welke mensen moet ik uitnodigen?:confused:
Graag zou ik van jullie willen weten hoe jullie het hebben gedaan. Alvast bedankt voor jullie reacties :goedzo:
ik zou gwn salade doen dan visbestilla gevolgd door vlees en ziana zou ik zkkrr inhuren want je trouwt maar een keer en nodig veeeeel mensen ui want zonder mensen is er geen feest decoreer de zaal mooi en maak fotos voordat ik het vergeet en deel bedankjes uit en zoek iemand die gaat koken en zoek mensen die gaan serveren mouhiem ik heb je ideen gegeven inchallah heb je dr wat aan thalla en geniet van je dag!!!!
Riffia_Samra
12-09-2006, 15:08
bedankt voor je reactie. Ik heb het meer over mijn hennafeest. De feest op zaterdag zal inch'Allah heel uitgebreid zijn. Mijn vraag is meer hoe zal ik het doen op mijn hennafeest, dus het feestje op de vrijdag
Tetouan_tanger
12-09-2006, 15:38
Meestal gaat het van zelf!
Wantedfairytale
12-09-2006, 15:41
Vind een negaffa voor een hennadag overdreven. Gewoon een mooie jurk aandoen, dansen met je vriendinnen tot je moe bent! Veel oude omaatjes uitnodigen die allemaal "traditie"dingen kunnen doen en huilen, veel huilen zdat je dat zaterdag niet meer kan..
Gewoon simpel en leuk houden als het feets al groot is. Hoop dat je inchallah een hele leuke dag zult hebben!
Wat wij altijd doen, is op donderdag dus de henna intiem feestje. Op de vrijdag een feest voor de bruid. In een zaal, gedecoreerd en dj, meestal maken we eten dan zelf. ong 100 personen komen er dan. Voornamelijk buren en kennissen iig de mensen die niet op het grote feest komen uitgesloten familie dan. De bruid doet meestal gwn ziana meestal 3 lebsat en ook l3amariia. Eten een salade, bestilla en vlees en fruit. De familie van de bruidegom komt later op de avond, zij nemen dan cadeau's mee voor de bruid en eten mee. (het was altijd traditie dat hun ook het eten meenamen maar dat is dan het idee erachter) Feest tot ong 1 uur en dan naar huis. De zaterdag wordt de bruid thuis opgehaald, in de zaal is dan het uitgebreide feest met beide families, een catering, band etc. Doet de bruid weer ong 3 lebsat en haar bruidsjurk en dan is het feest meestal rond 3 a 4 uur afgelopen.
hey meid,
Ik ga ook inshallah in april trouwen. Aan welke dag denk jij? En wat heb je allemaal al geregeld? Ben je al begonnen met het organiseren.. Maybe kunnen we elkaar beetje helpen ;)
Riffia_Samra
12-09-2006, 23:07
Haha nou ik ben nog niet echt ver met het organiseren. Ik en mijn man zijn nu vooral aan het kijken naar een locatie. Als we dat hebben komt de catering en de rest. We zitten te twijfelen tussen het nemen van een band en een dj. Voor de rest maak ik me daar niet zoveel zorgen om. Ik zit alleen te denken wat ik die vrijdag ga doen ik heb echt geen idee. Moet ik het nou uitgebreid doen of simpel houden????
Riffia_Samra
12-09-2006, 23:08
Voor de meisjes/vrouwen die al getrouwd zijn hoe hebben jullie het gedaan?? Help!
najla_love
12-09-2006, 23:12
en dj lijkt me leuker... omdat die verschillende muziek draait... en band draait constant het zelfde en je kan er neit echt lekker op dansen.....
flachkar
12-09-2006, 23:13
Dag dames en heren,
Ik wil inchallah in april gaan trouwen.:D Mijn plan is om op een donderdag henna te laten zetten, op de vrijdag een feestje te geven bij mijn ouders thuis en op de zaterdag is het grote feest in een zaal. Alleen zou ik graag tips willen van wat ik zou kunnen doen op die vrijdag. Wat voor eten zal ik serveren, wat zal ik aandoen, zal ik op de vrijdag ook een aantal tebrajez doen (ziana inhuren), welke mensen moet ik uitnodigen?:confused:
Graag zou ik van jullie willen weten hoe jullie het hebben gedaan. Alvast bedankt voor jullie reacties :goedzo:
Houd je henna dag je gewoon intiem met je familie en vriendinnen. Lekker
meiden onder elkaar! Negaffa is niet nodig op een henna dag. Een mooie hennaset en jurk in het wit is het best op je henna dag. Wij eten op de henna dag altjd couscous, maar dat is je eigen keuze. Maar simpel is het leukst en gezelligst. Zo heb je zelf ook contact met je naasten.
Heel veel succes met het voorbereiden van je bruiloft.
Mocht je me nodig hebben dan weet je me te vinden.
www.farah-lachkar.magix.net
groetjes Farah
missy ik eerst eigenlijk ook.. maar nu denk ik er anders over.. Ik ben op dit moment ook op zoek naar een zaal. Wanneer ik die gevonden heb kan k echt een datum prikken. maar denk 6 en 7 april inshallah
Sugababe
13-09-2006, 08:54
dus als ik het goed begrijp ga je drie feesten geven.
wat een geldverspilling..
ik zou gewoon een simpele henna geven zonder ziana en gewoon gezellig met goede familie, kennissen en vrienden en de dag daarop de big wedding....
meer dan genoeg...
Riffia_Samra
14-09-2006, 13:17
bedankt voor jullie reacties !!! Ik denk dat ik het ga doen zoals flachkar heeft beschreven. Toevallig had ik het er gisteren nog over met mijn schoonzus en die had precies hezelfde als jij in gedachte.
Ik heb zelf een hele mooie witte jurk laten maken dit jaar make-up en haar laat ik doen door een kapster bij mij in de buurt ( ben vaste klant bij haar). safi ik ben een stuk wijzer geworden door jullie merci
flachkar
14-09-2006, 13:46
bedankt voor jullie reacties !!! Ik denk dat ik het ga doen zoals flachkar heeft beschreven. Toevallig had ik het er gisteren nog over met mijn schoonzus en die had precies hezelfde als jij in gedachte.
Ik heb zelf een hele mooie witte jurk laten maken dit jaar make-up en haar laat ik doen door een kapster bij mij in de buurt ( ben vaste klant bij haar). safi ik ben een stuk wijzer geworden door jullie merci
Heel veel plezier op je henna dag!
Geniet van je leven met je mannetje, van harte.
Allah ilemel begear inscha allah
gr Farah
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.