Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Pleegkinderen......?

ewaa
08-09-2006, 19:42

vandaag is me toch wat gebeurd! Ik ging mijn broertje ophalen bij het speeltuin en zag een jongetje ergens zitten die met mijn broertje zat te spelen....ik dacht dat ik een goede vriend zag want hij leek er enorm veel op toen hij klein was. Dit jongetje had ik hier nooit eerder gezien dus ik vroeg hem of hij hier sindskort is komen wonen, hij zei:"Nee, ik ben een pleegkind" mijn hart stopte toen wel eerlijk gezegd ff met slaan, het was het laatste antwoord wat ik had verwacht. Dit jongetje zag er zo lief en aardig uit, is denk ik wel marokkaans met z'n krullenbolletje :p, vond het echt heel erg voor hem. Ik kon in zijn ogen zijn verdriet zien! Ik vroeg me dus af wie er ervaring heeft met pleegkinderen? Ik weet dat het gaat om alleen verzorgen totdat ze zelfstandig(18 jaar) zijn....maar wat zijn de eisen die allemaal gesteld worden etc? Is het ook gewoon mogelijk dat je op de een of andere manier zo iemand kan steunen? Zonder dat ie helemaal bij je moet verblijven, verzorgen etc. Heb het vaker gezien in Amerika, dus dat als je een soort Big Brother of Big Sister kan optreden....? Om te helpen met alles en nog wat

-Bubbels-
08-09-2006, 20:47
sommige kinderen zijn beter af in een pleeggzein dan thuis of in een tehuis.. ik vind het goed dat er mensen zijn die pleegkinderen willen of adopteren.. is misschien ook goed voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen en ze toch graag willen hebben of opvoeden.. dus pleegkinderen zielig.. niet altijd maar misschien wel hun achtergrond