Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Samenwonen of trouwen?

Pagina's : [1] 2

Bachelorette
05-09-2006, 16:58

Salaam, Ik vroeg me af he, als je op zn islamitisch bent getrouwd, ben je dat ook verplicht voor de nederlandse wet? en hoe zit het met financiele voordeel als je samenwoont (wel islamitisch getrouwd!) wat is voordeliger? samenwonen of getrouwd opgeven aan de belasting?

Islamiya_
05-09-2006, 17:04
Als je maar voor de Islamitische wet bent getrouwd. Dan is alles dus 7alal. Alloe'A3lam. Wat voordeliger is, weet ik helaas niet, sorry :). Ps; Die potten op je avater heb ik ook :).

fatt
05-09-2006, 17:06
kijk als je voor de nederlandse wet verbergt dat je gehuwd bent waardoor je dubbele salaris krijgt of vergoeding via belastingdienst of gemeente... dan krijg je dus geld wat haram is, omdat je dus liegt... wa allah oe e3lem... waarom zou je hier niet aangeven dat je gehuwd bent? Groetjes Fat

Maroc_Meissie
05-09-2006, 17:09
Als je nog veeeeeeeeeel verder denkt is het 'veiliger' om ook voor de NL wet te trouwen voor als in de toekomst sprake is van een scheiding (Allah jehfed). Je hebt dan heel veel rechten als vrouw. Een vriendin van mij was nooit NL getrouwd, haar Marokkaanse huwelijksakte was ook nooit gelegalliseerd in Rabat dus kon ze haar huwelijk ook niet hier in NL inschrijven (dus dat ze volgens de NL wet ook is getrouwd. Nou heeft ze heel veel problemen en heeft ze geen poot om op te staan.

Bachelorette
05-09-2006, 17:59

kijk als je voor de nederlandse wet verbergt dat je gehuwd bent waardoor je dubbele salaris krijgt of vergoeding via belastingdienst of gemeente... dan krijg je dus geld wat haram is, omdat je dus liegt... wa allah oe e3lem... waarom zou je hier niet aangeven dat je gehuwd bent? Groetjes Fat Hier in nl heb je de mogelijkheid of samenwonen of getrouwd samenwonen, toch. Waarom zou het dan haram zijn als je gaat samenwonen als je voor de nederlandse wet niet bent getrouwd? Ik ben alleen aan het kijken wat praktischer is, meer niet. heb niks besloten ;)

Bachelorette
05-09-2006, 18:00
Als je maar voor de Islamitische wet bent getrouwd. Dan is alles dus 7alal. Alloe'A3lam. Wat voordeliger is, weet ik helaas niet, sorry :). Ps; Die potten op je avater heb ik ook :). dat vind ik ook het belangrijkst ;) ps. ja.. lgharaf d qitran...ze ruiken wel lekker :D

Bachelorette
05-09-2006, 18:01
Als je nog veeeeeeeeeel verder denkt is het 'veiliger' om ook voor de NL wet te trouwen voor als in de toekomst sprake is van een scheiding (Allah jehfed). Je hebt dan heel veel rechten als vrouw. Een vriendin van mij was nooit NL getrouwd, haar Marokkaanse huwelijksakte was ook nooit gelegalliseerd in Rabat dus kon ze haar huwelijk ook niet hier in NL inschrijven (dus dat ze volgens de NL wet ook is getrouwd. Nou heeft ze heel veel problemen en heeft ze geen poot om op te staan. zover heb ik idd niet gedacht nee altijd goed om te weten;) kan je mss bepaalde rechten opnoemen?

Fouzzia
05-09-2006, 18:03
Een vriendin van mij was niet voor de nederlandse wet getrouwd. ze is nu gescheiden. als ze voor de nederlandse wet getrouwd was geweest had ze nu recht gehad op alimentatie voor de vrouw. met kinderen lijkt mij het ook veel handiger hoor.

Bachelorette
05-09-2006, 18:07
Een vriendin van mij was niet voor de nederlandse wet getrouwd. ze is nu gescheiden. als ze voor de nederlandse wet getrouwd was geweest had ze nu recht gehad op alimentatie voor de vrouw. met kinderen lijkt mij het ook veel handiger hoor. Mss als je kids hebt , dat je dan wel gaat trouwen voor de nederlandse wet en dat je daarvoor samenwoont. Weet iemand mss waar k hierover meer info kan vinden?

Maroc_Meissie
06-09-2006, 08:16
Alimentatie...recht op voorlopige voorzieningen danwel definitieve voorzieningen, delen van jullie totaal vermogen incl. schulden (mits in gemeenschap van goederen getrouwd). MIjn vorige baas vertelde mij over zijn scheiding en die ex van hem heeft het hem heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk gemaakt...ze stopte met haar baan en wilde overal de helft van (gold digger), zelfs zijn pensioen en om haar niet te laten delen in zijn pensioen stemde hij in met het delen van de rest (aandelen, spaargeld enz) en dat was heeeeeeeeel wat..Buiten de alimentatie om, bleef hij haar dus ook zo goed als onderhouden en ze ving ongeveer 800 euro netto van hem per maand excl. alimentatie.. Maar goed hij verdiende dikke geld, maar goed zoals zij dat heeft gedaan is wel erg vies. Terwijl zij de redene was van de scheiding.

Ranjo
06-09-2006, 08:27
Maar als je alleen voor de Islam bent getrouwd en je verwacht een kindje dan kun je je kind bij de gemeente laten erkenne door de vader en dan heb je alsnog recht op alimitaie als het (allah yahfad) toch slecht gaat tussen jullie....... Van een vriendin van me heb ik begrepen dat er heel wat van je salaris af gaat zodra je voor NL wet getrouwd bent en vooral als je een uitkering hebt dan krijg je helmaal niks....en alles is al zo duuuuuuur!!! En ik ben al helemaal geen type die geld vraagt aan de man ben altijd gewend mijn eige centjes op zak te hebben.

Maagdelijk
06-09-2006, 10:28
Dus als je samenwoont dan kun je je kind laten erkennen door de vader bij de gemeente en dan kun je alsnog alimentatie krijgen (mocht het verkeerd gaan). Heeft iemand nog concrete voorbeelden van nadelen van het niet trouwen voor de Nederlandse wet?

Het_Licht
06-09-2006, 11:41
Gewoon trouwen en niet zo geldgierig zijn. Ik begrijp mensen echt niet die het niet opgeven zodat ze meer geld krijgen :moe:

trisinti
06-09-2006, 11:46
het maakt voor de nederlandse wet niet uit of je getrouwd bent of samenwonend..je krijgt geen extra geld als je samenwonend bent welke geld? Je hebt dezelfde rechten maar je moet wel geregistreerd samenwonen.

marwa10
06-09-2006, 11:46

Salaam, Ik vroeg me af he, als je op zn islamitisch bent getrouwd, ben je dat ook verplicht voor de nederlandse wet? en hoe zit het met financiele voordeel als je samenwoont (wel islamitisch getrouwd!) wat is voordeliger? samenwonen of getrouwd opgeven aan de belasting? natuurlijk niet :hihi:

Pagina's : [1] 2