Bekijk originele versie : damens wat vragen jullie voor sdak en heren hoeveel willen jullie uitgeven...!!!
thefa2child
05-09-2006, 11:25
:hadj:
vind het raar als een meisje gaatvragen.
thefa2child
05-09-2006, 11:36
wat ik dus bedoel is als een jonge een meisje d'r hand komt vragen en dan bespreken ze het toch ook over sdak. en nu denk k van hoeveel vraag jij?? of hoeveel vraagt je vader..???
sallywoman
05-09-2006, 11:36
Vind 3000 meer dan genoeg zoiets hoor ik vaak in me omgeving rond dit bedrag.Meestal is het toch voor jullie samen tenzij je je negaffa ermee gaat betalen.Mijn bruidschat heb ik in me huis gestoken dus voor ons samen me pa zij jullie zoeken het maar smen uit ga ik niet over oordelen :)
ik heb gehoord dat je met het geld dat je krijgt iets voor je zelf moet kopen. dus bijv sieraden ofzoeits
nl.raifa.egypte
05-09-2006, 11:42
Salem aleikom,
Als je het uit islamitisch oogpunt wilt bekijken. Dan moet je kijken hoeveel hij kan missen. Want als hij niet veel heeft dan kan hij niet zomaar 3000 euro uit zijn mouw schudden.
Ik heb 1000 euro gevraagd en die heb ik nog steeds. Die bewaar ik voor als er iets gebeurd ofzo dan heb ik teminste wat in mijn hand. Als ik iets nodig heb in huis dan betaald mijn man dat maar. Dat is zijn taak gelukkig.
Masalema
sallywoman
05-09-2006, 11:45
Salem aleikom,
Als je het uit islamitisch oogpunt wilt bekijken. Dan moet je kijken hoeveel hij kan missen. Want als hij niet veel heeft dan kan hij niet zomaar 3000 euro uit zijn mouw schudden.
Ik heb 1000 euro gevraagd en die heb ik nog steeds. Die bewaar ik voor als er iets gebeurd ofzo dan heb ik teminste wat in mijn hand. Als ik iets nodig heb in huis dan betaald mijn man dat maar. Dat is zijn taak gelukkig.
MasalemaIk heb mijn man niks gevraagd hoor dus ook geen 3000 euro ik zeg alleen wat ik gemiddeld hier hoor want dit is al de honderste topic hier over :).Mijn man heef t geen geld in zijn mouwen mischien die van jou wel het is toch jullie huis samen waarom is het dan zijn taak :ego:
sweetmanal
05-09-2006, 11:51
voro mij maak het niet uit het is wat hij wil geven en kan geven sommige ouders gaan gewoon zitten eisen terwijl dat helemaal niet mag
sallywoman
05-09-2006, 11:52
voro mij maak het niet uit het is wat hij wil geven en kan geven sommige ouders gaan gewoon zitten eisen terwijl dat helemaal niet magprecies :goedzo: :hadj:
thefa2child
05-09-2006, 11:52
Salem aleikom,
Masalema
dus jij leeft nog in een wereld waar de man zeker alles betaalt en jij het huishouden doet?! en heb k gelijk...?? je leeft samen, je woont samen daaruit kun jij toch ook geld neerleggen, want jij woont er toch ook in of heb ik het mis...???!!!:hadj:
nl.raifa.egypte
05-09-2006, 11:55
Ik heb mijn man niks gevraagd hoor dus ook geen 3000 euro ik zeg alleen wat ik gemiddeld hier hoor want dit is al de honderste topic hier over :).Mijn man heef t geen geld in zijn mouwen mischien die van jou wel het is toch jullie huis samen waarom is het dan zijn taak :ego:
Salem aleikom,
Tuurlijk is het ons huis samen. Maar het staat vast in de islam dat het de taak van de man is om zijn gezin te verzorgen( kwa geld ).
Ik wist dat mijn man op dat moment niet veel had dus ik vroeg juist daarom niet zo'n hoog bedrag. Maar als je zeker weet dat je man dat geld wel kan uitgeven. Tja dan had ik denk ik ook wel 3000 euro gevraagd maar niet meer denk ik.
Masalema:kus:
sallywoman
05-09-2006, 11:55
dus jij leeft nog in een wereld waar de man zeker alles betaalt en jij het huishouden doet?! en heb k gelijk...?? je leeft samen, je woont samen daaruit kun jij toch ook geld neerleggen, want jij woont er toch ook in of heb ik het mis...???!!!:hadj:Wolahilla samen spelen samen delen zij mijn moeder vroeger altijd:hihi: :maf2: .En nu hetzelfde met je mannetje niet van jij betaalt dit en ik dat .Gewoon alles samen doen :hadj: :goedzo:
misschien heeftze toch niet genoeg om neer te leggen, of ze studeert dat kost ook geld.
en als haar man het geen probleem vind dan is dat goed goed, want het is eenmaal haar man die het betaald en geen vreemde
nl.raifa.egypte
05-09-2006, 12:01
Salem aleikom,
Dames begrijp me niet verkeerd. Ik betaal zo nu en dan gerust wat in huis mee. Maar wil zeker het meeste voor mezelf houden. Dat is mijn mening. En daar is zeker niks middeleeuws aan.
Mijn bruiloft was ook heel rustig en sober. Ik wil graag onderhouden worden en man mijn is daar zeker met mij eens.
Als ik in de toekomst ga werken is ook dat geld voor mij. Maar meestal geef ik het uit aan kado's voor mijn moeder en mijn broetje en zusjes.
Masalema
sallywoman
05-09-2006, 12:03
misschien heeftze toch niet genoeg om neer te leggen, of ze studeert dat kost ook geld.
en als haar man het geen probleem vind dan is dat goed goed, want het is eenmaal haar man die het betaald en geen vreemdePrecies en bij mij was dus het omgekeerde .En ik vond het ook geen probleem om alles te betalen hij kwam bij mij in mijn huis wonen.Waar ik alles betaalt heb maar als er dan iets nodig is kan hij dat ook betalen en niet alleen ik .Dus nu is het ons huis en steken we er bijde geld in als het nodig is.:)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.