Bekijk originele versie : auto van de zaak en de belastingdienst
powerfull
04-09-2006, 18:44
ik krijg een auto van de zaak!
en hier heb ik wat vragen over.
nou is mij door de wg verteld dat ikkan kiezen.
met mijn auto naar het bedrijf, en vanuit daar met de auto van de zaak naar clienten toe en de kilometers noteren en ook nog eens belasting uit mijn eigen zakken betalen
of
ik betaal een vast bedrag pm en mag km vrij rijden en in mijn prive tijd ook + gratis benzine
en dit kost mij geen belasting
klopt dit allemaal of of of
wie heeft dit ook!
wie heeft hier verstand van.
dames help mij hiermee.
welke kosten krijg ik hierbij en wat zijn de voor en nadelen.
ik heb jullie hulp echt nodig.
khaltoum
sallam
ik betaal zo een 100 euro per maand,en rij ik ook lekker mee rond,heb al alle delen van de wereld gedaan ..zelfs marokko..Hahaha,dus rij maar lekker rond,pas gewoon goed op dat je hem geen schade berokkent en op tijd onderhoud geven enzo...
neem de wagen van de zaak en laat je auto lekker staan,gaat je veel minder kosten,want het bedrag dat ze maandelijks afnemen is veel minder dan als ze je zelf betaalt.Groetjes
powerfull
04-09-2006, 19:28
sallam
ik betaal zo een 100 euro per maand,en rij ik ook lekker mee rond,heb al alle delen van de wereld gedaan ..zelfs marokko..Hahaha,dus rij maar lekker rond,pas gewoon goed op dat je hem geen schade berokkent en op tijd onderhoud geven enzo...
wil jij mij meer hierover vertellen.
je zegt dat je het geen schade moet verrichten.
wat dan anders.
en wat is je rol in de belastingdienst hierover.
en wat voor auto heb je gehad
powerfull
04-09-2006, 19:29
dames
help mij ik heb alle hulp nodig
Lady_Arif
04-09-2006, 19:33
ik heb een Volkswagen golf 5 ...
je krijgt een contract waarin wat regels staan,dat moet je ondertekenen.Met schade bedoel ik gewoon dat je voorzichtig moet zijn,want als de wagen beschadgd geraakt is het op jouw kosten..vooral krassen en deuken....
Verder is het heerlijk om in een wagen te rijden zonder al teveel verlies te maken,de meeste mensen dromen er gewoon van...dus BSAHTem en eaannemen die handel.
ik heb niets met belastingen te maken,zij nemen elk maand 100 euro af,en de rest regelen zij,maar dat hangt van bedrijf tot bedrijf af...bespreek het eens op het werk,ze gaan je voldoende uitleg geven
mijn man heeft ook een auto vd zaak gehad tot voor kort, en bij hem was het een duur grapje!
hij mocht ook prive rijden wat ie wilde en had een tankpas.
nou er ging wel 450 euro netto van zijn salaris af elke maand. bijtelling ofzoiets heet dat.
als je minder dan 500 km per jaar prive rijdt kun je het terugkrijgen van de belastigdienst. raad je meer dan 500 km per jaar dan krijg je niets terug.
dat is wat ik ervan begrepen heb. en die 500 km per jaar, ookal doe je bij wijze van alleen maar boodschappen met die auto dan zit je er al boven...........
powerfull
04-09-2006, 19:39
je krijgt een contract waarin wat regels staan,dat moet je ondertekenen.Met schade bedoel ik gewoon dat je voorzichtig moet zijn,want als de wagen beschadgd geraakt is het op jouw kosten..vooral krassen en deuken....
Verder is het heerlijk om in een wagen te rijden zonder al teveel verlies te maken,de meeste mensen dromen er gewoon van...dus BSAHTem en eaannemen die handel.
ik heb niets met belastingen te maken,zij nemen elk maand 100 euro af,en de rest regelen zij,maar dat hangt van bedrijf tot bedrijf af...bespreek het eens op het werk,ze gaan je voldoende uitleg geven
gaat het bedrag van je bruto of netto af.
en hoe zit het met de verzekering.
waar moet men op letten in het contract
en wat heb jij met je eigen auto gedaan en wat voor 1 had je
powerfull
04-09-2006, 19:45
mijn man heeft ook een auto vd zaak gehad tot voor kort, en bij hem was het een duur grapje!
hij mocht ook prive rijden wat ie wilde en had een tankpas.
nou er ging wel 450 euro netto van zijn salaris af elke maand. bijtelling ofzoiets heet dat.
als je minder dan 500 km per jaar prive rijdt kun je het terugkrijgen van de belastigdienst. raad je meer dan 500 km per jaar dan krijg je niets terug.
dat is wat ik ervan begrepen heb. en die 500 km per jaar, ookal doe je bij wijze van alleen maar boodschappen met die auto dan zit je er al boven...........
lees hieronder
per 01-01-2006 gewijzigd!!
en wat betaalde je man aan de belastingdienst per jaar bij de aangifte
en hoe kan je man 450 netto van zijn salaris afgaan heeft hij daar niets over geinformeerd??
vertel eens meer, zo leren wij van elkaar
http://www.belastingdienst.nl/particulier/prive_gebruik_auto/prive_gebruik_auto.html
lees hieronder
per 01-01-2006 gewijzigd!!
en wat betaalde je man aan de belastingdienst per jaar bij de aangifte
en hoe kan je man 450 netto van zijn salaris afgaan heeft hij daar niets over geinformeerd??
vertel eens meer, zo leren wij van elkaar
http://www.belastingdienst.nl/particulier/prive_gebruik_auto/prive_gebruik_auto.html
hij is daar ook per 01-01-2006 begonnen. hij is daar nu niet meer werkzaam. die bijtelling werd hem teveel.
en hoe die 450 netto eraf kan gaan, ja door die auto van de zaak dus. dat was de bijtelling. en hij heeft niks teruggevraagd bij de belastingdienst, want zoals ik al eerder zij: je kan dat bedrag alleen terugkrijgen als je minder dan 500 km per jaar prive rijdt. en daar zit je natuurlijk flink boven.
hij is daar ook per 01-01-2006 begonnen. hij is daar nu niet meer werkzaam. die bijtelling werd hem teveel.
en hoe die 450 netto eraf kan gaan, ja door die auto van de zaak dus. dat was de bijtelling. en hij heeft niks teruggevraagd bij de belastingdienst, want zoals ik al eerder zij: je kan dat bedrag alleen terugkrijgen als je minder dan 500 km per jaar prive rijdt. en daar zit je natuurlijk flink boven.
dit kun je ook teruglezen op die site die jij gaf
hemmm vreemd hoor mijn man krijgt insha Allah ook een auto van de zaak en hij mag ook prive kilomters rijden maar er gaat per maand maximaal 200euro naar het bedrijf....
waterlelie
05-09-2006, 12:35
ik krijg een auto van de zaak!
en hier heb ik wat vragen over.
nou is mij door de wg verteld dat ikkan kiezen.
met mijn auto naar het bedrijf, en vanuit daar met de auto van de zaak naar clienten toe en de kilometers noteren en ook nog eens belasting uit mijn eigen zakken betalen
of
ik betaal een vast bedrag pm en mag km vrij rijden en in mijn prive tijd ook + gratis benzine
en dit kost mij geen belasting
klopt dit allemaal of of of
wie heeft dit ook!
wie heeft hier verstand van.
dames help mij hiermee.
welke kosten krijg ik hierbij en wat zijn de voor en nadelen.
ik heb jullie hulp echt nodig.
khaltoum
Wij hebben een auto van de zaak die we ook prive gebruiken inclusief tankpas. De hoogte van de bijtelling is afhankelijk van de prijs van de auto. Hoe duurder de auto hoe hoger de bijtelling. Wij betalen deze bijtelling elke maand en het wordt van het salaris ingehouden. Zo heb je aan het eind van het jaar geen aanslag meer. We hebben pas een nieuwe auto besteld, een peugeout 307. We krijgen hem over twee maanden. Ik kan niet wachten :banana:
waterlelie
05-09-2006, 12:42
Dat is niet bij elk bedrijf zo. Mijn man brengt zijn auto voor elk deukje en elk krasje naar de dealer. Als het te lang duurt krijgen we ook een vervangende auto. De leasemaatschappij is daarvoor verzekerd. Het ligt er echt aan bij welk leasemaatschappij je zit. Wij hoeven nooit ergens voor te betalen, zelfs niet voor motorolie of koelvloeistof. Dat betalen we met onze tankpas.
powerfull
05-09-2006, 15:34
ik lees hier dat men ook bijtellingen moet betalen hoe kan dat
dat is toch per 1/1/06 afgeschaft.
wie wil mij uitleggen.
hoe de kosten exact ontstaan en waar het vandaan komt.
help mij.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.