Bekijk originele versie : 'Youre beautyful like a rainbow!'
WhiteRose
04-09-2006, 11:41
Assalaam alikoem dames,
Ik zag gisteren zo'n lieve reclame van Dove, echt schattig dat meisje die zingt.
En ik vindt hun campagne erg goed! Leuk initatief en ja eigenlijk wel waar, mensen zijn altijd aan het piekeren over hun gewicht en willen altijd hier en daar iets laten veranderen. Maar waarom? Je bent mooi zoals je bent!
Reclame spotje (http://www.tijdvoorechteschoonheid.nl/flat3.asp?id=6845)
Dus dames geef elkaar wat vaker complimentjes, en wees trots op jezelf!
:goedzo:
Ps:
De ontevredenheid over het uiterlijk speelt meisjes en vrouwen parten. Zo gaat 1 op de 5 meisjes liever niet naar school en durft 34% niet voor haar mening uit te komen wanneer ze zich niet goed voelt over haar uiterlijk.
http://www.tijdvoorechteschoonheid.nl/uploadedImages/NL/img_thumb_tvc_CFRB.gif http://www.tijdvoorechteschoonheid.nl/uploadedImages/NL/meiden_durven_niet_naar_school_foto.jpg
WhiteRose
04-09-2006, 11:43
Heb je behoefte aan een positiever zelfbeeld? Probeer dan deze eenvoudige oefeningen:
- Herinner jezelf dat je meer bent dan alleen een lichaam. “Ik ben… zorgzaam, ik ben de moeite waard, ik ben aan het groeien,” enz.
- Denk niet langer dat dunnere bovenbenen het antwoord zijn op alle problemen van het leven. Pak de echte kwesties in je leven aan en stel hiervoor doelen, denk hierbij aan relaties, werk, enz.
- Wegen zijn om op te rijden. Probeer jezelf niet zo vaak te wegen. Te veel mensen laten de weegschaal hun leven bepalen - “zeg eens weegschaal, hoe moet ik me vandaag voelen?”
- Stop met te oordelen over je lichaam. Als je denkt "wat een grote neus", probeer dan in plaats hiervan te denken aan iets neutraals, bijvoorbeeld "de lucht is blauw", om de emotionele reactie op de negatieve gedachte te doorbreken.
- Sluit vriendschap met je lichaam. Je hebt geprobeerd om delen van je lichaam weg te wensen of te verwensen. Probeer eens een zachte massage.
- Gooi alle kleren die niet passen weg. Als je strakke kleding draagt, benadruk je voor jezelf alleen maar hoe “verkeerd” je lichaam is.
- Kijk vijf minuten per dag naar je lichaam in de spiegel - zonder te oordelen. Let op rondingen, de lengte van je armen, enz. Geef jezelf complimenten.
- Zoek naar manieren om jezelf te “voeden”, beloon jezelf op andere manieren dan door te eten.
WhiteRose
04-09-2006, 11:46
Het is tijd om ons zelfvetrouwen op te pakken!
Iedere dag worden we gebombardeerd met honderden - zo niet duizenden - geretoucheerde foto's en afbeeldingen van 'schoonheden'… Afbeeldingen die van invloed kunnen zijn op hoe wij ons lichaam en onszelf zien. Maar wie bepaalt wat mooi is? Hoe kunnen we deze enorme druk verlichten? En meisjes en vrouwen helpen om op een positieve manier naar hun lichaam te kijken? Wij vinden dat het tijd is om samen met jou actie te ondernemen.
WhiteRose
04-09-2006, 11:54
Dames laat jullie mening horen, wat vinden jullie van deze campagne, is het niet de waarheid? Horen wij ons niet minder met het uiterlijk bezig te houden, en daar de plaats in van kijken naar wat we kunnen en waar we goed in zijn?
Bella_Mafia
04-09-2006, 12:18
Leuke topic !
tangermosllim
04-09-2006, 13:59
:haha: die vond ik ook heel leuk ;)
MissCasaouia_
04-09-2006, 14:06
Ik vind het ook zo'n leuke reclame! Weer 's wat anders..:D
Questions
04-09-2006, 14:52
Heel goed initiatief! Ik wist niet dat mensen er zo mee zaten, jammer...
WhiteRose
04-09-2006, 17:19
Er zijn veel mensen die negatief over hun uiterlijk denken. Het kan ook je vriendin zijn zonder dat je het weet.. Probeer daarom wat vaker iets liefs te zeggen.
En tegen je moeder mag het ook gezegt worden, vrouwen vinden het fijn om complimenten te krijgen ;-)
Ik zag het spotje gister ook op tv en ik kreeg er echt een goed gevoel van! :goedzo:
WhiteRose
04-09-2006, 22:24
Up dames! Laat je mening horen ;-)
LoveBaby20
04-09-2006, 23:14
Dit neemt niet weg dat ik alsnog moet afvallen haha
WhiteRose
04-09-2006, 23:19
Dit neemt niet weg dat ik alsnog moet afvallen haha
Nee maar bedenk wel dat je ook mooi bent zoals je nu bent ;-)
Succes!
LoveBaby20
05-09-2006, 22:34
Nee maar bedenk wel dat je ook mooi bent zoals je nu bent ;-)
Succes!
Heb nooit gezegd dat ik mezelf lelijk vind..
Integendeel:likje: vind me zelf best wel mooi..
alleen moet ik alsnog afvallen haha:D
Thnx girl..
Leuke topic trouwens:D
missbrazil
05-09-2006, 22:46
Het geeft me tranen in de ogen: het is de waarheid, zo n kleine meisjes die zich al onzeker voelen door wat de media hen opdringt! Waar gaat de wereld naartoe. Soms hoop ik dat ik later jongetjes krijg want meisjes,... hebben het toch moeilijker denk ik
Veel liefs
voor alle mooie dames: en inderdaad JULLIE ZIJN ALLEMAAL MOOI en daar ben ik zeker van!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.