Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Soenna voor de vrouwen.....

Pagina's : [1] 2

alhoceima
20-06-2002, 11:47

Salaam Alaikoem zusters, Lees het volgende is.... Soenna voor de vrouwen 1. Als een vrouw door noodzaak gedwongen is het huis te verlaten dan moet zij aan de kant lopen en niet in het midden van de straat of pad 2. Het is beter als vrouwen tevreden zijn met zilver en geen gouden sieraden eisen 3. Iedereen die (door trots of ijdelheid) gouden sieraden draagt zal in het hiernamaals gestraft worden 4. Vrouwen moeten geen sieraden dragen die een rinkelend geluid maken 5. Het is beter voor vrouwen als ze henna op hun handen gebruiken 6. De profeet(saw) heeft gezegd dat de parfum die door vrouwen wordt gebruikt geen geur mag hebben 7. Vrouwen (meisjes) mogen geen doorzichtige kleding dragen 8. Als de hoofdband (orni) dun is dan moet er een dikke doek onder gedragen worden 9. Vrouwen moeten niet die kleding dragen die hun omvang of vormen van hun lichaam weergeeft 10.Een vrouw mag nooit in gezelschap van vreemde mannen verblijven, d.w.z. mannen waar ze in principe mee huwbaar is Dit is een pagina van de Nederlandse Non-Profit Onafhankelijke Islamitische web portaal WALIDIN.com Salaam Alaikoem

lamia_17
20-06-2002, 12:09
dank je wel hoor, ik vind het wel interessant om te weten ja, moge Allah ta'ala je ervoor belonen asalamo3alaikoem

lalatetouania
20-06-2002, 15:14
Salaam bedankt voor je informatie, echt goed van je dat je het met ons deelt Besalaam

Tornado
20-06-2002, 15:33
Origineel gepost door alhoceima Salaam Alaikoem zusters, Lees het volgende is.... Soenna voor de vrouwen 1. Als een vrouw door noodzaak gedwongen is het huis te verlaten dan moet zij aan de kant lopen en niet in het midden van de straat of pad 2. Het is beter als vrouwen tevreden zijn met zilver en geen gouden sieraden eisen 3. Iedereen die (door trots of ijdelheid) gouden sieraden draagt zal in het hiernamaals gestraft worden 4. Vrouwen moeten geen sieraden dragen die een rinkelend geluid maken 5. Het is beter voor vrouwen als ze henna op hun handen gebruiken 6. De profeet(saw) heeft gezegd dat de parfum die door vrouwen wordt gebruikt geen geur mag hebben 7. Vrouwen (meisjes) mogen geen doorzichtige kleding dragen 8. Als de hoofdband (orni) dun is dan moet er een dikke doek onder gedragen worden 9. Vrouwen moeten niet die kleding dragen die hun omvang of vormen van hun lichaam weergeeft 10.Een vrouw mag nooit in gezelschap van vreemde mannen verblijven, d.w.z. mannen waar ze in principe mee huwbaar is Dit is een pagina van de Nederlandse Non-Profit Onafhankelijke Islamitische web portaal WALIDIN.com Salaam Alaikoem choekran dan maar. maar nu dit; 1 als een vrouw door noodzaak gedwongen is het huis te verlaten dan moet zij aan de kant lopen en niet in het midden van de straat of pad - niet in het midden maar aan de kant, waarom???? ik wil weten waarom! 2. Het is beter als vrouwen tevreden zijn met zilver en geen gouden sieraden eisen - hoe zit het als de vrouw niet van zilver houdt, maar de kleur goud mooier vindt?? 3. Iedereen die (door trots of ijdelheid) gouden sieraden draagt zal in het hiernamaals gestraft worden - in dit geval zullen vooral de oudere marokkaanse vrouwen qua straf een behoorlijke weg te gaan hebben...met hun gouden riemen en dergelijke. 6. De profeet(saw) heeft gezegd dat de parfum die door vrouwen wordt gebruikt geen geur mag hebben - uhhhhhhhhh, dit wil ik wel, maar welk parfum heeft geen geur???? 10.Een vrouw mag nooit in gezelschap van vreemde mannen verblijven, d.w.z. mannen waar ze in principe mee huwbaar is - ohhhhhh, dan doe ik echt veeeeeeeeeeeeeeel fout. Ik ben huwbaar met alle mannen op mijn werk, wat nu???? Ik weet dat je geen antwoord hebt op mijn vragen. Jij citeert ook alleen maar wat er in de koran staat (denk ik). Leef en wees gelukkig Tornado

FatimZahra
20-06-2002, 15:57

ja dat wilde ik net zeggen...parfum heet niet voor niks parfum....I mean je draagt parfum om lekker te ruiken en niet om mannen te verleiden Oh by the way hoe zit dat dan met mannen die een kilo aftershave gebruiken? Lekker ruiken trekt aandacht van mensen mannen en vrouwen en je verleidt ze daar ook mee ook al is het niet jouw bedoeling maar de ander weet dat niet. ma3a salama

FatimZahra
20-06-2002, 16:02
sorry ben hier nieuw dus weet niet precies hoe je dat quote gedoe of iemand anders zijn/haar bericht erin zet zodat je weet dat het van diegene is dus wat boven mijn tekst staat vermeld is een berichtje van butterfly (je draagt parfum om lekker te ruiken etc.) (om misverstanden te voorkomen) oke thallaw ciao!

alhoceima
20-06-2002, 16:40
Salaam Alaikoem zuster Tornado Ik heb jouw vragen gelezen en wil eigenlijk proberen om ze beantwoorden.... je eerste vraag over waarom de vrouw aan de kant moet lopen, naar mijn mening valt de vrouw dan minder op, als jij gewoon op straat loopt en niet de hele tijd om je heen kijkt word je naar mijn mening minder snel lastiggevallen,..mocht je dan alsnog lastiggevallen worden, dan is dat zeer zeker niet jouw fout...omdat jij het toch zeer zeker niet hebt uitgelokt. De volgende vraag over goud en zilver, naar mijn mening omdat zilver goedkoper is dan goud, goud valt meer op dan zilver...inderdaad is het zeer fout om naar bruiloften te gaan om met al je goud te showen, wie weet kom je daar mensen tegen die het zich helemaal niet kunnen permiteren, waardoor jij hen een jaloers gevoel bezorgd, maar goed persoonlijk houd ik helemaal niet van goud en bezit ik ook helemaal geen goud... En over parfum dragen, inderdaad kan ik zo snel ook even geen parfum bedenkten zonder geur, waarom zou je het dan opdoen als het geen geur heeft zou je dan denken? nou het is heel simpel het is Haram parfum te gebruiken buitenshuis, behalve als je thuis opdoet voor je eigen man...parfum lokt de aandacht van het mannelijke geslacht uit, weet dat als jij parfum ophebt en je langs een groepje mannen loopt....en natuurlijk ruiken ze je langskomen, dit ook een vorm is van zina.....en dit mijn zusters is een grote zonde.... En het laatste tja,...wat moet je daar nou nog op zeggen, bijna overal waar we werken, zijn er ook mannen...het beste is natuurlijk om op een plek te werken waar geen mannen werken, bijv. op een kinderdagverblijf ofzo....denk nooit ik vind nooit zo een baan, maar vraag Allah Swat om hulp,en InsjaAllah zullen jullie die krijgen ook........... Mijn zusters dit is nogmaals alleen maar mijn mening.....maar insjaAllah zullen wij ons altijd als echte moslimas blijven gedragen, zullen wij het respect voor ons zelf blijven houden Assalam Alaikoem Een zuster

Hindaatje
20-06-2002, 16:51
jahh dat vraag ik me ook af butterfly,ik bedoel je kan toch ook gewoon bevriend zijn met mannen of ligt het nou aan mij??? hindaatje

alhoceima
20-06-2002, 16:55
Salaam Alaikoem Het is beter voor een moslima niet met mannen te werken, omdat een vrouw nooit alleen mag zijn met een man waar ze geen wettelijke verplichting heeft, dus het moet of haar man zijn of een mahrem, maar goed aangezien het moeilijk is zo een baan te vinden, zullen we ons toch aan bepaalde regels moeten houden, namelijk wanneer we onze mannelijke collegas te woord zouden moeten staan dan zou dit minimaal moeten blijven en beperkt moeten worden tot een zakelijk gesprek, dus geen onnodige grappen ondertussen....maar lieve zuster, je hoeft niet perse in een kinderdagverblijf te werken, er zijn zat andere banen bijv. op een Islamitische basisschool of in een Islamitische stichting...enz... Salaam Alaikoem Een zuster

alhoceima
20-06-2002, 16:58
Salaam Alaikoem zuster hindaatje weet dat het dus niet is toegestaan om bevriend te zijn met het mannelijke geslacht, dit omdat een moslim nooit alleen mag zijn met een moslima waar hij geen wettelijke verplichting heeft, dit omdat sjitan dan altijd de derde persoon zal zijn Salaam Alaikoem

Tornado
20-06-2002, 17:03
Wat een onzin om je kansen op de arbeidsmarkt zo belachelijk te moeten verkleinen. Als ik op zoek zou gaan naar een baan waar ik alleen met vrouwen te maken heb, dan zit ik inderdaad al gauw in die kinderdagverblijf, alhoewel ik het betwijfel of daar alleen maar vrouwen werken. Of ik moet werken in een kantklosbedrijf of als garnalenpelster. Nou nou nou nou, wat een onzin. Als je wat slechts in gedachten hebt dan voer je dat uit al werk je in ik weet niet wat. het gaat erom wat in je hart zit en wat je daden zijn.. Ik werk in een mannenbedrijf een echte mannencultuur heerst hier, maar ik sta mijn mannetje als het moet. Ik ben puur zakelijk met ze als ze wat willen weten. Zo kennen ze me hier ook, dus met mij geen grappen. Dus waarom zou he tneit kunnen???? nog iets;al zou je werken in een kinderdagverblijf, als je in de tram stapt om naa rhuis te gaan of op straat loopt of in de supermarkt, kom je toch ook kerels tegen. Of moet je dan ook in een buurt wonenen van alleen vrouwen??????? alatif alatif alatif, Mensen ik hou het hier voor gezien. Het wordt met de dag erger hierzo. ciao

alhoceima
20-06-2002, 17:04
Salaam butterfly Ik vraag me af of je hier een spelletje aan het spelen bent of dat je nu serieus antwoord op je vragen wilt hebben, dat over homosexuele vrienden Aoedoe billahi minasjitan irazjiem.......ik wil er niet eens meer op ingaan..... Salaam

Chaimae
20-06-2002, 17:09
hier met jouw breginnen ze hier ookal mijn ouders zitten al te zeuren van weet je zeker dat je later wil gaan werken sjonge jonge ik ga werken met of zonder mannen en je kunt best met een man bevriend zijn zonder bijbedoelingen

alhoceima
20-06-2002, 17:11
Salaam butterfly, als jij het belangrijker vind wat je vrienden zullen zeggen, dan wat Allah Swat van ons vraagt dan moet je het zelf maar weten,..ik probeer je absoluut niet aan te vallen maar probeer je alleen maar te vertellen dat het gewoon niet is toegestaan, verdere discussie hierover is uitgesloten.......... Salaam

Hindaatje
20-06-2002, 17:13

williieee...spijt me zeer dat ik 't zeggen moet 'maar waar gaat het heen met deze wereld'?.....ik heb zowel mannelijke als vrouwelijke vrienden...ik heb nooit het gevoel gehad dat ik hierdoor iets verkeerds deed..maar nu ik deze topic lees,denkik bij mezelf...als je weet van jezelf dat je niet iets stoms verplan bent en je relatie met mannen alleen vriendschappelijk is meer niet wat is dan het probleem,maarjaah dat is mijn mening.. hindaatje

Pagina's : [1] 2