Bekijk originele versie : keiharde cijfers bewijzen het
haileselassie
24-06-2003, 23:45
Het lukt nog niet best met de integratie.
Van beroerdigheid is de CBS maar gestopt met het verstrekken van cijfers over 2002.
Deze cijfers bewijzen toch wel op zijn best hoe allochtonen worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt!!!!!!
Of, blijkt hieruit wat anders, zoek het maar uit!
Uitkeringsontvangers naar herkomst
Geslacht Totaal mannen en vrouwenMannenVrouwen Leeftijdsklasse Perioden 199920002001
Onderwerpen Personen met een uitkering (%)
Centraal Bureau voor de Statistiek, Voorburg/Heerlen 2003-06-24
personen met een uitkering in procenten van hun bevolkingsgroep.
uitkering / wao / abw / ww / ioaw
nederlanders 12,2 8,8 2,2 1,3 0,3
Marokkanen 27,2 9,8 15,9 2,0 0,7
Turken 27,9 14,0 11,7 2,8 0,7
Surinamers 20,4 8,6 10,5 1,7 0,1
Antillianen en
Arubanen 21,7 4,3 16,3 1,4 0,1
Westerse
allochtonen 14,5 8,8 4,1 1,7 0,4
(duitsers bv)
Overige niet-
westerse
allochtonen 19,1 2,7 15,4 1,3 0,1
(somaliers, bv)
grappige cijfers, die je even moet nachecken;
de turken hebben zo keihard gewerkt, dat ze de meeste in de wao zitten.(2 banen per dag, ja dan krijg je dat)
de marokkanen zijn slimmer, die werken zich niet kapot, maar gaan in de bijstand
De WW( werkloze werknemers uitkering , krijg je als je gewerkt hebt, is het minst in trek, iedereen beneden de 2%, behalve de turken en de marokkanen.
Klip en klaar blijkt, dat het aantal marokkanen en turken afhankelijk van een uitkering meer dan 25 % is van hun bevolkingsgroep.
Dat is toch ook niet mis, en trouwens ook de andere percentages vallen niet mee; totaal 1.000.000 mensen in de WAO, zijn we nog wel normaal?
bron WWW.CBS.NL kerncijfers, sociale zekerheid.
freemale
25-06-2003, 12:37
Leuk, maar wil je wel objectieve en correcte conclusies trekken?? Zonder goede conclusies zijn jouw cijfertjes niks waard.
Saima, Freemale bedoelde waarschijnlijk dat je aan de hand van cijfers alleen geen conclusies kan trekken. Wat natuurlijk waar is.
Als er meer Turken dan Marokkanen in de WAO zitten kan dat heel veel verschillende redenen hebben. Misschien worden Turken meer gediscrimineerd dan Marokkanen. Mischien wekren Turken vaker in bedrijfstakken die vaker tot WAO leiden, misschien hebben Turken zwakkere ruggen dan Marokkanen. Aan de hand van cijfers alleen kan je niets concluderen
Als je iets niet helemaal begrijpt hoef je niet gelijk als een ordinair viswijf te gaan schelden, vragen mag ook, :-)
freemale
25-06-2003, 14:45
Origineel gepost door Saima
Houdt je bek lelijk wijf jij bent niets waard. Is de boodschap niet naar je zin rot dan maar op naar joods.nl of CDA.
Allochtonen worden vet gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Het zijn de feiten in dit verotte kaaskoppenland. :zwaai:
Wat loop je weer te mekkeren??? Jij woont toch ook een deze fraaie kaaskoppenland, is het nog te verdragen????
Joods.nl of CDA.... wat een ascociatie...
Origineel gepost door Saima
Houdt je bek lelijk wijf jij bent niets waard. Is de boodschap niet naar je zin rot dan maar op naar joods.nl of CDA.
Allochtonen worden vet gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Het zijn de feiten in dit verotte kaaskoppenland. :zwaai:
:( , :verdriet: en vooruit omdat jij het bent ook nog: :jammer:
haileselassie
25-06-2003, 22:04
het ging er natuurlijk gewoon om, te zien, aktueel, dat 25 % van turken of marokkanen van een uitkering afhankelijk zijn.
Is dat erg?
Nee, zolang een land dat kan betalen( lees andere werkers) is er niets aan de hand.
Maar dat wordt nu een probleem; dan daarbij weet iedereen, dat er in Nederland 1 miljoen mensen in de wao zitten, ongelooflijk.
Zeker met de integratie lijkt het mij niet goed, als in bepaalde wijken, zeer veel volwassenen de hele dag een beetje rond het huis zwerven, en nauwelijks participeren in de Nederlandse samenleving, een eiland gaan vormen( kanaleneiland bijv.), en iedereen gaat denken dat het normaal is; de kinderen worden daardoor op een verkeerd been gezet.
ik klaag niet hoor, het is inderdaad vaak een gevolg van jarenlange schoonmaakarbeid, of versleten lichaam, en soms bij jongeren niet afgemaakte opleidingen, en inderdaad, discriminatie, en soms, gemakzucht, want je verdient met werk niet veel meer, maar je schrikt toch wel weer eens van de cijfers.
Het enige bewijs dat het mij leverd, dat deze linkmiechels mij maandelijks bestelen, door op hun luie reet een uitkering te trekken terwijl het gros prima kan werken!!!!
:zweep:
Ik wens me niet maandelijks voor honderden euro´s per maand laten bestelen. Als ik ergens hoor dat iemand uitkering trekt ten onrechte geef ik die gene aan.
Ik heb schijt je bent gewoon een dief niets meer niets minder, je besteeld me dus ik geef je aan.
Ik heb schijt aan zulke mensen!
haileselassie
26-06-2003, 09:59
kijk, daar hebben we Yahya ook, die eerder aandroeg dat de nederlandse sociale zekerheid er 1 is zoals de koran bedoelt; en dan is het toch jammer, yahya, om te zien waarom dat niet lukt met moslims; maar ik geef niet de moslims de schuld hoor, er zijn altijd wel oplichters, die beweren dat ze in Turkye nog 3 kinderen hebben wonen, die dus ook kinderbijslag nodig hebben; bewijs zo "gekocht" bij een corrupt ambtenaar.
Toevallig stond gister in de krant, dat veel schoonmakers in de wao, en "hoogopgeleide vrouwen voor hun 30 ste" in de WAO terecht komen, (de gedachte was, dat ze toch liever kinderen hadden, maar nu betaald, ach, discriminatie!)
De Nederlandse overheid is zeer zuinig met het verstrekken van cijfers, juist om het bestaande vooroordeel tov bijv.allochtonen niet te versterken.
Ik vind dit onjuist; je moet de beschikking hebben over cijfers, om te konkluderen wat er aan de hand is.
Zo is er ook onderzoek geweest, dat verhoudingsgewijs veel allochtonen onder de 40 jaar in de wao en bijstand zitten, maar die cijfers vind je niet meer terug.
Mij gaat het er niet om om mensen in een hoek te zetten;
maar als er morgen een partij komt, die zegt;
-mensen met een pensioen, of inkomsten hoger dan 2000 euro( en dat zijn er heel wat) krijgen een korting op hun AOW, of niks meer. prima!
-mensen met een WAO uitkering, waarvan de partner werkt, of ook een WAO uitkering heeft, krijgen een zekere korting. Prima!
Nu is het zo, dat als je bijstand hebt, en je vrouw wil gaan werken, bijna al die inkomsten worden gekort, maar dat geldt niet voor de WAO; schandalig en onrechtvaardig!
Vroeger was het ook zo, dat als je in de gevangenis zat, je wel je bijstandsuitkering kwijt raakte, maar iemand met een WAO kreeg alles doorbetaald, en kon gelijk op vakantie, als ie uit de gevangenis kwam; idioot toch, gelukkig is dit afgeschaft, maar NIET door de PVDA.
Ik vind het gewoon een schandaal, dat oudjes moeten sappelen met een beetje AOW, en mensen die een goede baan bij de overheid hebben gehad, en dus een best pensioen hebben, de AOW als "sigaren-geldje" gebruiken.
Ik kende een man, die een pensioen had van 6000 gulden!!!!!per maand!!!!!
Zo komt het geld van de sociale zekerheid, niet daar terecht waar het bedoeld is, en dat is niet de geest van de zakaat, die onze sociale premies toch eigenlijk zijn.
Bovendien worden door al deze dure premies ons nationaal produkt te duur, voor export, en kost alles gewoon meer, dan nodig, door het hoge bruto uurloon.
De overheid zou dus veel meer cijfers moeten publiceren, zodat we weten waar de schoen wringt, en daar kan dan beleid op worden gezet; maar nu is men bang, dat bepaalde groepen zich gediscrimineerd voelen, en publiceert men die cijfers niet.
Van 2002 zijn geen cijfers bekend, bijvoorbeeld.
Ook bij de overheid lijkt dus de idee te bestaan, dat sociale premies niet door de werkende neder- en medelanders worden betaald, maar uit 1 of ander kraantje komt gestroomd.
In het belang van ons allemaal is het dus, dat de CBS en andere overheidsinstanties regelmatig cijfertjes en daarbijbehorende groepen en conclusies, PUBLICEERT, hoe hard de boodschap ook is.
De overheid zou dus veel meer cijfers moeten publiceren, zodat we weten waar de schoen wringt, en daar kan dan beleid op worden gezet; maar nu is men bang, dat bepaalde groepen zich gediscrimineerd voelen, en publiceert men die cijfers niet.
Het publiceren van alleen cijfers is heel gevaarlijk.
Stel dat uit cijfers blijkt dat '80% van de marokkaanse mannen boven 40 jaar in de WAO zitten'
Wat denk je dan wat de reactie van menig Nederlander (het volk) zal zijn. :kwaad:
Terwijl het zeer waarschijnlijk is dat deze groep (marokkaanse mannen van 40 jaar) het smerige werk (zoals zagen aan asbest) van de hollanders heeft opgeknapt. :eek:
Ik weet het niet, wees voorzichtig met cijfers. Cijfers geven vaak een gevoel van nauwkeurigheid terwijl die er niet is. :rolleyes:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.