Bekijk originele versie : Stelling;.....................
AVANT_GARDE
24-06-2003, 22:23
stelling;
Cultuur en geloof gaan niet samen (ik doel op punten o.a als uithuwelijken, vrouwen besnijdenissen enz.)
graag:
ja, omdat........
nee, omdat.......
laboudanda
24-06-2003, 22:28
Hoe wil je een vrouw besnijden dan??
Met een kaas rasper?
Aw........dat doet pijntjezzz eh....ehmmm...
Uithuwelijken doen alleen ouderwetse dikkoppen.....die geen leven hebben....jah je ziet/hoort het goed...GEEN LEVEN!
YAARRR YARRRR !
NEXT!
Origineel gepost door AVANT_GARDE
stelling;
Cultuur en geloof gaan niet samen (ik doel op punten o.a als uithuwelijken, vrouwen besnijdenissen enz.)
ja, omdat........
Besnijdenis komt bij mijn cultuur gelukkig niet voor (stel je voor zég), uithuwlijken is verledentijd tegenwoordig. Ewa ja wat blijft er over. Trouwfeesten (neggafa, volksdansje erbij, Marokaanse mooie kleding) Ja dat is nou typische cultuur, als je dit mengt met geloof, dan vind ik het kunnen zolang je je gedraagt en fantoenlijk kleed. Hmmmm wat is nog meer cultuur, O, ja 10.0000 keer per dag thee als er visite komen, jaaa dat valt de combineren met geloof.
Gaat niet samen, het zijn 2 totaal verschillende dingen!!!!
En het erge is ze werken elkaar tegen.
Miss_Honey
24-06-2003, 22:54
Origineel gepost door _CUTEY_
Kun je deze opmerking voor mij beargumenteren...ik begrijp namelijk niet precies wat je bedoeld...op welke punten???
:zwaai:
Oké dan :D
EN WAAROM???????, DAT MOEST ER OOK BIJ ;)
AVANT_GARDE
02-07-2003, 21:39
dat gevoel heb ik eigenlijk ook best wel :)
minous21
02-07-2003, 22:19
Onze marokkaanse cultuur.....veels te veel innovaties....en te veel fitna....
Als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn eigen familie, onze bruiloften, 300 mensen...mannen vrouwen door elkaar, overvloedig eten enz enz enz
Gelukkig geven wij niet meer dit soort feesten binnen ons gezin, maar gewoon een feest binnen de islamitsche maatstaven....
Wat ik ook "erg" vind is dat veel marokkanen dingen doen vanwege de cultuur en niet eens vanwege het geloof...
Conclusie van dit warige verhaal....geloof en cultuur gaan niet samen...
Maar Allah ye red bina, inscha allah....
Liefs Minous
karima001
02-07-2003, 22:22
Origineel gepost door minous21
Als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn eigen familie, onze bruiloften, 300 mensen...mannen vrouwen door elkaar, overvloedig eten enz enz enz
Gelukkig geven wij niet meer dit soort feesten binnen ons gezin, maar gewoon een feest binnen de islamitsche maatstaven....
Wat ik ook "erg" vind is dat veel marokkanen dingen doen vanwege de cultuur en niet eens vanwege het geloof...
Liefs Minous
Ik ben t helemaal met je eens..:goedzo:
minous21
02-07-2003, 23:18
Origineel gepost door karima001
Ik ben t helemaal met je eens..:goedzo: Soekran....
Ik hoop dat meer mensen dit zullen inzien....inscha allah!!!!!
AVANT_GARDE
03-07-2003, 20:43
Origineel gepost door minous21
Liefs Minous
;)
minous21
03-07-2003, 21:03
;)
:) Wij begrijpen elkaar!
AVANT_GARDE
04-07-2003, 18:06
maar ja we blijven marokkanen, tenminste we blijven van een of andere nationaliteit dus ook de cultuur die erbij hoort, met andere woorden de cultuur zal het geloof toch wel blijven beinvloeden..niet het geloof opzich maar de manier van ons geloof belijden
Ag :)
minous21
04-07-2003, 18:21
maar ja we blijven marokkanen, tenminste we blijven van een of andere nationaliteit dus ook de cultuur die erbij hoort, met andere woorden de cultuur zal het geloof toch wel blijven beinvloeden..niet het geloof opzich maar de manier van ons geloof belijden
Ag :)
Dat klopt, ik probeer er nu op te letten....mijn ouders (als echte marokkanen opgegroeid binnen de Marokkaanse cultuur) hebben er meer moeite mee dan mij......
Maar ik doe me best om de marokkaanse cultuur mijn manier van geloven niet te beinvloeden... :)
Liefs Minous :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.