Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Over dromen.....

Pagina's : [1] 2

Missynajat
24-06-2003, 22:12

Ik heb pas geleden een boek gekocht, waarin dromen die je in je slaap meemaakt worden uitgelegd. So, if you have had an dream en je wil weten wat de essentie ervan is, just consult Najat.. ..ma3a salama Najat

Rayesha
25-06-2003, 11:22
Salaam alaikoem Najat, Ik heb vaak dromen / nachtmerrie's, niet altijd even leuke dingen die voorkomen in mn dromen maar ook wel eens goeie en mooie dingen die ik dan droom. Ik wil graag weten van jou hoe dat boek heet, misschien kan ik het zelf kopen en uitvinden wat de betekenis is van mijn droom en door dat boek waar jij het over hebt kan ik misschien ook uitleg krijgen over mijn dromen. Wa alaikoem Salaam, Rayesha

Dreamlover
25-06-2003, 14:00
Ik wil dat boek ook, mn vriendin die heeft m ook, maar in het turks. Hoe heet t boek? :)

falak
25-06-2003, 17:13
Salaam!! ik wil het ook weten de naam van die boek bedoel ik. Het klink wel interessant.

Missynajat
25-06-2003, 19:48

Origineel gepost door ForEverIslam Salam ma3laikom broeders, zuster Alleen Allahswt kent de uitleg, de waarheid, de feiten enz over een droom. Koop die onzinboeken niet, het zijn slechts schrijfsels die geinspireerd zijn door de duivelsinfluisteringen, die jullie onzelfzekerheid en machteloosheid toebrengt. Gedenk Allahswt dat leidt naar een beter bestemming. Mara Salama Er zijn drie soorten dromen: -dromen die een verwerking van de gebeurtenissen van de afgelopen dag zijn, - ware dromen, - en dromen van sjeitan, die een leugen zijn. Het is overgeleverd dat Rasoellah (vzmt) gezegd heeft dat ware dromen een deel van de veertig delen van profeetschap zijn. Daarom is het niet toegestaan dat IEDEREEN droomuitleggen gaat geven. De persoon in kwestie moet: - een adequate kennis van de tafsier van de Qur'aan hebben - een hafiz van de hadith van Rasoeloellah (vzmh) - goed onderricht zijn in de Arabische taal - bekend zijn met de wortels van woorden - een zuivere en reine ziel hebben - iemand van berispelijke moraal zijn - eerlijk zijn in woord en daad en last but not least bekend zijn met de aard en de status van de mensen. Dus ik vraag me uit welke bronnen jij hebt vernomen dat dit een onzin boek is aangezien het feit dat de auteur aan de keuzecriteria voldoet. Overigens wil ik duidelijk stellen dat ik de uitleg van dromen citeer uit dit boek. Ik ben dus niet de persoon die een droom kan uitleggen, not even close. Just to make it clear. Najat

Missynajat
25-06-2003, 19:54
Origineel gepost door Rayesha Salaam alaikoem Najat, Ik heb vaak dromen / nachtmerrie's, niet altijd even leuke dingen die voorkomen in mn dromen maar ook wel eens goeie en mooie dingen die ik dan droom. Ik wil graag weten van jou hoe dat boek heet, misschien kan ik het zelf kopen en uitvinden wat de betekenis is van mijn droom en door dat boek waar jij het over hebt kan ik misschien ook uitleg krijgen over mijn dromen. Wa alaikoem Salaam, Rayesha Het nieuwe wat ik uit dit boek heb gehaald is het feit dat de meeste slechte dromen iets goeds betekenen en dat goede dromen een negatief uitwerking hebben. HEt boek heet 'de uitleg van dromen' door Ibn Sirin. Ik heb het in Beverwijk gekocht, in een kraam waar de Quraans en dergelijke uitgestald waren. Is zeer zeker interssant.

yasmine
25-06-2003, 20:10
asallamoe 3aliekoem, echt mooi en ook handig heb em ook et heet tafasier alhoeloem biel quran..(de uitleg van je dromen met de quran) echt een mooie boek je kunt em overal krijgen moskees en je weet wel van die winkeltje die alles over de islaam verkopen ik ben de mijne helaas kwijt maar zal inch'a allah een nieuwe kopen asallamoe 3aliekoem Yasmin

Missynajat
25-06-2003, 20:12
Iemand vertelde aan een Imaam (MOhamed Bin Sirin): 'Ik zag in een droom dat mijn zoon mijn handen met een zwart touw achter mijn rug vastbond. Vertel mij wat dit betekend. De Imaam: 'Van harte gefeliciteerd, je hebt een schuld en je zoon zal die spoedig van je verlossen. Ook zal hij van je levensonderhoude zorgen, want zwartheid duidt op overvloed en een toereikend inkomen..

YaSmInTjE
25-06-2003, 21:14
Ik heb heel vaak dromen, dat mijn vriendje vreemdgaat met een bekende :huil: kun je voor mij kijken, wat dat betekent???:(

Rayesha
26-06-2003, 10:47
Origineel gepost door ForEverIslam Salam ma3laikom broeders, zuster Alleen Allahswt kent de uitleg, de waarheid, de feiten enz over een droom. Koop die onzinboeken niet, het zijn slechts schrijfsels die geinspireerd zijn door de duivelsinfluisteringen, die jullie onzelfzekerheid en machteloosheid toebrengt. Gedenk Allahswt dat leidt naar een beter bestemming. Mara Salama Salaam alaikoem, Wat zouden we dan kunnen doen, is het dan zo dat de mensen die deze boeken verkopen...weten dat het duivelse boeken zijn??? :confused: ik vind het maar raar. Zo weet ik het ook niet meer :( ...maar Najat in ieder geval bedankt, ik zal denk ik toch wel op de beverwijk langs gaan om te kijken ;) Wa alaikoem Salaam, Rayesha

Missynajat
26-06-2003, 17:06
Origineel gepost door ForEverIslam Salam Ma3laikom broeders en zusters, Nogmaals wat ik al berichtte (bovenstaand), ik heb het over de boeken die geschreven zijn door niet-moslims . Deze boeken worden veel gelezen door moslims. Dromen kunnen ook beproevingen zijn. Er zijn mensen die zich teveel inspannen en focussen op dromen met als doel een antwoord daarin te vinden. Dit veroorzaakt een instabiel leven. Het kan zelfs leiden naar Shirk. Het gedenken aan Allahswt en geloven (en dus weten d.m.v. kennis) dat de aarde slechts een tijdelijke examenplaats is, biedt een aangenamer levensstijl. Diegen die structurele nachtmerries ondervindt, raad ik aan om contact te nemen met een Imaam. Mara Salama Het motief achter de aanschaf van dit boek, is dat ik geintereseerd ben naar de Islamitische visie op dit onderwerp. Het is niet zoat ik meteen ervan uitga dat het klopt, maar het is interessant om te weten hoe de Islam het dromen verklaard. Natuurlijk zijn er ook andere boeken die wellicht geschreven zijn door niet-moslims, toch is het interessant hoe verschillende achtergronden kijken naar het verschijnsel dromen. Het is een kwestie van research, geen devolpment. Wat betreft het leven op aarde als examen, daar ben ik het me je eens. We leven allemaal anders, maar als de mensheid een dergelijk levenswijze had dan zou het wellicht veel beter gaan met de wereld. Helaas berusten onze visies niet op de werkelijkheid. Najat

Missynajat
26-06-2003, 17:13
Origineel gepost door Rayesha Salaam alaikoem, Wat zouden we dan kunnen doen, is het dan zo dat de mensen die deze boeken verkopen...weten dat het duivelse boeken zijn??? :confused: ik vind het maar raar. Zo weet ik het ook niet meer :( ...maar Najat in ieder geval bedankt, ik zal denk ik toch wel op de beverwijk langs gaan om te kijken ;) Wa alaikoem Salaam, Rayesha Ik denk dat je zijn reactie verkeerd heb opgevat. De jongeman bedoelt de boeken van niet-moslims. Ik ben zelf van mening dat je dergelijke boeken al dan niet geschreven door moslims niet moet gaan worshippen. Je kunt niet leven naar zaken die zwart op wit geschreven staan. (voordat de woedende reacties komen, ik het het hier niet over de Qur'aan) Wat ik hiermee bedoel is dat dit boek een informatief beeld geeft over de visie van de Islam, maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat je elke morgen nadat je een droom hebt gehad, gaat kijken wat de droom betekend en op basis daarvan je dag gaat inrichten.

Missynajat
26-06-2003, 17:17
Origineel gepost door YaSmInTjE Ik heb heel vaak dromen, dat mijn vriendje vreemdgaat met een bekende :huil: kun je voor mij kijken, wat dat betekent???:( Sorry, meid er staat niks over vreemdgaan in.

alhoceimagirl84
27-06-2003, 16:31
Origineel gepost door Missynajat Ik heb pas geleden een boek gekocht, waarin dromen die je in je slaap meemaakt worden uitgelegd. So, if you have had an dream en je wil weten wat de essentie ervan is, just consult Najat.. ..ma3a salama Najat ooh ja??? vanwaar heb je het dan gekocht en hoe heet het?? hoor van je... beslama

alhoceimagirl84
27-06-2003, 16:35

en dit ff heel snel...droom ik meerdere malen... ik droom namelijk dat iok zo erg felle licht zie in de verte en dan blijf ik ernaar kijken..en dan wordt het nog feller en feller en dan wordt ik blind ervan en zie ik niks meer doordat het licht zo fel is... je zou me een groot plezier doen als je dit voor me wilt opzoeken en me vertellen wat het inhoudt... alvast bedankt en veeeeeeeel liefsss ;)

Pagina's : [1] 2