Bekijk originele versie : waarom alleen mooie vrouwen
Waarom praat de Koran alleen over mooie vrouwen (echtgenotes) voor jullie in de hemel en niet van mooie mannen voor de gelovige vrouwen in de Hemel??
Wij als vrouwen worden achtergesteld!! Of toch niet?
Misschien dat alle vrouwen in de hemel lesbisch zijn?
:hihi:
U'll neva know...
:melig2:
Tonk! :goedzo: Ik lach me hier een breuk!
Origineel gepost door smartie
Waarom praat de Koran alleen over mooie vrouwen (echtgenotes) voor jullie in de hemel en niet van mooie mannen voor de gelovige vrouwen in de Hemel??
Wij als vrouwen worden achtergesteld!! Of toch niet?
Omdat de Koran (en de hadith) misschien alleen door mannen is geschreven.
Tja........begrijp het ook niet.
Kunnen vrouwen niet schrijven of zo ?
It's a man's world :D
;)
chimenne
24-06-2003, 21:52
zou het echt niet weten
Origineel gepost door Amazoeloe
Dat zou je aan een THEOLOOG moeten vragen. Heb je daar al eens van gehoord ?
AMAZOELOE
DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN
Amazoeloeoeoeoeoeoe zeg dan niks ..
Origineel gepost door Corrie
Wat moet je in godensnaam met 75 maagdelijke mannen(om gelijk maar het meest extreme aantal te noemen)????
Dat is de hemel niet joh, dat is de hel ;)
75 maagdelijke mannen, het is een nachtmerrie, wat moet je ermee???
:)
Corrie, daar gaat het niet om.
Het gaat me om het principe vrouwke.
nech_raRi
24-06-2003, 23:25
Dat is niet waar, je kunt degelijk in de koran en hadiths passages tegenkomen die praten over mooie mannen voor de gelovige vrouwen. De vrouwen die in de hemel terecht zullen komen, hebben het dan zelf voor het kiezen welke man ze willen. Als je als vrouw in de hemel een bepaalde man wil, dan krijg je die gewoon. En dit verzin ik niet, het is echt waar.
Ik heb ook gelezen dat die maagden er helemaal niet zijn, maar dat het om druiven gaat.
Valt dat even tegen! :D
Moezhint
25-06-2003, 12:32
tonk corrie en koh,
zouden jullie eens willen ophouden met jullie achterlijke reacties! alles wat er in de quran staat is symbolisch en we kunnen nooit echt weten wat daar juist te krijgen valt! God spreekt in de qoran een taal zodanig dat het voor de mens een beetje duidelijk wordt! HIJ houdt dus rekening met de voorstellingsvermogen van de mens, vandaar die termen maagden enz...maar wij zullen nooit echt weten wat Hij werkelijk bedoelt met maagden.
dus hou jullie vulgaire praat maar voor julliezelf want jullie hebben geen flauw idee waarover de quran spreekt!
1. "God spreekt in de qoran een taal zodanig dat het voor de mens een beetje duidelijk wordt!"
2. "maar wij zullen nooit echt weten wat Hij werkelijk bedoelt met maagden."
Als ik het heel cru stel, heeft het dus geen enkele zin om de koran te lezen, want je weet toch nooit wat Hij bedoelt.
Origineel gepost door tonk
1. "God spreekt in de qoran een taal zodanig dat het voor de mens een beetje duidelijk wordt!"
2. "maar wij zullen nooit echt weten wat Hij werkelijk bedoelt met maagden."
Als ik het heel cru stel, heeft het dus geen enkele zin om de koran te lezen, want je weet toch nooit wat Hij bedoelt.
:D :D :D , jij bent scherp, heel scherp
Origineel gepost door Amazoeloe
De Qor'aan is niet geschreven maar GEOPENBAARD.
De Hadith is niet geschreven maar OVERGELEVERD en na enkele generaties verzameld en ingedeeld in betrouwbare en minder betrouwbare overleveringen.
Hou jij het maar bij je kantoorviespeukerij. Daar heb je meer verstand van. Als je dan toch zoveel interesse hebt in die teksten zoek dan naar overleveringen die gaan over verwijfde mannen die zich bovendien prostitueren ook. Heel leerzaam. Onder de geleerden van die tijd (tijd dat de Hadiths verzameld werden)bevonden zich meer vrouwen dan ooit tevoren. Maar ja dat is iets waar jouw door de viespeukerij verweekte hersens niet bijkunnen.
AMAZOELOE
DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN
Sahih Bukhari
Sahih Muslim
Sunan Abu-Dawud
Malik's Muwatta
Zijn dit vrouwen, geachte nep-Belg tevens wonderbrein.
Lezen is ook moeilijk, he.
Hier voor jou een hadithje :
Volume 9, Book 84, Number 62:
Narrated Ibn 'Umar:
Allah's Apostle said, "When the Jews greet anyone of you they say: 'Sam'Alaika (death be upon you); so you should say; 'Wa 'Alaika (and upon you).'"
;)
Allah's Apostle said, "When the Jews greet anyone of you they say: 'Sam'Alaika
Dus Allah's apostel was een bevooroordeelde ***? Is dat wat ik moet lezen?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.