Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Planet of the Arabs schetst huiveringwekkend beeld van moslims

Pagina's : [1] 2

memenkatkit
02-09-2006, 16:03

Planet of the Arabs is een korte film van 9 minuten van de Amerikaanse regisseur Jacqueline Salloum. De film is een trailerachtige montage van bestaande filmfragmenten. De compilage geeft een induk van het huiveringwekkend beeld dat filmkijkers krijgen van de 'nieuwe' vijanden van het Westen: de Arabieren en de moslims. De film is geinspireerd op het boek “Reel Bad Arabs” van Dr. Jack Shaheen, waaruit blijkt dat van de 1000 films met Arabische of islamitische karakters er twaalf positief worden afgebeeld, 52 neutraal en de rest negatief. En dan zijn alleen films in het onderzoek meegenomen die tot 2000 zijn uitgekomen. De titel van de film lijkt geïnspireerd op Planet of the Apes, maar weblogger Non Tibi Spiro spreekt al over the Eternal Moslim, waarbij gerefereerd wordt aan de beroemde nazi-propaganda film Der Ewige Jude. Kijk op het Allochtonen Weblog (http://allochtonen.web-log.nl) om de film te bekijken.

Hamza_T
02-09-2006, 16:17
'Guerilla warfare like the 'Planet of the Apes' aldus Tragedy Khadafi

MooiRood
02-09-2006, 16:24
De omschrijving van de film op www.imdb.com luidt: "A critique of the way Arabs are portrayed in the media. "

Crumb
02-09-2006, 16:28
De omschrijving van de film op www.imdb.com luidt: "A critique of the way Arabs are portrayed in the media. " Geldt ook voor zwarte Amerikanen en Hispanics. Maar die halen al wat schade in dankzij Denzel Washington & Co :D

Hamza_T
02-09-2006, 16:29

Ik las eens een artikel over cartoons, en dat Popeye ook veel dieper gaat dan het op het eerste gezicht lijkt.

Hazouz_55
02-09-2006, 16:56
Geldt ook voor zwarte Amerikanen en Hispanics. Maar die halen al wat schade in dankzij Denzel Washington & Co :D Hij is echt Master ! :goedzo:

Crumb
02-09-2006, 17:01
Hij is echt Master ! :goedzo: The Siege gezien met zijn Arabian side-kick ?..:D

Hazouz_55
02-09-2006, 17:08
The Siege gezien met zijn Arabian side-kick ?..:D Sterker nog, ik ken van die film bijna alle dialogen uit mijn hoofd. Spiegies he .:D

Crumb
02-09-2006, 17:09
Sterker nog, ik ken van die film bijna alle dialogen uit mijn hoofd. Spiegies he .:D Er speelde wel een echte onvervalste Marokkaan mee,... a mocro in Hollywood :D

Nelson
02-09-2006, 17:11
Sterker nog, ik ken van die film bijna alle dialogen uit mijn hoofd. Spiegies he .:D Mwahhh ... geef mij maar The Godfather I & II !

Hazouz_55
02-09-2006, 17:12
Er speelde wel een echte onvervalste Marokkaan mee,... a mocro in Hollywood :D Ha ha , klopt in die film heette hij Samir. Samir! The Qur'an preaches... Samir: Do not lecture me on the Qur'an, woman! :hihi:

Crumb
02-09-2006, 17:16
Ha ha , klopt in die film heette hij Samir. Samir! The Qur'an preaches... Samir: Do not lecture me on the Qur'an, woman! :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: ,.. Hazouz the Cinefiel,...cool :D effe kijken of ik em op ebay kan scoren voor een paar euro's :D

abdel_malik
02-09-2006, 17:23
Ha ha , klopt in die film heette hij Samir. Samir! The Qur'an preaches... Samir: Do not lecture me on the Qur'an, woman! :hihi: die is echt goed, maar onthou dat het een film is met een buitegewoon anti-islamitische pro amerikaanse boodschap.

Hazouz_55
02-09-2006, 17:30
die is echt goed, maar onthou dat het een film is met een buitegewoon anti-islamitische pro amerikaanse boodschap. Nee juist niet. De film was juist een sneer naar de Amerikaanse overheid. Met hun MO beleid creëeren ze juist dit soort toestanden. Ook werd de reactie van het militaire apparaat op die ''terroristen'' (Dat op het laatst grote gelijkenissen vertoonde met de Nazi's) op de hak genomen. Je bent denk ik in de war met Delta Force met Chuck Norris in de hoofdrol.:hihi: Toen ik echt heel jong was, was dat mijn lievelingsfilm (Vooral die muziek is masterlijk :p ) Maar toen ik wat ouder werd, veranderde dat natuurlijk. Mijn hemel wat zit die film vol met moslimhaat. Chuck Norris die in z'n eentje 500 arabieren uit de weg ruimt. Wij Amerikanen zijn goed en zij, de Arabieren, zijn slecht. :hihi:

abdel_malik
02-09-2006, 18:12

Nee juist niet. De film was juist een sneer naar de Amerikaanse overheid. Met hun MO beleid creëeren ze juist dit soort toestanden. Ook werd de reactie van het militaire apparaat op die ''terroristen'' (Dat op het laatst grote gelijkenissen vertoonde met de Nazi's) op de hak genomen. Je bent denk ik in de war met Delta Force met Chuck Norris in de hoofdrol.:hihi: Toen ik echt heel jong was, was dat mijn lievelingsfilm (Vooral die muziek is masterlijk :p ) Maar toen ik wat ouder werd, veranderde dat natuurlijk. Mijn hemel wat zit die film vol met moslimhaat. Chuck Norris die in z'n eentje 500 arabieren uit de weg ruimt. Wij Amerikanen zijn goed en zij, de Arabieren, zijn slecht. :hihi: Het gaat om de eind boodschap, dat Amerika toch een land is waar rechtvaardigheid heerst, ik heb het over de dialoog tussen bruce willis en denzel tegen het einde van de film. De anti-islamitische boodschap is de boodschap die terug te zien is bij de scene in het zwembad. Op het eerste gezicht lijkt dit inderdaad een anti-amerikaans beleid film, toch is het anders. In feite begataliseert het de misdaden die van hogeraf komen tegen de moslims door te doen alsof er ook andere stemmen zijn. In werkelijkheid is er niets dat de Amerikaanse regering tegenhoudt om mensen te onderdrukken en te martelen.

Pagina's : [1] 2