Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : "Dansen"????!!!....is dat haram?

Rayesha
24-06-2003, 17:20

Assalaam alaikoem, Ik wilde graag wat weten over dansen en muziek, het is misschien wel een stomme vraag... :confused: maar ik begrijp het toch nog niet echt allemaal. Ik hoor verschillende dingen en zou daar graag wat ophelddering over willen hebben. Ik hoop dat misschien iemand hier het antwoord op kan geven. :) Wa alaikoem Salaam, Rayesha

Mysterialj
24-06-2003, 18:54
Salaam liefje van mij. In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige, genadevolle Muziek en het luisteren ernaar is niet toegestaan. Het behoort tot zondes die veroorzaakt worden door de shaytan. Muziek is een oorzaak tot het verharden van de harten en deze te verzieken. Geleerden hebben gezamenlijk een duidelijke fatwa over het verbieden van muziek uitgesproken (idjmaa’). Wat dansen betreft op de ritme van anashied, het is hetzelfde als het dansen op muziekritme. Waarom is dansen niet toegestaan? De oorzaak hiervan is de tentoonstelling van vrouwelijke schoonheden die verborgen moeten worden behalve voor de echtgenoten, Allah zegt in Soerat Annoure aya 31: "En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden (in het Arabisch zienatiehiena = hun schoonheden) die zij verbergen te laten kennen." Tijdens het dansen bewegen alle lichaamsdelen van de vrouw, dit kan leiden tot een grote fietna. Het is wel toegestaan voor een vrouw om te dansen voor haar man. En Allah weet het het beste. Wa Alaikoem Salaam Moeniaatjuh. :zwaai:

Rayesha
24-06-2003, 18:58
Salaam alaikoem, Ik ben heel erg blij met dit antwoord, en ik vind dat je het heel mooi verwoord hebt.... Subhan Allah;) Wa alaikoem Salaam Rayesha

Rayesha
24-06-2003, 19:02
En jij bent ook mijn liefje;) En insha allah blijf je mijn liefje voor altijd.......(voor de mensen die zullen denken....van waar zijn hun nou in godsnaam mee bezig!!???) We zijn verloofd, en we trouwen insha allah dit jaar nog.:) Wa alaikoem Salaam Rayesha

Atlas_Gebergte
24-06-2003, 21:54

Moge Allah jullie huwelijk zegenen en voor de nakomelingen zorgen. Wa Sallaam Alikoum

Rayesha
25-06-2003, 09:25
Salaam alaikoem, bedankt:) Wa alaikoem Salaam, Rayesha

DE_STALKER_LAMM
25-06-2003, 09:31
salam, eerst wens ik beide een heel gelukkige trouwfeest met daarna heelwat vreugdevolle jaren incha Allah. op het trouwfeest niet dansen !!! assalam moleikoem, destalker

Rayesha
25-06-2003, 10:00
Origineel gepost door DE_STALKER_LAMM salam, eerst wens ik beide een heel gelukkige trouwfeest met daarna heelwat vreugdevolle jaren incha Allah. op het trouwfeest niet dansen !!! assalam moleikoem, destalker Salaam Alaikoem, We zullen zeker niet dansen, op ons huwelijksfeest ;) maar dat zou ook niet gebeuren. Ik had er alleen wat vragen over omdat ik best wel veel verschillende dingen hoorde van mensen over dansen en muziek. Ik wilde daarom eens een goed antwoord op mijn vraag hebben. Mijn antwoord heb ik gekregen van mijn liefje zelf:) en nog bedankt voor je reactie :) Wa alaikoem Salaam, Rayesha

naisha
25-06-2003, 11:06
salaam aleikom, Moge allah swt jullie huwelijk zegenen insha-allah. en deze vraag daar zat ik ook heel erg mee wat toevallig nou heb ik een antwoord op mijn vraag :goedzo: wa aleikom salaam

faura22
06-07-2003, 11:56
schoekran voor je antwoord ik wist wel dat muziek verboden was maar dat van dansen wist ik niet. nogmaals schoekran ik ga inschallah ook trouwen volgend jaar. ma3a salaam

faura22
06-07-2003, 14:07
salaam, Effe een klein vraagje wat mij nog steeds niet duidelijk is. Bedoel je dat vrouwen niet mogen dansen voor mannen (dat wist ik al) maar mogen vrouwen alleen onderling ook niet dansen???????????? Hoop snel een antwoord te krijgen! Alvast bedankt voor jullie reactie

manalltje
06-07-2003, 16:46
salaam alaaykoum ogti, nee dat mag ook niet . je mag alleen voor je man dansen . (ik kom er ook pas achter) wa alaykoum salaam

manalltje
06-07-2003, 16:49
sorry ik bedoel broeder .

Nadiaavecclasse
09-07-2003, 19:56
em mag een vrouw alleen dansen zonder andere vrouwen ?

Amzian
08-10-2007, 00:04

ik heb op dansen gezeten ik hoop dat allah mij vergeeft ishalah als het haram is