Bekijk originele versie : Depresief zijn.
saaraah_
01-09-2006, 17:10
Wie heeft daar ook last van? Ik heb het nu vaker en dan heb ik het gevoel dat ik er niet meer ben, ik huil ook heel vaak en ben dan zwakjes, of eet niet meer. Nou nu heb ik wel zo'n beetje zo'n moment. Ben ik de enige of zijn er meerdere? :traan1:
KrOelenbOl__
01-09-2006, 17:38
Heb je het ineens.. of heeft het een reden dan ?
saaraah_
01-09-2006, 17:45
Nee het gebeurt gewoon altijd..
KrOelenbOl__
01-09-2006, 17:49
Oke. Je kan ook proberen te praten met je familie of een goede vriendin van je die je begrijpt. Die kan je begrip en steun geven.
diam0nd_E
01-09-2006, 17:56
Nee het gebeurt gewoon altijd..
Dit heb ik nu ook..zoveel mensen om me heen en voel me verdomme eenzaam. Ik voel me lichtjes, als ik loop voel ik me benen niet. Lijkt alsof ik gek aan het worden ben..
saaraah_
01-09-2006, 18:47
Oke. Je kan ook proberen te praten met je familie of een goede vriendin van je die je begrijpt. Die kan je begrip en steun geven.
Mijn zus begrijpt me echt niet, en mijn moeder ? ik denk er liever nog over na om het ze te vertellen dan denken ze dat ik gek ben ofzo. En ik heb een vriendin die steeds zegt ja dan moet je meer eten enzo alles en nog wat.. maarja, niet echt iemand die het begrijpt maar soms zak ik gewoon in elkaar en huil ik... heel raar allemaal, maarja.
diam0nd_E
01-09-2006, 18:50
Mijn zus begrijpt me echt niet, en mijn moeder ? ik denk er liever nog over na om het ze te vertellen dan denken ze dat ik gek ben ofzo. En ik heb een vriendin die steeds zegt ja dan moet je meer eten enzo alles en nog wat.. maarja, niet echt iemand die het begrijpt maar soms zak ik gewoon in elkaar en huil ik... heel raar allemaal, maarja.
Meid precies dit heb ik ook..eten wil je niet en ben zo vaak zomaar in elkaar gezakt in openbaar..ik kan niet op evenwicht blijfen, voel me slapper dan slap..
Maarja ik ga ook in therapie volgende week, niet dat je gek bent maar is het proberen waar.
BabyyZiina__
01-09-2006, 18:52
Ik ook !!
saaraah_
01-09-2006, 18:52
Dit heb ik nu ook..zoveel mensen om me heen en voel me verdomme eenzaam. Ik voel me lichtjes, als ik loop voel ik me benen niet. Lijkt alsof ik gek aan het worden ben..
Ja precies!
BabyyZiina__
01-09-2006, 18:53
Het ene moment ben ik hartstikke vrolijk, dan gebeurt er iets kleins en dan moet ik meteen huilen ofzo. En ben meteen heel saggerijnig enzo. En heb nergens zin in.
saaraah_
01-09-2006, 18:53
Meid precies dit heb ik ook..eten wil je niet en ben zo vaak zomaar in elkaar gezakt in openbaar..ik kan niet op evenwicht blijfen, voel me slapper dan slap..
Maarja ik ga ook in therapie volgende week, niet dat je gek bent maar is het proberen waar.
Ik heb echt geen geld. :( en ik wil dat eingelijk niemand het weet weetje, het is maar goed dat ik jullie niet ken enzo.
saaraah_
01-09-2006, 18:54
Het ene moment ben ik hartstikke vrolijk, dan gebeurt er iets kleins en dan moet ik meteen huilen ofzo. En ben meteen heel saggerijnig enzo. En heb nergens zin in.
:traan1:
KrOelenbOl__
01-09-2006, 18:54
Als je ze niet wilt vertellen hoeft het niet. Maar het het wel wat beter. En niet teveel dingen gaan doen ( in je dagelijkse leven ). Gewoon wat nódig is meid. En probéér te eten. Ookal is het maar een heel heel iniemienie klein stukje, het is tenminste wát. Probeer ook wat afleiding te zoeken door leuke dingen te doen ( in je vrije tij bijv. ) Je hebt ook tabletten en dat soort dingen tegen depressiefheid.. maar als je dat gaat/wilt overwegen om te doen zou ik eerst met je dokter praten.
zuivelzacht
01-09-2006, 19:07
Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, ik weet wat je doormaakt, maar het belangrijkste en wat mij er weer bovenop geholpen heeft, is mij niet aan dat gevoel over te geven, er tegen te vechten en geloven dat je sterker bent dan je depressie.
Geloof ook vooral in Allah en zie je depressie als een beproeving in dit leven, zodat je daar ook weer je steun in kan vinden, want een beproeving is er om te doorstaan.
Afleiding zoeken is zeker ook belangrijk en vooral niet tobben of steeds maar weer jezelf afvragen wat er nou aan de hand is, dit kan je depressie alleen maar erger maken en zorgen voor een complete instorting.
Eten is ook heel erg belangrijk, daar put je je kracht uit he, eet wat je lekker vindt. Je kan ook naar de dokter gaan om over je lusteloosheid te vertellen en vragen of die je wat kan voorschrijven om eetlust op te wekken. Ik heb pilletjes genaamd domperidon die helpen tegen misselijkheid bij eten en je eetlust geven, misschien dat je daar naar kan vragen...
Ik hoop dat je wat aan mijn adviezen hebt en als je nog iets wil weten hoor ik het van je
Sterkte allemaal
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.