Bekijk originele versie : waarheid is hard!!!!
salam broeders en zuster
laatst had ik met een vriendin een discussie over islam
mijn vriendin neemt de islam niet zo serieus, althans zo denk ik
erover. ze bid niet en doet wel eens dingen waarvan ik denk, he dat kan je niet maken.
elmoehim, als zij dit dan doet, zeg ik altijd van, he dat moet je niet doen, want je weet donders goed dat het niet mag in de islam en dat het haram is en zo. b.v laatst ging ze een bacardie drinken, ik was het daar natuurlijk niet mee eens, maar daar trok zij zich niets van aan.
en het ergste is dat ze andere meesleurt, die niet zo sterk in hun schoenen staan.
mijn vraag is nu wat moet ik eraan doen???
niet meer met haar omgaan of doorgaan met zeggen dat het haram is en zo.
ik wil ook alleen maar het beste met haar, maar krijg stank voor dank!!
graag wil ik jullie reacties
alvast bedankt
aichakandischa.
Miss_Banana
19-06-2002, 20:39
Ik zou haar blijven zeggen dat het niet goed is, maar weet je, Aicha... op een gegeven moment komt ze er zelf wel achter dat het niet correct is wat ze doet. It takes some time to realize she's wrong!
HoceimaChick
19-06-2002, 20:41
helemaal mee eens Miss Banana
een hele moeilijke situatie he?? bedoel ja je laat haar het goede pad zien das erg goed van je maar zij weigerd ze weet dus dat het haram is maar doet het toch das echt heel erg en hopelijk komt ze er snel achter door jou das de enige manier en trouwens als ze echt een vriendin van jou is dan wil ze jou niet kwijt en volgt ze de goede weg gewoon die jij haar wijst.en anders niet dan probeer je haar duidelijk te maken het ene of het andere moet je zeggen.
plezier voor eve met daarbij dat ze jou dan kwijt is als vriendin.
of ze kiest voor de andere manier en blijft dan gewoon omgaan met jou bedoel ja dat plezier is maar voor eve voor haar bedoel deze (denje)zal er eens niet meer zijn en dan kan ze dat gene niet meer terug draaien wat ze dan nu doet.en moet er maar niet aan denken wart voor hel ze dan zal mee maken volg het goede pad SAMEN want dan volgen jullie het pad naar het paradijs laat haar niet zomaar gaan probeer haar gewoon wijs te maken. kusjes
Ik heb nu ook zo'n vriendin, een goede meisje maar is slecht bezig, drinken, smoren enz.....
Wel ik ben er nog altijd mee bezig, ondertussen heb ik haar weten te raken, ik heb n haar gezicht gezegd:
Ik zie je als mijn jongere zus en weet je wat ik met mijn jongere zus zou doen als ik haar dingens zie doen dat jij doet, ik wil dit en dat niet meer zien of horen anders wil ik uw kop niet meer terug zien en dat heeft geholpen nu doet ze het niet meer allé in mijn gezicht niet tenminste wat ze achter mijn rug doet weet ik niet waarschijnlijk nog altijd hetzelfde
Volgens mij draait het om respect, heeft zij respect voor u als een vriendin dan zal ze niets doen voor je
BV ik rook maar ik rook niet voor mijn jongere zusjes of broer
Vroeger rookte ik voor mijn zus van 18 wel nu niet meer omdat het onrespectvol is en omdat ik een voorbeeld moet zijn voor haar, en wat voor voorbeeld ben ik als ik zoiets doe????
DON'T GIVE UP...
Weet je das ashar als je zo iemand helpt op het rechte pad
BLIJF ZO DOORGAAN
En ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen
geef haar tel nr maaar ,dan zal je zien dat ze het niet meer doet :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.