Bekijk originele versie : Alcohol wel of niet?
Ik weet niet meer welke sora. Maar ik zal het zeker nog vermelden, maar volgens mij mogen wij alcohol drinken. Omdat in de Koran staat dat wij het goede voedsel van moeder aarde moeten eten en Allah heeft wijnstokken gemaakt zodat wij bedwelmende drank kunnen nuttigen. En er staat achter dit is duidelijk een teken van God?????????
Maar wat weten jullie hier nou van??
Je kunt ook gewoon voor de zekerheid geen alcohol drinken, doe ik ook niet.......
Vieze troep.....
Origineel gepost door Defender
Hoe weet je dat het vieze troep is als je het niet probeert?
Omdat ik het wel gedronken heb, daarom....
Maar ik hoef het dus niet meer.....
freemale
24-06-2003, 16:26
Origineel gepost door smartie
Ik weet niet meer welke sora. Maar ik zal het zeker nog vermelden, maar volgens mij mogen wij alcohol drinken. Omdat in de Koran staat dat wij het goede voedsel van moeder aarde moeten eten en Allah heeft wijnstokken gemaakt zodat wij bedwelmende drank kunnen nuttigen. En er staat achter dit is duidelijk een teken van God?????????
Het is inderdaad dubieus...
volgens de islam mag je geen alcohol drinken maar het is bewezen dat een of twee glazen goed voor je gezondheid is.
Origineel gepost door Quest
5:90-91 "O, jullie die geloven ! Voorwaar, de wijn en het gokken en de afgodsbeelden en pijlen om te verloten zijn onreinheden die tot het werk van de Satan behoren, vermijdt deze (zaken) dus. Hopelijk zullen jullie welslagen." Voorwaar, de Satan wil alleen maar vijandschap en haat onder jullie veroorzaken met behulp van wijn en gokken en door jullie af te houden van het gedenken van Allah en de Salat: houdt ermee op!"
Smartie, ik heb geen idee hoe jij op dit idee komt of vanuit welk perspectief jij dit topic geplaatst hebt, wat ik wel weet is dat dit je reinste dwaling en bedrog is.
Wanneer jij als mens stelt dat je alcohol mag drinken staat niets je in de weg dat te doen, Islam kent geen dwang. De rekening krijg jij en jijzelf alleen gepresenteerd. Wanneer jij zegt dat je Moslim bent en vooralsnog het gebruik van alcohol goedpraat en zelfs nuttigt, behoor jij tot niet meer dan de hypocrieten waar de Qur'aan ons duidelijk over heeft geinformeerd
Wanneer jij zulke pertinente onwaarheden plaatst op een medium dat veel bezoekers trekt, bezoekers die nog niet optimaal op de hoogte zijn van de Halal en Haram, ben je niet alleen voor je zelf slecht bezig, maar ook voor deze personen. En dat vind ik het meest kwalijk. Als jij jezelf in de afgrond wilt begeven, be my guesst, maar wel zo dat je mijn broeders en zusters niet meetrekt in jouw onzin
Luister vrouwtje, ga me niet aan zitten vallen!! Ik stel hier gewoon een vraag. En als je niet normaal kan discusseren dan houd je bek please. Ga hier niet interessant zitten doen, wil je?
Ik heb het gelezen in de vertaalde Koran. Ik zal het vanavond noteren en hier vermelden. Ik kan jullie precies vertellen welke sora en welke regel. tot later op de dag :zwaai:
Origineel gepost door Defender
smartie hoe durf je. alcohol is een afvalproduct, dat ontstaat bij een soort gecontroleerd rottingsproces. Het hoort bij de dood, en daarom heb je er af te blijven. Je verleid je broeders en zusters, en durft daarvoor Allah te gebruiken.
Nee, ik gebruik het medium boek! Namelijk de Koran.
CHECK SORAT AN-NAHL REGEL 67!
(66) In het vee is er voor jullie ook een les: van wat er in hun buiken tussen mest en bloed is, geven Wij jullie zuivere melk te drinken die de drinkers goed bekomt. (67)
"En van de vruchten van de palmen en de wijnstokken: jullie nemen ervan een bedwelmende drank en goede voeding. Daarin is zeker een teken voor mensen die verstandig zijn."
Wie kan mij uitleg geven, want misschien lees ik het verkeerd?????????????????????
Het is heel simpel, eerst was het drinken van alcohol wel toegestaan.
Toen werd er bekend gemaakt dat je onder invloed geen salaat mocht verrichten.
En toen werd Alcohol (een latere openbaring in de Koran) definitief verboden.
Dus Alcohol IS haram...
Ik heb zo 1 2 3 niet de verzen erbij, kan voor je kijken!
De verwarring hieromtrent is meer dan logisch.
Hier een link naar deze blz. in de Koran. Kijk regel 67 :confused:
http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/quran_d/16.html
Hoe meer ik lees, hoe meer tegenstellingen, hoe meer ik twijfel .... aan de waarheid.... :verdriet:
BeautifulLady
24-06-2003, 23:12
Ik heb iets bij al-Islaam.com gevonden dat er op lijkt, de vraag is wel anders gesteld, maar het komt op het zelfde neer. Misschien heb je hier wat aan. :)
:wijs:
) Moet er 40 dagen voor de ramadan gestopt worden met alcohol drinken?
Vraag: Er is binnenkort ramadan en er moet 40 dagen daarvoor gestopt worden met alcohol drinken wat zijn de exacte data daarvan? alvast bedankt.
Antwoord:
In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige
Dit is in feite een hypocriete vraag, islam is geen spel maar een geloof met bepaalde aspecten die een moslims dient toe te passen. Het drinken van Alcohol en andere bedwelmende spullen is niet toegestaan in de islam! De vraag moest anders geformuleerd worden: "Mag men Alcohol drinken?"
Allah zegt daarover: "O, jullie die geloven ! Voorwaar, de wijn en het gokken en de afgodsbeelden en pijlen om te verloten zijn onreinheden die tot het werk van de Satan behoren, vermijdt deze (zaken) dus. Hopelijk zullen jullie welslagen." (91) Voorwaar, de Satan wil alleen maar vijandschap en haat onder jullie veroorzaken met behulp van wijn en gokken en door jullie af te houden van het gedenken van Allah en de Salat: houdt ermee op!" Het hoofdstuk (soerat) Al ma'ieda, vers 90-91
Het is duidelijk dat alcohol verboden is in de islam. Het is dus onzin om te vragen wat voor data er bestaan omdat die niet eens bestaan. Als Allah de Verhevene iets verboden heeft verklaard dan zijn er geen omwegen om het halal (toegestaan) te maken, op wat voor manier dan ook. Het is ook heel hypocriet om te stoppen met alcohol alleen omdat de Ramadan eraan komt. Denkt u dat Allah de overige 11 maanden als snippermaanden ziet en dat wij niet veroordeeld zullen worden over de overige 11 maanden. Ik vind het heel goed van u dat u ernaar op zoek gaat want u zou natuurlijk ook niet beter weten. Het is ook goed dat u zich voorneemt om u te onthouden van de alcohol omdat de ramadan begint want Allah de Verhevene heeft o.a daarom de ramadan voor ons verplicht gesteld. Om onze ego (nafs) op te voeden zodat we sterk de komende 11 maanden aan kunnen. De ramadan is dus een training voor ons.
Ik raad u aan broeder/zuster om afstand te nemen van iets wat u naar een slechte einde zal leiden. Allah de Verhevene en Zijn profeet Mohammed (Allah's vrede en genade zij met hem) hebben ons gedetailleerd alle aspecten van onze godsdienst uiteengezet zodat we die als leiding en houvast in ons leven kunnen gebruiken. Moge Allah u ervoor belonen Inshaa Allah.
En Allah en Zijn profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) weten het beste.
Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com
Origineel gepost door BeautifulLady
Ik heb iets bij al-Islaam.com gevonden dat er op lijkt, de vraag is wel anders gesteld, maar het komt op het zelfde neer. Misschien heb je hier wat aan. :)
:wijs:
) Moet er 40 dagen voor de ramadan gestopt worden met alcohol drinken?
Vraag: Er is binnenkort ramadan en er moet 40 dagen daarvoor gestopt worden met alcohol drinken wat zijn de exacte data daarvan? alvast bedankt.
Antwoord:
In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige
Dit is in feite een hypocriete vraag, islam is geen spel maar een geloof met bepaalde aspecten die een moslims dient toe te passen. Het drinken van Alcohol en andere bedwelmende spullen is niet toegestaan in de islam! De vraag moest anders geformuleerd worden: "Mag men Alcohol drinken?"
Allah zegt daarover: "O, jullie die geloven ! Voorwaar, de wijn en het gokken en de afgodsbeelden en pijlen om te verloten zijn onreinheden die tot het werk van de Satan behoren, vermijdt deze (zaken) dus. Hopelijk zullen jullie welslagen." (91) Voorwaar, de Satan wil alleen maar vijandschap en haat onder jullie veroorzaken met behulp van wijn en gokken en door jullie af te houden van het gedenken van Allah en de Salat: houdt ermee op!" Het hoofdstuk (soerat) Al ma'ieda, vers 90-91
Het is duidelijk dat alcohol verboden is in de islam. Het is dus onzin om te vragen wat voor data er bestaan omdat die niet eens bestaan. Als Allah de Verhevene iets verboden heeft verklaard dan zijn er geen omwegen om het halal (toegestaan) te maken, op wat voor manier dan ook. Het is ook heel hypocriet om te stoppen met alcohol alleen omdat de Ramadan eraan komt. Denkt u dat Allah de overige 11 maanden als snippermaanden ziet en dat wij niet veroordeeld zullen worden over de overige 11 maanden. Ik vind het heel goed van u dat u ernaar op zoek gaat want u zou natuurlijk ook niet beter weten. Het is ook goed dat u zich voorneemt om u te onthouden van de alcohol omdat de ramadan begint want Allah de Verhevene heeft o.a daarom de ramadan voor ons verplicht gesteld. Om onze ego (nafs) op te voeden zodat we sterk de komende 11 maanden aan kunnen. De ramadan is dus een training voor ons.
Ik raad u aan broeder/zuster om afstand te nemen van iets wat u naar een slechte einde zal leiden. Allah de Verhevene en Zijn profeet Mohammed (Allah's vrede en genade zij met hem) hebben ons gedetailleerd alle aspecten van onze godsdienst uiteengezet zodat we die als leiding en houvast in ons leven kunnen gebruiken. Moge Allah u ervoor belonen Inshaa Allah.
En Allah en Zijn profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) weten het beste.
Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com
Oke maar dan is de sora die ik gevonden heb in strijd met deze??
Het moet niet gekker worden....
66. Ook het vee bevat voorzeker een les voor u. Wij geven u van hetgeen in hun buik is, van tussen het uitwerpsel en het bloed, n.l. melk, zuiver en aangenaam voor degenen die drinken,
67. En van de vrucht der dadelpalmen en druiven maakt gij een bedwelmende drank en een goed voedsel. Voorwaar, daarin is een teken voor een volk dat zijn verstand gebruikt.
68. En uw Heer heeft de bij bezield, (zeggende): "Maakt huizen in de heuvels en in de bomen en in hetgeen men bouwt."
Mensen bedankt voor jullie reacties, maar ik heb nog steeds geen antwoord op hoe God regel 67 bedoelt van Sora An nahl.
Origineel gepost door Ahseia
De enige manier om te kijken wat er met deze aya bedoelt wordt is het op te zoeken in de hadith. Je kunt namelijk de koran op vele manieren lezen...en interpreteren.
Nou, lekker en daar wordt je na je leven flink voor gestraft.
Omdat de Koran multi-interpretable is!!
Mooi shit! :confused:
Origineel gepost door smartie
Simpele ziel
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.