Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : mensen ongewild pijn doen

Pagina's : [1] 2 3

Tnawie
24-06-2003, 12:34

al vanaf jongs af aan, als k een handeling wilde verichten, keek ik of ik anderen ermee pijn doe, zo ja dan ging mn handeling nie door al zou dat in mn nadeel zijn. Deze manier van denken, werd nog meer versterkt toen ik de volgende hadit te horen kreeg. laa yoe-minoe a7adoen minkoem, 7ataa yoe7ibaa li agihi maa yoe7iboe li nafsih. (je wordt pas een moemin als je anderen dat wenst wat je voor jezelf wenst) ondanks die manier van denken lukt mij steeds weer mensen ongewild pijn te doen.. komt dit jullie bekend voor? zo ja hoe gaan jullie ermee om? wat doe je om dit te voorkomen?

Tnawie
24-06-2003, 13:01
niemand die anderen pijn doet?

Noa
24-06-2003, 13:10
Hoe doe je ze pijn als ik vragen mag?

Lady_moi
24-06-2003, 15:05
met woorden kun je veel mensen pijn doen bv ik zwijg liever dan sommigen vinden hun eigen mening belangrijker dan die van andere al kwetsd het ze kijk zoiets zou ik zelf nooit doen ik snap nie hoe sommigen zoiets durven zema recht voor de raap ok ma met mate eh!

ClaudioLopez
24-06-2003, 15:10

ik ga vaak heel ver... maar ik probeer altijd te voorkomen dat ik iemand kwets...

miriammetje
24-06-2003, 15:11
Origineel gepost door Tnawie al vanaf jongs af aan, als k een handeling wilde verichten, keek ik of ik anderen ermee pijn doe, zo ja dan ging mn handeling nie door al zou dat in mn nadeel zijn. Deze manier van denken, werd nog meer versterkt toen ik de volgende hadit te horen kreeg. laa yoe-minoe a7adoen minkoem, 7ataa yoe7ibaa li agihi maa yoe7iboe li nafsih. (je wordt pas een moemin als je anderen dat wenst wat je voor jezelf wenst) ondanks die manier van denken lukt mij steeds weer mensen ongewild pijn te doen.. komt dit jullie bekend voor? zo ja hoe gaan jullie ermee om? wat doe je om dit te voorkomen? SALAMA ALIKOEM.. IK HEB DAT OOK HEEL ERG...MAAR ER VALT NIKS AAN TE DOEN..IK BEN DAAR HEEEL ONZEKER OVER EN PROBEER MENSE ALTIJD HUN ZIN TE GEVEN AL LIJD IK ERZELF DOOR...MAAR DOOR DAT TE DOEN WORD ER VAAK MISBRUIK VAN ME GEMAAKT... BESLEMMA MIR

tetouani79
24-06-2003, 15:21
iedereen doet anderen in zijn omgeving pijn. mensen van wie je houdt wil je geen pijn doen, maar onbewust gebeurd het wel en dan heb je achteraf zoiet van,,,, waarom heb ik het gedaan, waar was ik met mijn gedachtes. dit soort dingen kan je soms vermijden, maar het lukt soms ook niet. de kunst dan is om je fout toe te geven en je excuses aan te bidden, de andere die je pijn hebt gedaan beloven dat het nooit meer gebeurd. zo hou je de respect tussen jouw en de gene die je pijn hebt gedaan. salaam

Hindaatje
24-06-2003, 15:21
Ik kan vaak best hard zijn,maar ik het is nooit mn bedoeling om mensen echt te kwetsen..Doen ze dat wel bij mij,dan neem ik meestal afstand..

Lady_moi
24-06-2003, 15:28
Origineel gepost door Hindaatje Ik kan vaak best hard zijn,maar ik het is nooit mn bedoeling om mensen echt te kwetsen..Doen ze dat wel bij mij,dan neem ik meestal afstand.. me 2

Apatisch
24-06-2003, 15:59
Ik ben van mening dat je alles moet en kunt zeggen. Enkel door eerlijk te zijn tegen jezelf en anderen zal je in reine zijn. Voor mij bestaat er niet : TE eerlijk. -> eerlijk of oneerlijk. Wat heeft die persoon aan een zogenaamde "halve waarheid" ? En wat heb jij daar aan ? Zo creër je het fenomeen : SCHIJNHEILIGHEID Ik lees hier van bepaalde mensen zoals lady_ moi en miriammetje hun mening erover en vind het spijtig dat ze het alleen kunnen verwoorden i.p.v. het ook om te zetten in daden. En respect krijg je door eerlijk te zijn en niet door rond de pot de draaien of verzachtende omstandigheden aan te halen. Als je al moet liegen voor je eigen gedachten ....

suus
24-06-2003, 16:03
Mensen ongewild pijn doen. Tja, aldoende leert men. Ik denk dat elk persoon anders in elkaar zit. De een is gevoeliger dan de ander. Uit jouw verhaal merk ik dat je wel in de gaten hebt dat je de ander pijn doet. Praat je er dan met diegene over? Het lijkt me voor de ander pijnlijker als je het niet in de gaten hebt. Nu kun je ervan leren. Je leert hoe mensen in elkaar zitten en zij leren jou kennen. Als je te ver gaat, zullen ze je negeren. Als je dat niet wilt, zul je je moeten aanpassen. Maar het kan ook zijn dat die mensen dan niet bij jou passen. Dat jij op een andere 'golflengte' zit. Je kunt niet iedereen te vriend houden. Je moet wel jezelf kunnen zijn.

miriammetje
24-06-2003, 16:04
Origineel gepost door Apatisch Ik ben van mening dat je alles moet en kunt zeggen. Enkel door eerlijk te zijn tegen jezelf en anderen zal je in reine zijn. Voor mij bestaat er niet : TE eerlijk. -> eerlijk of oneerlijk. Wat heeft die persoon aan een zogenaamde "halve waarheid" ? En wat heb jij daar aan ? Zo creër je het fenomeen : SCHIJNHEILIGHEID Ik lees hier van bepaalde mensen zoals lady_ moi en miriammetje hun mening erover en vind het spijtig dat ze het alleen kunnen verwoorden i.p.v. het ook om te zetten in daden. En respect krijg je door eerlijk te zijn en niet door rond de pot de draaien of verzachtende omstandigheden aan te halen. Als je al moet liegen voor je eigen gedachten .... waarom gebruik je mijn naam weer dacht dat je me met rust zou laten....jij oordeel tt esnel meid.

Lady_moi
24-06-2003, 16:09
Origineel gepost door Apatisch Ik ben van mening dat je alles moet en kunt zeggen. Enkel door eerlijk te zijn tegen jezelf en anderen zal je in reine zijn. Voor mij bestaat er niet : TE eerlijk. -> eerlijk of oneerlijk. Wat heeft die persoon aan een zogenaamde "halve waarheid" ? En wat heb jij daar aan ? Zo creër je het fenomeen : SCHIJNHEILIGHEID Ik lees hier van bepaalde mensen zoals lady_ moi en miriammetje hun mening erover en vind het spijtig dat ze het alleen kunnen verwoorden i.p.v. het ook om te zetten in daden. En respect krijg je door eerlijk te zijn en niet door rond de pot de draaien of verzachtende omstandigheden aan te halen. Als je al moet liegen voor je eigen gedachten .... taz wa isda me u hoofd precies da gij me ken ofwa? begin me uzelf ok gij moe nie oordele over mij alsde mij nie ken taz wa voor nen zever isda mriammeke ze moest weer ons naam bijhale :rolleyes: tfoe ala jaloers wijf zeg geen dinge over mij alsde gij me nie ken

Desiree_H
24-06-2003, 16:10
Origineel gepost door Tnawie al vanaf jongs af aan, als k een handeling wilde verichten, keek ik of ik anderen ermee pijn doe, zo ja dan ging mn handeling nie door al zou dat in mn nadeel zijn. Deze manier van denken, werd nog meer versterkt toen ik de volgende hadit te horen kreeg. laa yoe-minoe a7adoen minkoem, 7ataa yoe7ibaa li agihi maa yoe7iboe li nafsih. (je wordt pas een moemin als je anderen dat wenst wat je voor jezelf wenst) ondanks die manier van denken lukt mij steeds weer mensen ongewild pijn te doen.. komt dit jullie bekend voor? zo ja hoe gaan jullie ermee om? wat doe je om dit te voorkomen? Wat ik me nu afvraag: ben je echt een beetje bot, of ben je misschien te gevoelig en denk je vooral dat je andere mensen pijn doet, terwijl dat misschien minder erg is dan je denkt. Misschien ben jij iemand die te veel filosofeert ??? :rolleyes: Noem eens een voorbeeld !!! Dan ga ik je even psycho-analyseeeeeeerennnn :D :D :D :D :D :D

Apatisch
24-06-2003, 16:13

Zeg wil je eens ophouden met zeuren ?!!!! Als jij of een ander iets schrijft en ik heb er m'n bedenkingen over dan typ ik neer wat ik wil. Wanneer jij er niet tegen kunt dan heb je pech , je hebt de mogelijkheid om me te negeren. Te snel oordelen ... hahahah nu ben je grappig : begin eerst met je zelf, wil je ;) Trouwens moet jij je niet bezig houden met Farid :) Ik heb het net gelezen ... ik moest lachen,... wie weet is dit de manier van Allah swt om je eens te doen nadenken over dat oordelen over andere mensen ;) Anyway: gelieve me niet meer aan te spreken, als je iets wil neerpennen over me doet dat dan. I don't care, stel me gewoon geen 'onnozele' vragen ...

Pagina's : [1] 2 3