Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Voor de zusters die nog geen Hoofddoekje dragen, maar InsjaAllah wel willen dragen..

Pagina's : [1] 2 3

alhoceima
19-06-2002, 18:37

Salaam Alaikoem zusters...... Beste zuster, wat je jezelf moet afvragen is wat de reden is dat je er nog niet klaar voor bent, Ben je bang voor reacties van je omgeving? Zo ja? Lieve zus stel dan de volgende vraag aan jezelf:"Zou ik op de Dag des Oordeels herkend willen worden aan de kenmerken van de gelovigen of aan de kenmerken van de ongelovigen?" De Djilab is in deze wereld niet alleen een bescherming maar ook een herkenning voor de gelovige vrouwen zoals Allah Soebhana Wa Ta'ala uitlegt in de Qoer'aan (Soerah:Al Ahzab;Aya:59) . Lieve zusters, ik denk dat een ieder van ons het innerlijke Hijab al heeft,Alhamdoelilah. Maar als je herkent wilt worden aan de kenmerken van de gelovigen op de Yawm-ul-Qiyaama, zul je ook in deze wereld dat moeten uiten met niet alleen daden door het hart maar ook met daden in je uiterlijk (door het lichaam). Hoe je het ook went of keert, we kunnen wel zeggen bijv. "zolang ik maar in mijn hart in Allah Swat geloof" zullen we het ook moeten laten zien, niet aan de mensen maar aan Allah Swat,...Allah Swat vraagt dit van ons en wie zijn wij dan om Hem Swat dit niet te geven. Allah Swat heeft ons dit mooie geloof meegegeven, het is aan ons om ernaar te leven,...hoe kunnen wij tegen de regels van De Heilige Quraan ingaan, hoe halen wij het in onze hoofd,...hebben wij geen angst meer, hebben wij geen vrees meer voor Allah Swat..... Ik zelf zei altijd tegen mezelf, ik draag het wel als ik getrouwd ben, of ik dacht dat ik er nog niet aan toe was, maar wanneer zijn we er wel aan toe, wie zegt dat we ooit zullen trouwen, wie garandeerd ons dat, als we het niet voor Allah Swat dragen voor wie dan wel? In Shaa' Allah zal Allah Soebhana Wa Ta'ala ons genoeg Imaan geven, zodat we altijd de juiste beslissingen zullen nemen en zodat we altijd op het rechte pad zullen blijven... Salaam Alaikoem Een zuster

tetouania_zina
19-06-2002, 22:45
Origineel gepost door Samorra Salaam Aleikoum oechtie, Ik ben er ook zo 1 dat ik denk; inchaAllah draag ik hem "ooit". En toen zei een zuster tegen mij; wie zegt dat die ooit ooit passeert?? En daar moet ik haar zeker gelijk in geven. Maar weet je wat het is? Het is niet zo dat ik bang ben voor de reacties van mijn omgeving, daar heb ik dikke schijt aan. Maar het is gewoon het feit dat als ik hem opdoe, dat het voor altijd is. Ik ken mezelf, ik weet dat als ik het opdoe en niet voor 100% achter sta, (voor 100% "lekker voel met een hijaab") dat ik dan binnen de korste keren hem toch afdoe. En dat is iets wat ik van mezelf zou verafschuwen, want daar kan ik juist niet tegen...eerst met een hoofddoekje op en na een tijdje erachter komen dat je er toch niet helemaal klaar voor bent en hem toch maar niet meer dragen, snap je wat ik bedoel oechtie? Zoals jij al zei; inchaAllah geeft Allah swt ons genoeg Imaan om de juiste beslissingen snel te maken, inchAllah amin. Wa aleikoum Salaam, Samorra bij mij gaat het precies zoals jij ik zeg altijd: ik draag hem wel eens OOIT..... maar wanneer dat ooit is???? dat weet ik echt niet...

Hanaetje
19-06-2002, 22:59
Je hebt totaal gelijk... Maar het is niet omdat ik bang heb wat de omgeving zal zeggen...gewoon ik wil dat op dit moment gewoon niet....Als ik er niet 100% zeker van zijn ga ik het ook niet voor de schijn dragen...Ik wil er absoluur er achter zijn en niet voor paar dagen en dan daarna weer uitdoen... Als ik toch dat draag dan is dat 'ooit '... Zoals ik altijd zeg ."..Ik zeg nooit nooit..." Hanaetje

Najib26
19-06-2002, 23:14
Kom op dames. Degene die het eerst een hoofddoek gaat dragen, mag met mij trouwen. Wat een trofee he haha.

tetouania_zina
19-06-2002, 23:16

Origineel gepost door Najib26 Kom op dames. Degene die het eerst een hoofddoek gaat dragen, mag met mij trouwen. Wat een trofee he haha. daaaaaaaaaaaaaaaaaag :zwaai: ik denk al helemaal nog niet aan trouwen en vooral niet met jou... ja een beetje hard, maar oke :D

Najib26
19-06-2002, 23:20
Oh ik was even vergeten erbij te vermelden dat dat aanbod niet geldt voor dames uit Tetouan haha.

Najib26
21-06-2002, 21:10
Origineel gepost door Samorra Hey Najib, Dames uit Nador wel?? ik heb nu een hoofddoekie in mijn handen... hahahaha Saludos, Samorra Dit aanbod geldt zeker voor dames uit Nador. Doe dus die hoofddoek gauw op, maar je moet hem wel ophouden he. Dan sta ik morgen bij jouw vader voor de deur haha. Wat heb ik nou gedaan? Ik hoop wel dat je er een beetje lief en leuk uitziet.......................

Nadoriaaa
21-06-2002, 21:49
Salaam alaikom, Ik draag al sinds mijn 12de een hoofddoek :) En ik ben blij dat ik dat heb gedaan! Het begon eerst toen ik naar de moskee begon te gaan(toen was ik 11 jaar), je weet je moet gelijk hem opdoen als je bij de moskee aankomt.En als de lessen afgelopen waren deed ik hem gelijk af. De rafkih (de imaam) vertelde ons altijd verhalen over de hoofddoek en over de Dag des Oordeels. Na een tijdje kreeg ik er genoeg van en begon hem ook naar school te dragen. Ik kreeg toen gelijk reactie's van mijn klasgenoten en vragen! Ik had schijt aan hun en zei dat ik niet voor hun reactie's bang was, maar voor Allah (swt).Mijn ouders waren trots op mij en ik was trots op mij zelf, want ik heb een zus die droeg hem pas op haar 17de! Ik was er rijp voor en zij niet :rolleyes:. Ik zou een ding zeggen, loop er niet over te piekeren, maar neem gewoon een beslissing en je zult zien dat het meevalt! Enne mijn beste vriendin Agaderia_20 wil hem ook gaan dragen en ik wil je volledig steunen meid bij je beslissing!!!!!!!!!!!!!!!!! Ma3a salamaa :zwaai: Nadoriaaa

Najib26
21-06-2002, 22:17
Origineel gepost door Samorra jammer dan!! ik heb mijn hoofddoekkie al op, dat betekent dus dat jij hier morgen op de stoep staat. Belofte maakt schuld toch?? Enne....of ik wel een beetje lief ben?? Neuj....maar ja, pech gehad want een deal is een deal....hahahahahaha, maak je borst maar nat jongen!! Ik heb veel frustraties die ik kwijt moet!! Saludos, Je aanstaande niet lieve Samoraatje hahahahaha Je bent niet lief? Goed afspraak is afspraak. Ik sta morgen voor je deur, maar dan ga ik ook gelijk de scheiding regelen hahaha. Maar als je echt een hoofddoek bent gaan dragen, dan moet ik zeggen dat ik trots op je ben.

Hanaetje
21-06-2002, 22:21
Ik heb eigenlijk een vraagje is de "hoofddoek" dragen VERPLICHT?????.... Hanaetje

Najib26
21-06-2002, 22:27
Origineel gepost door Hanaetje Ik heb eigenlijk een vraagje is de "hoofddoek" dragen VERPLICHT?????.... Hanaetje Ja is verplicht in de islam. Er zijn heel veel bewijzen uit de koran en de hadith daarvoor. De belangrijkste is deze: 24.31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

Hanaetje
21-06-2002, 22:31
Wel ik moet je vertellen dan ik een Imam ken ...en die heeft gezegd dat iedereen de koran anders interepeteert....iedereen is anders denkend...en gaat de koran ook anders innemen van wijze van spreken...Want hij heeft gezegd d

Hanaetje
21-06-2002, 22:32
dat nergens in de koran staat dat de hoofdoek verplicht is.... Hanaetje xxx

Najib26
21-06-2002, 22:35
Origineel gepost door Najib26 Ja is verplicht in de islam. Er zijn heel veel bewijzen uit de koran en de hadith daarvoor. De belangrijkste is deze: 24.31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen. Niet duidelijk genoeg?

Hanaetje
21-06-2002, 22:39

Sorrry er staat nergens MOETEN MOETEN MOETEN EN NOG EENS MOETEN hé...!! Dat het ECHT VERPLICHT is ,...staat nergens ..gewoon dat de vrouw haar 'schoonheid' niet moet laten zien, maar niet dat het MOET met een HOOFDDOEK ???.... Hanaetje

Pagina's : [1] 2 3