Bekijk originele versie : belangrijke hadit echt lees dit, als je toevallig ruzie met iemand hebt
Hart4Islam
23-06-2003, 22:50
Bismilahi Arahmani Arahim,
In naam van Allah, de barmhartige, de genadevolle,
Naar een overlevering van Anas, moge Allah met hem tevreden Zijn, heeft de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, gezegd: 'Wees niet haatdragend tegenover elkaar, jaloers of onbetrouwbaar. Verbreek de banden niet met elkaar en wees dienaars van Allah en broeders voor elkaar. Een moslim mag het contact met zijn broeder niet langer dan drie dagen verbreken.'
[Uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem]
Broeders en zusters, besef hoe belangrijk deze hadith is, stel je voor dat de persoon met wie je ruzie had er morgen niet meer is????
Dan is er geen weg meer terug, geen kans om om vergiffenis te vragen, geen kans om die persoon nog een keer te omhelsen, geen kans om hem/ haar nog te zien...........
mocro_souhaila
23-06-2003, 23:17
prachtig egt waar...daar denk ik ook vaak aan als ik ruzie heb...stel dat diegene morgen dood gaat en je kan het nooit meer goed maken...daarom heb ik ook nooit ruzie met iemand meer...als iemand ruzie zoekt...zeg ik gewoon altijd ' ja'..als ikw eet dat diegene kopiig is ofzo ....maar deze hadith is mooi en zeker belangrijk!!
Hart4Islam
23-06-2003, 23:19
Origineel gepost door mocro_souhaila
prachtig egt waar...daar denk ik ook vaak aan als ik ruzie heb...stel dat diegene morgen dood gaat en je kan het nooit meer goed maken...daarom heb ik ook nooit ruzie met iemand meer...als iemand ruzie zoekt...zeg ik gewoon altijd ' ja'..als ikw eet dat diegene kopiig is ofzo ....maar deze hadith is mooi en zeker belangrijk!! ;)
mocro_souhaila
23-06-2003, 23:23
HmM niemand reageert...meestal he bij een islam topic..
egt slap vindt ik dat!!!!
heel belangrijk is het.
maar ik heb het met veel mensen goed gemaakt nadat ik deze hadith een tijdje geleden te horen kreeg.
alleen ik heb nog ruzie met 2 personen van wie het echt moeilijk is om goed te maken.
maar een goede topic is dit :)
Hart4Islam
23-06-2003, 23:32
Origineel gepost door sweet_boyyy
heel belangrijk is het.
maar ik heb het met veel mensen goed gemaakt nadat ik deze hadith een tijdje geleden te horen kreeg.
alleen ik heb nog ruzie met 2 personen van wie het echt moeilijk is om goed te maken.
djazaak allah o geirin
mohiem probeer die mensen te bereiken al zijn ze koppig wie de eerste stap neemt zal van allah swt een huis krijgen in het hiernamaals, dus grijp je kans aghie, allah swt beloond je niet voor niets hij weet wij zijn koppig
Origineel gepost door qalby4islam
djazaak allah o geirin
mohiem probeer die mensen te bereiken al zijn ze koppig wie de eerste stap neemt zal van allah swt een huis krijgen in het hiernamaals, dus grijp je kans aghie, allah swt beloond je niet voor niets hij weet wij zijn koppig
with no doute
ik zal mijn best doen.
:zwaai:
Hart4Islam
23-06-2003, 23:33
Origineel gepost door Juffrouw_Miepie
Sommige dingen zijn echt moeilijk om te vergeven!!
wij horen en moeten vergeven, laten wij maar hopen of allah swt het hen vergeeft. wij zijn maar mens als allah swt men kan vergeven wie zijn wij dan wel om die mensen niet te vergeven ik weet wel een ding
we zijn niet beter dan allah swt...!!! dus vergeef en insha allah vergeet
mocro_souhaila
23-06-2003, 23:34
heel belangrijk is het.
keey dan...jij reageert tenminste:D
Hart4Islam
23-06-2003, 23:34
with no doute
ik zal mijn best doen.
:zwaai:
insha allah moge allah swt je daarbij helpen
ClaudioLopez
23-06-2003, 23:41
Naar een overlevering van Anas, moge Allah met hem tevreden Zijn, heeft de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, gezegd: 'Wees niet haatdragend tegenover elkaar, jaloers of onbetrouwbaar. Verbreek de banden niet met elkaar en wees dienaars van Allah en broeders voor elkaar. Een moslim mag het contact met zijn broeder niet langer dan drie dagen verbreken .'
Broeders en zusters, besef hoe belangrijk deze hadith is, stel je voor dat de persoon met wie je ruzie had er morgen niet meer is????
Dan is er geen weg meer terug, geen kans om om vergiffenis te vragen, geen kans om die persoon nog een keer te omhelsen, geen kans om hem/ haar nog te zien...........
3 dagen maar?? :eek:
Hart4Islam
23-06-2003, 23:43
Origineel gepost door ClaudioLopez
3 dagen maar?? :eek:
jeps
AbaHoeCh
23-06-2003, 23:55
Naar een overlevering van Anas, moge Allah met hem tevreden Zijn, heeft de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, gezegd: 'Wees niet haatdragend tegenover elkaar, jaloers of onbetrouwbaar. Verbreek de banden niet met elkaar en wees dienaars van Allah en broeders voor elkaar. Een moslim mag het contact met zijn broeder niet langer dan drie dagen verbreken.'
alsof ik die persoon nog wil omhelzen of zien :rolleyes:
zij begon met ZONDER REDEN naar mij vies te zien en mij te haten voor niets dus doe ik het ook terug!!!
Hart4Islam
23-06-2003, 23:56
Origineel gepost door AbaHoeCh
alsof ik die persoon nog wil omhelzen of zien :rolleyes:
zij begon met ZONDER REDEN naar mij vies te zien en mij te haten voor niets dus doe ik het ook terug!!!
foute ingreep
AbaHoeCh
23-06-2003, 23:59
foute ingreep
Moest zij maar niet beginnen, en trouwens zij is nog ouder dan mij hé!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.